Multă lume consideră că newsletter-ul este o chestie depășită și nu acordă atât de multă importanță acestui lucru. Totuși, un newsletter bine pus la punct poate fi o modalitate de 4 ori mai bună de a ajunge constant la potențialii tăi clienți fără costuri suplimentare.
(P) Obține -20% reducere pe viață la comisioanele de tranzacționare crypto pe Binance folosind linkul meu de afiliere. Este reducerea maximă pe care probabil o poate oferi un afiliat cu vechime (majoritatea pot oferi doar 10%). Vezi aici lista completă de linkuri cu bonusuri și reduceri. Acest material nu este un îndemn sau un sfat de investiții.
1. Destinatarii deschid emailul de la tine când au timp
Spre deosebire de mesajele pe care le transmiți pe rețelele sociale, newsletter-ul tău rămâne în inbox-ul potențialului tău client. Asta înseamnă că riscul ca mesajul tău să treacă pe lângă el neobservat e mai mic. De foarte multe ori oamenii arhivează mesajele email importante pentru a le citi mai târziu. Adică ai șanse totuși să ajungi cu mesajul la el.
2. Poți seta ca anumite mesaje să se trimită automat
Această opțiune se numește autoresponder și este oferită de toate soluțiile profesionale de email marketing. Practic, ai posibilitatea de a seta o secvență de emailuri care să plece automat către clientul tău potențial și să îl introducă în lumea afacerii tale. Este o soluție extraordinară de a menține relația cu potențialii după ce s-au abonat.
3. Este mai ieftin să comunici cu clienții
Există trei tipuri de trafic către un site web. Traficul pe care îl cumperi (reclamele plătite), traficul pe care îl obții (SEO) și traficul pe care îl deții (baza de date de abonați la newsletter). Dacă te orientezi către abonarea contactelor tale la newsletter vei descoperi în timp că îți vine foarte mult trafic calificat și leaduri doar din newsletterele pe care le trimiți.
4. Poți testa ce titluri prind mai bine la clienții tăi
De foarte multe ori credem că noi știm cel mai bine ce titluri îi atrag pe potențialii noștri clienți. Însă o soluție profesională de email marketing te poate ajuta să afli de fapt ce titluri îi atrag pe clienții tăi. Adică îți permit să faci foarte simplu teste de tip A/B ca să vezi ce titlul are o rată de deschidere mai bună. Astfel, vei ști ce mesaj și titlu este cel mai eficient.
5. Îți creezi baza ta de date inteligentă
Dacă nu folosești deja un CRM în compania ta care să integreze și partea de email marketing, o soluție profesională de email marketing îți creeză în timp o bază de date inteligentă. Adică ai date și statistici despre aproape orice: cine a deschis mailul de la tine, cine a dat click pe linkul tău de call to action, cine e activ, cine nu mai e activ etc.
E clar că sunt mult mai multe motive pentru care o soluție profesională de email marketing se pretează în orice companie indiferent de dimensiunea acesteia, însă am dorit să mențin cât mai scurt acest articol. Un newsletter bine pus la punct înseamnă bani mai mulți.
Dacă încă nu folosești un sistem de newsletter și cauți o recomandare, eu pot să-ți spun că lucrez din 2012 cu acest soft. Abonamentele lunare au costuri foarte mici, iar serviciile oferite în pachet sunt foarte multe și bune comparativ cu investiția lunară.
Ar fi interesant un articol cu tool-urile ce pot fi folosite pentru newsletter-uri.