Am slăbit 10 Kg. Ce activități sportive fac acasă în perioada aceasta?

La început a fost amuzant. Lumea făcea poze cu diverse mâncăruri și le punea pe Facebook. Alții dansau, alții cântau. Și majoritatea vorbeau despre a face sport pentru că vom ieși din criză cu câteva kilograme în plus.

Zâmbeam și mă gândeam că ce e mai greu de acum urmează să înceapă. Și mai mult ca oricând, acum e momentul să profiți de timpul din viața ta și să-ți rezolvi niște batălii neterminate cu mintea, corpul și stilul tău de viață.

Nu există nimic bun într-o criză în care mor oameni. Asta să fie clar. Nu voi veni cu inepții și ”fluturisme” din alea în care totul e roz și ar trebui să fim niște panseluțe care se apucă și levitează în sesiuni online de diverse.

Nu am, de asemenea, nimic cu cei care aleg să facă asta. Nu judec pe nimeni. Dacă pe tine o activitate ciudată te face să te relaxezi, nu e treaba mea să o judec. În afară de distribuirea de fake news și teorii ale consipirației. Alea sunt nasoale.

Nu putem controla la nivel invidual ce se întâmplă la nivel global. Însă asemenea unui vot exprimat la alegeri, poți controla ce se întâmplă la nivel individual. Adică tu cu tine. Și da, aici trebuie să privim pozitiv pentru că există oportunități.

Ai oportunitatea să slăbești

Eu am slăbit peste 10 Kg în această perioadă.

De fapt, am slăbit aceste 10 Kg în 3 luni de zile. Am început noul stil de viață pe data de 8 Ianuarie 2020, iar poza de mai jos este făcută pe 8 Aprilie 2020.

Pe data de 13 Martie 2020, când a fost prima mea zi de izolare și muncă de la domiciliu, aveam 85,5 Kg. Până atunci slăbisem de la 92,4 Kg la 85,5 Kg (6,9 Kg).

De la 85,5 Kg și până la 80,7 Kg am slăbit strict în perioada asta (încă 4,8 Kg). Vă pun poză before/after la final.

Deși am fost foarte șocat de pumnul pe care viața ni l-a oferit tuturor după 9-10 martie în colo, am reușit să-mi continui noul stil de viață cu toate că aveam toate motivele de băut și depresie din lume, prin 4 mari chestii:

  1. Am citit zilnic cărți, fără alte distrageri ale atenției. Uneori 10 minute pe zi. Alteori 30 de minute sau chiar mai bine de o oră. Puteam sări peste un antrenament într-o zi, dar nu puteam sări peste citit minim 5 pagini dintr-o carte. Cititul mă scoate dintr-o stare și mă bagă în alta. Mă motivează să merg mai departe și să fac alegeri responsabile.
  2. Am băut apă. Multă apă. Apa este foarte importantă atât în procesul de slăbire, cât și pentru sănătate. Nu știu câtă apă să-ți recomand să bei. Bea câtă îți trebuie, dar nu uita să bei (că de fapt asta e problema, uităm să bem apă). Recomand apa Stânceni dacă preferi apa minerală în locul apei plate. Eu o înlocuiam cu berea pentru senzație :)
  3. Am făcut sport 5 zile din 7. Și voi detalia imediat ce sport am făcut. Însă nu vă imaginați că am avut cine știe ce echipament. În ultimele 2 săptămâni niște buni prieteni mi-au împrumutat un stepper și o bancă pentru exerciții de izolare, dar până atunci am avut la dispoziție corpul meu și două gantere de 8,5 Kg bucata.
  4. Dietă lejeră și pe cât posibil sănătoasă. Am redus alcoolul, am redus pâinea, am redus cantitățile treptat. Nu a fost ceva strict și de nereușit. Nu am urmat o dietă strictă care să-mi nenorocească organismul. De fapt, cred că aș putea scrie o carte despre cum am mâncat (am documentat zilnic în FitnessPal) ca să vedeți cât e de simplu.

Acum, greutatea mea arată așa:

Despre apă

Acest articol este scris în urma unei provocări pe care am primit-o de la Stânceni. Am acceptat să fac asta pentru că apreciez brandurile românești care susțin gândurile pozitive, activitățile pozitive și economia românească.

Plus că am încredere în acest brand. Ca blogger (și) de tehnologie, am tendința să analizez la rece caracteristici și aspecte pur tehnice. Iată câteva informații utile.

Apa minerală naturală carbogazificată Stânceni are un conținut bogat în minerale, în special sodiu, calciu și magneziu, oferind o hidratare optimă și susținând buna funcționare a organismului.

Sursele Stânceni sunt situate în partea centrală a României, în Carpații Orientali, zona protejată Parcul Național Călimani, departe de orice sursă de poluare, rocile vulcanice furnizând apei un conținut special de minerale.

În 2019, în cadrul competiției internaționale World Selection, apa minerală naturală carbogazificată Stânceni a primit distincția Gold Award, premiul fiind o confirmare a calității deosebite a apei izvorâtă din Munții Călimani.

Eu am început să beau mai multă apă minerală în ultima perioadă pentru că îmi oferă acea senzație acidulată pe care mi-o oferă berea. Eu am fost fan bere și uneori încă mai beau, dar nu cred că am băut mai mult de 6 beri cumulat de la începutul anului.

Despre activități sportive

Am început simplu și o mențin simplu.

Mai exact, ca să urnești un om ca mine de pe canapea și de la anumite nopți de bere până la 3 dimineața, nu poți să ma iei cu exerciții complexe. Că nu mă ridic. Știu că ești entuziasmat de salteluță, mănuși și alte chestii. Dar la puturoși ca mine nu merge așa.

Nu mă înțelege grești, e super ok să faci sport cât mai organizat. De fapt e inclusiv un trigger de obicei să te îmbraci în haine sportive și să îți pregătești colțul de făcut sport.

Eu am început cu flotări și genuflexiuni și în continuare astea sunt exercițiile mele de bază. Din fericire am și două gantere de 8,5 Kg bucata pe care le folosesc pentru umeri, biceps și triceps. M-au ajutat mult și ele.

Secretul e să începi în primul rând cu o minte curățată. Dacă faci sport și mănânci sănătos, dar te năpădesc aceleași gânduri, nu va dura mult. Ambiția nu durează mult. Obiceiurile da. Eu am reușit să rămân sănătos la cap citind căriți de dezvoltare personală.

Apoi, începi să faci sport. După ce faci sport, vei vedea că vei face involuntar alegeri mai sănătoase pentru alimentație. Despre alimentație nu vorbim în acest articol pentru că va face probabil subiectul unei alte postări sau chiar a unei cărți :))

Un mic secret: dacă ți-e lene, fă-ți reguli pe care să le poți câștiga. De exemplu, pune-ți un obiectiv de 5 minute pe zi de sport. Și pune-ți un cronometru. Când au expirat 5 minute te oprești și nu mai continui chiar dacă vrei. Lasă creierul să-și dorească.

Mâine, îți pui 10 minute și faci la fel. Și tot așa până ajungi la minimum 30 de minute pe zi. Iar dacă ratezi o zi nu e problemă. Important e să nu ratezi 2 zile consecutiv. Când ratezi o zi e un accident. Când ratezi două zile fără sport e un obicei. Nedorit.

Mult succes, faceți sport și hidratați-vă bine cu apă bună!

4 comentarii la „Am slăbit 10 Kg. Ce activități sportive fac acasă în perioada aceasta?”

    • Trezește Uriașul din tine de Tony Robbins. Nu aveam o părere bună despre Tony Robbins, deși nu știu exact de ce. Și am evitat tot ce a produs. Până când i-am dat o șansă și nu am regretat deloc. Îmi place stilul său de a scrie.

      Răspunde

Comentează la acest articol

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.