Procesul SEO este un maraton de cursa lunga

Ce am învățat eu despre SEO în ultimele zile

În primul rând am învățat că am o comunitate foarte mișto pe acest blog. Oameni care la nevoie sar și ajută. Domnilor, vă mulțumesc. Apoi, am învățat că bunele practici SEO nu s-au schimbat foarte mult de când n-am mai pus mâna să citesc despre subiect.

Iar cu ocazia asta mi-am adus aminte cât de faină e partea de SEO. De fapt, mi-am adus aminte cât de mișto lucrează ăștia care fac motoarele de căutare. Totul e centrat pe utilizator, de fapt. Majoritatea abordărilor pleacă de la keyword research cu un scop. Nu ăla de a face keyword stuffing, ci ăla de a indentifica la nivel foarte sensibil ce caută utilizatorii și ce se așteaptă să găsească.

Și după asta, după ce afli asta, te concentrezi să oferi utilizatorului exact ceea ce caută. Adică ultranișezi fiecare articol astfel încât oferta să răspundă cât mai bine la cerere. Una e să caut laptop și alta e să caut laptop bun 2016 :). Un prieten de-al meu știe cum se face. Căutați-l pe Google :). Îl veți găsi rapid cu treaba asta și recunosc că m-a inspirat.

Cu alte cuvinte, revenim la ceea ce discutam acum mulți ani despre SEO. Conținutul este cheia, conținutul este regele. Iar conținut nu înseamnă de fiecare dată numai text.

Conținut poate înseamna text, dar poate fi compus și din imagini, videoclipuri, ebook-uri, infografice, cursuri etc. Sărind la alt subiect, am învățat că abia după ce ai conținut foarte bun organizat într-un landig page/post ok, poți să te apuici de promovare. Citind diverse materiale am ajuns la concluzia că link builiding-ul relevant e la fel de important. Ce înseamnă relevant?

Adică să te menționeze cu link do-follow site-uri pe aceeași nișă. Apoi, am descoperit puterea social media în impactul SEO. Totuși, treaba asta merită folosită cu atenție. La fel ca și un keyword stuffing făcut inteligent cu un Yoast SEO în spate, treaba cu social shares încă merge. Dar dacă te bazezi doar pe asta riști destul de mult. Dacă ai multe social shares, dar n-ai o bază de alte bune practici SEO în spate vei scade rapid în căutări. Eu tocmai am început un test pe treaba asta și vă țin la curent.

În rest, vă mulțumesc că aduceți plus valoare acestui blog și sper să ne vedem cândva și la o bere. Nu de alta, dar cred că merită să vorbim și într-un cadru mai alcoolizat :).

Procesul SEO este un maraton de cursa lunga

Procesul SEO este un maraton de cursa lunga

About The Author

Gabriel Ursan

Blogger la GabrielUrsan.ro, om de marketing online și dezvoltare într-un grup de companii. Pasionat de online și tehnologie. Soț și tată (de fetiță). Vesel, ambițios, optimist. Apropo, ăsta e linkul meu de afiliere dacă vrei să cumperi ceva. Detalii despre publicitate pe blog găsești aici.

7 Comentarii

  • Adi

    Reply Reply 29/01/2016

    #GOO in februarie, in Daily Pub, cu bere la halba de barbati?

  • Postolachi Dumitru

    Reply Reply 30/01/2016

    Să mă cauți pe email ca să nu te mai înjur în public…

  • Cum ti se pare influienta….de responsive (poate bootstrap) a unui site asupra SEO?

    • Gabriel Ursan

      Reply Reply 31/01/2016

      Nu știu cât de influent e pe partea SEO, dar sigur influențează pozitiv UX. Chiar Google are o aplicația (Primer) în care într-o lecție spune că e bine să te gândești ca un site să fie responsive din start. Astfel, vei păstra și partea de branding pe toate dispozitivele.

  • david

    Reply Reply 11/05/2016

    Contentul de calitate este propaganda google. Linkurile sunt regele, regina printul si ce mai vrei tu. Fa tu articole de calitate dar fara backlinkuri nu prinzi prima pagina. In rest citeste si tu noutatile din SEO ca ai ramas rau de tot in urma. Spor!

Leave A Response

* Denotes Required Field