Blog de IT

În acest articol îmi voi da un pic cu părerea despre Blog de IT, un blog relativ nou care îşi propune să abordeze o nişă în care există foarte multă concurenţă puternică. Faptul că e nou sau faptul că există o concurenţă puternică pe această nişă, nu reprezintă neapărat un dezavantaj atunci când cineva doreşte să pornească un astfel de blog, însă e mult de muncă, iar rezultatele nu apar aşa uşor.

Blog de IT

Voi vorbi din experienţa acumulată în urma conducerii GSMRo timp de un an şi ceva, iar acest lucru sper să ajute administratorii acestui blog în îndeplinirea obiectivelor propuse. Să analizam câţiva parametri.

Tema

Tema acestui blog arată foarte bine şi pare potrivită la o primă vedere, însă dacă se doreşte o dezvoltare semnificativă, administratorii trebuie să se orienteze către o temă premimum. Orice cunoscător îşi poate da seama rapid dacă un blog foloseşte o temă premimum sau o temă free, iar o dovadă concretă în acest sens este oferită de existenţa unor linkuri total nepotrivite în footer (dreapta jos). Pe lângă faptul că poate dăuna procesului de SEO, există şi alte riscuri (a se citi articolul anterior despre temele gratuite de WordPress).

Conţinut

Blogul despre care vorbim a fost lansat pe 20 februarie 2012 aşa că nimeni nu are pretenţia să existe pe el prea mult conţinut. În primul rând, dacă ar fi existat până acum foarte mult conţinut, ar fi existat suspiciunea conţinutului copiat. Pe lângă Google, cititorii experimentaţi ar fi mirosit acest lucru. Toate bune până aici. Totuşi, vorbim de o nişă cu o concurenţă extraordinară, iar articolele scurte sau ştirile scrise pe scurt nu vor construi niciodată o comunitate bine închegată în jurul unui blog de IT. Cunoscătorii vor să vadă ştiri pline de păreri obiective, dar personale, iar pe acest capitol mai e mult de lucrat. După părerea mea, articolele bune de IT trebuie să cuprindă esenţialul la început pentru vizitatorii grăbiţi, dar trebuie să cuprindă şi foarte multe detalii în restul articolelor pentru vizitatorii care doresc să afle cât mai multe şi au timpul sau răbdarea necesară să citească. Recomand o echipă plină de oameni entuziaşti care să dea tot ce au mai bun – sunt convins că există deja această echipă numai că trebuie să-şi dedice foarte mult timp acestui proiect.

Comunitate

Unii dintre autorii acestui blog (dacă nu chiar toţi) ştie foarte bine că este extrem de important să creezi într-un mod cât se poate de natural o comunitate în jurului unui astfel de blog. De fapt, comunitatea „face blogul„, indiferent de nişă. Din păcate, nu am văzut articole fierbinţi comentate intens de cât mai multe persoane. Recomand mai multă implicare şi mai multă pasiune. Dacă există, restul lucrurilor bune vor veni de la sine.

Dinamică

Ultimul articol este publicat pe 30 martie 2012, adică aproape cu o lună în urmă. Recunosc că mi-aşi dori şi eu o licenţă BitDefender Internet Security 2012, mai ales că, de curând, am citit că în multe teste a ieşit peste Kaspersky, antivirusul meu favorit. Faptul că BitDefender consumă mult mai puţine resurse decât alte programe antivirus concurente mă atrage foarte mult, iar acest lucru reprezintă unul dintre motivele pentru care scriu acest articol. Să revenim totuşi la subiect. Pe un blog de IT dinamica cu care se publică articole bune este extrem de importantă. Un articol bun odată la cel puţin două zile este impetuos necesar. Concursurile sunt foarte binevenite şi trebuie promovate pe cât mai multe siteuri de concursuri, dar oamenii trebuie să aibă parte de o experienţă extraordinară atunci când ajung prima dată pe un astfel de blog, chiar şi prin intermediul unui concurs.

Utilitate

Blogurile de IT merită să ofere multe informaţii utile sau tutoriale simple care să fie de un real folos pentru vizitatorii care întâmpină diverse probleme. Publicând soluţii simple la probleme complicate, un astfel de blog are şanse să fie menţionat (cu link) pe cât mai multe siteuri sau forumuri de specialitate. Astfel, se va atrage mult mai rapid atenţia publicului vizat, iar oamenii vor avea tendinţa să stea mereu cu un ochi pe un astfel de blog dacă la un moment dat conţinutul acestuia le-a fost de un real ajutor.

Slogan

Un blog cu direcţii concrete de dezvoltare trebuie să aibă un slogan simplu şi uşor de reţinut. Un slogan pe care mi-ar plăcea să-l văd lângă logoul Blog de IT (logo care îmi place destul de mult, apropo) este „Pasiune pentru informaţii IT„. Cel mai important este ca sloganul să fie convergent cu ceea ce se va întâmpla pe blog, iar rezultatele nu vor înceta să apară.

Concluzii

Domeniul BlogDeIT.ro este un domeniul mult prea bun ca să nu fie folosit la adevărata lui valoare. Mare atenţie la cum se va promova numele acestui blog pentru că există deja un blog cunoscut sub acest nume, iar discuţiile negative în blogosferă pe această temă nu sunt niciodată binevenite. Nu ştiu dacă se poate ajunge la treburi gen „drepturi de proprietate asupra unui brand„, dar având în vedere că blogul despre care vorbim este abia la început nu strică reorientarea către un alt nume foarte asemănător, original şi la fel de uşor de reţinut ca cel de acum.

Sper că în scurtă vreme vom vedea o desfăşurare de forţe impresionantă în jurul acestui blog. Startul este foarte important, iar setarea unor obiective SMART este esenţială. Apoi, totul va presupune mult mai puţin efort decât la început, iar comunitatea nu va ezita să ajute comunitatea – ăsta e un aspect foarte important pentru un blog de IT, având în vedere că traficul poate creşte atât de mult încât editorii nu mai fac faţă să răspundă la toate solicitările cititorilor, iar atunci începe să se facă simţită puterea comunităţii.

6 comentarii la „Blog de IT”

  1. Banuiesc ca este doar o simpla coincidenta numele ales precum si logo-ul sau look-ul temei cu blogul meu nu? Tocmai pentru chestiile de genul asta l-am detestat pe acest Blogatu si am refuzat sa colaborez cu el acum ceva timp.
    Mult „succes”!

    Răspunde
    • După cum observi, am încercat să transmit şi eu într-un mod finuţ şi dipolmatic acest lucru la finele articolului. Eu sper ca Blogatu să ţină cont de feedback şi să schimbe numele blogului. Există atâtea variante.

      Răspunde
  2. Sunt cititor veteran al fostei reviste XPC si am mai pierdut vremea pe forumul actual, care este doar o parte din ce a fost inainte, atat din punctul de vedere al publicatiei, cat si al site-ului de recenzii si a forumului foarte activ. Cum o parte din echipa a ajuns la go4it am trecut si eu acolo pentru ca stiam cum se fac recenzii ca la carte si am zis sa mai am o sursa buna de informare.

    Ca mai apar bloage peste noapte e o chestie buna, dar sa se si tina de treaba si sa vina cu continut interesant care sa faca vizitatorul sa se implice prin comentarii sau discutii libere in cazul existentei unui forum!

    Răspunde

Comentează la acest articol

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.