12 forme de valoare ale unei afaceri

Dacă te gândești să îți deschizi o afacere, îți recomand să afli mai multe despre cele 12 forme de valoare pe care le poate oferi o afacere, astfel încât să te gândești care sunt formele de valoare pe care te vei concentra în afacerea ta.

Dacă rămâi cu mine până la final, îți voi da un exemplu concret legat de cum se pot traduce acești termeni în viața de zi cu zi.

Am publicat prima dată acest articol pe ursales.ro.

Valoarea economică apare sub cele 12 forme standard

  1. Produs. Crearea unui articol sau a unei unități tangibile, apoi vinderea la un preț mai mare decât costul de producție.
  2. Serviciu. Furnizarea de ajutor sau de asistență, apoi perceperea unui tarif pentru beneficiile furnizate.
  3. Resurse comune. Crearea unui bun durabil care poate fi utilizat de multe persoane, apoi perceperea unei taxe de acces la acesta.
  4. Abonament. Oferirea unui beneficiu pe bază continuă și perceperea periodică a unui tarif.
  5. Revânzare. Cumpărarea unui bun de la un vânzător angro, apoi vânzarea acelui bun unui cumparator cu amănuntul la un preț mai mare.
  6. Închiriere. Cumpărarea unui bun și apoi cedarea sa către altă persoană pentru a fi utilizat o perioadă predefinită de timp, în schimbul unui tarif.
  7. Agenție. Comercializarea și vânzarea unui bun sau a unui serviciu pe care nu îl deții în numele unui terț, apoi colectarea unui procent din prețul tranzacției drept tarif.
  8. Agregarea publicului. Atragerea atenției unui grup de persoane cu anumite caracteristici, apoi vânzarea accesului la acesta sub formă de publicitate către o altă afacere care vrea să ajungă la public.
  9. Împrumut. Împrumutarea unei sume de bani către cineva, apoi colectarea unor plați pe parcursul unei perioade predefinite cu o valoare totală egală cu împrumutul inițial, plus o rată de dobândă prestabilită.
  10. Opțiune. Oferirea capacității de a face o actiune predefinită pentru o perioadă fixă de timp în schimbul unui tarif.
  11. Asigurare. Asumarea riscului ca un lucru rău specific să se întâmple deținătorului poliței în schimbul unei serii predefinite de plăti, apoi plătirea unor despăgubiri doar dacă acel lucru se întâmplă.
  12. Capital. Cumpararea pachetului majoritar de acțiuni într-o companie, apoi colectarea porțiunii corespunzătoare din profit, ca plată unică sau ca dividende periodice.

Acestea sunt cele 12 forme standard de valoare economică pe care o poate oferi o companie, însă nimeni nu spune că trebuie să fie o singură valoare economică în modelul tău de business.

Să luăm ca exemplu Apple. Ei oferă mai multe valori economice precum:

  • Produs – produsul în sine pe care îl oferă, fie că vorbim de iPhone, iPad, MacBook și așa mai departe
  • Serviciu – tot ceea ce oferă software-ul Apple sau asistența de la relații cu clienții este considerat un serviciu
  • Abonament – serviciile de stocare extinsă precum iCloud+ sau Apple Music sunt niște abonamente
  • Agenție – Apple Store este o agenție pur sânge. Atunci când o aplicație se vinde acolo, Apple percepe comision.
  • Agregarea publicului – Utilizatorii Apple sunt un public pentru atenția căruia unii dezvoltatori de aplicații pot plăti.
  • Asigurare – În anumite țări, Apple oferă planuri de asigurare a telefoanelor cumpărate în caz de distrugere sau furt.

Iar astea sunt doar câteva exemple pentru a vedea cum se traduc toți acești termeni aparent pompoși în viața de zi cu zi. Sper că acest material ți-a fost de ajutor. Nu uita să dai cu like, share, subscribe și toate cele. Mult succes!

P.S.: Mai multe informații despre afaceri te invit să citești în această carte foarte bună.

Salut 👋
Îmi pare bine să te cunosc.

Înscrie-te pentru a primi conținut interesant despre tehnologie, dezvoltare, marketing și lifestyle.

Nu fac spam! Protecție date conform GDPR. Te poți dezabona oricând.

Comentează la acest articol

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.