Marketingul și publicitatea se face acolo unde se află potențialii tăi clienți. Pe vremuri, potențialii tăi clienți se aflau pe stradă și se uitau la afișe. În paralel ascultau radio. Majoritatea priveau la TV. Mulți fac asta și acum. Însă lucrurile s-au schimbat un pic de-a lungul timpului, nu-i așa?
Oamenii încep să aibă din ce în ce mai mult capul în jos. Pentru că potențialii tăi clienți se află mai mult online decât în alte medii. Inclusiv tu te afli uneori mai mult online. Nu știu dacă e de bine sau de rău, dar e greu să înnoți împotriva curentului. Așa că te adaptezi dacă vrei să supraviețuiești.
Dar cum ar fi dacă nu ar fi vorba doar despre supraviețuire, ci despre profit? Prezența online pe mai multe canale e foarte importantă și subiectul e ”fumat” deja. Însă online nu este important doar să fii prezent, ci (ca în oricare mediu) e important cum ești prezent și cum atragi atenția potențialilor tăi clienți. Oamenii sunt asaltați de informații în mediul online. Pur și simplu nu au capacitatea de a procesa chiar tot ce văd și sunt șanse mari să treacă pe lângă tine și oferta ta.
De curând am descoperit Clickfunnels. Este un serviciu online prin care poți realiza funneluri complete și complexe (dacă vrei). Deși la prima vedere am crezut că se aplică doar în anumite tipuri de business-uri (gen internet marketing), mi-am dat seama că nu e așa. Funnelurile funcționează în orice tip de business dacă ai mintea deschisă. Cifrele contrazic percepțiile.
Ce e un funnel? În traducere liberă funnel înseamnă pâlnie. Un funnel este practic o structură de vânzări care convertește. Foarte mulți oameni își pun problema așa: ”Am trafic pe cuvântul cheie respectiv, dar lumea nu cumpără, nu se abonează la newsletter sau nu completează formularul de contact.”
Dacă ai aceste probleme înseamnă că degeaba aduci trafic dacă pagina ta nu îl face pe om să meargă mai departe și să facă o acțiune. Probabil pagina nu e suficient de atrăgătoare. Aici intervin funnel-urile (și ai vreo 3 exemple aici). Funnel-urile concentrează atenția utilizatorului pe un proces de vânzare sau conversie pe care tu îl controlezi foarte bine. E ca la tehnicile de vânzare pe care trebuie să le execute un om de vânzări după ce a primit training la noul său job în vânzări.
Cum am ales eu Clickfunnels
După ce am citit diverse materiale online pentru dezvoltarea procesului de marketing, am descoperit că există mai multe opțiuni pentru a crea funneluri online. Am testat vreo 3 până acum. Am rămas la Clickfunnels pentru că din punctul meu de vedere oferă atât cea mai simplă cât și cea mai completă soluție de funneluri. Ai diverse funneluri predefinite și multe alte beneficii. Mă rog, vei intra pe vreun link din acest articol și vei vedea cu ce se mănâncă.
Cum și de ce am ales Clickfunnels
Păi, am creat un funnel de test pentru o listă de-a mea de subscriberi. Funnelul e ăsta și e în limba engleză. Voiam doar opt-in, că nu vând eu nimic online cu funnelul ăla. Am băgat 10 lei pe zi în Facebook Ads și treaba a mers din prima zi. Adică, rata de conversie (dacă stabilești bine audiența) este de 25% (23% în acest moment). Eu ca om de marketing online n-am reușit să obțin în nici un fel și chip o astfel de rată de conversie până acum. La nimic. E uriașă.
Ce este un funnel de vânzare
Hai să vă explic vizual. Din punctul meu de vedere un funnel ideal de vânzare arată așa.
Într-un proces de vânzare totul ține de alegerea clientului. Tu poți să te străduiești să faci lucrurile cât mai bine, dar nu poți manipula clientul. Nu mai există cuvântul ”vrăjeală” în noțiunea de vânzări. Cel puțin nu din punctul meu de vedere. Vrăjeala e o chestie lipsită de etică cu care eu personal nu rezonez și nu am rezonat niciodată. Alegerile clientului sunt bazate pe mai mulți factori, dar nu vorbim despre asta acum. Hai să vedem cu funnelul.
- În primă fază clientul aude de tine. Te găsește în rezultatele de pe Google, te găsește pe Facebook, vede o reclamă etc.. Atunci el devinde conștient că exiști. Dacă publicitatea ta e pe placul lui și îl atrage, merge la pasul următor.
- Apoi, clientul te ia în considerare. Asta înseamnă că a dat click și a intrat pe pagina ta. De acolo depinde de pagina ta dacă el merge mai departe. Depinde de cum îl întâmpini. Aici ar interveni un prim pas din funnel.
- Clientul te preferă. Pentru că ai o pagină atrăgătoare și construită așa cum trebuie, după ce prospectul te ia în considerare, începe să te prefere. Din varii motive care țin de pagina ta, de informațiile de pe pagină, dar mai ales din modul de prezentare.
- Clientul cumpără. Dacă obiectivul tău e să vinzi, va cumpăra. Dacă obiectivul tău e să te contacteze, te va contacta. Dacă obiectivul tău e să se aboneze la newsletter, se va abona. Dar înainte de acest pas, uită-te că ai 3 pași mai sus care trebuie făcuți excelent.
- Clientul îți este loial. Asta înseamnă că trebuie să te comporți excelent și să livrezi excelent. E vorba de rezultate și experiență. Neapărat ambele. Asta ține de tine și de produsul sau serviciul tău. Dacă omul nu este satisfăcut, apare remușcarea cumpărării.
- Clientul te recomandă și te reprezintă. Ăsta e un pas greu de făcut, dar e ideal. Un om super mulțumit te va recomanda fără să îi ceri. Un om super mulțumit te va apăra fără să îi ceri atunci când cineva se ia de brandul tău.
Clickfunnels te ajută să faci pașii 2, 3 și 4. Îți recomand să-ți deschizi mintea și să încerci gratuit serviciul lor 2 săptămâni. Eu în acest moment lucrez la un funnel de vânzare 100% dedicat unui client care are un business românesc offline (da, offline, nu online – și da, românesc – care se adresează românilor). Abia aștept să îl pun în funcțiune și să văd cum vin leadurile.