Productie publicitara

Toată lumea bagă bani în publicitate pe Facebook. Hai să renunțăm!

Titlul articolului meu poate fi o afirmație pe care unii oameni o fac. Este o afirmație parțial adevărată pentru că din ce în ce mai mulți oameni bagă bani în publicitate pe Facebook.

Ok, atunci hai să luăm afirmația asta pe mai multe părți și să facem niște jocuri de imaginație. Gen: Toată lumea și-a deschis business de tipul ăla. Hai să renunțăm! sau Toată lumea și-a făcut blog. Hai să renunțăm!

Din ce în ce mai mulți oameni nu înseamnă toată lumea. Plus că dacă din ce în ce mai mulți oameni fac un anumit lucru, nu înseamnă neapărat că îl fac bine. Spre exemplu, la treaba cu publicitatea pe Facebook încă există oameni care targetează prost, adică pierd bani aiurea. Firme de pizza care livrează la domiciliu numai în Timișoara, dar promovează și pe Galați. Sau firme de produse dedicate femeilor (nu cadouri pe care le-ar putea cumpăra bărbații femeilor) care targetează bărbați.

Ca să nu mai zic că unii nu știu să scrie bine în românește și promovează diverse pe Facebook. Sau unii care nu optimizează deloc un ad de-a lungul rulării acestuia în funcție de performanțe – cred că textul ăla pe care l-au realizat vinde, fără să măsoare, de fapt, în cifre ce impact are asupra publicului targetat. E lene mare de un nevinovat A/B testing. Stai puțin, ce-i aia? :)

Sau reclamă care se adresează național promovată cu buget de adresare locală. Sau reclamă cu vizualuri care nu ies absolut deloc din anonimat și nu atrag la nimic. Sau vizualuri cu rație proastă de text vs imagine. Sau vizualuri de afiș, neoptimizate pentru online. Sau vizualuri create aproape în Paint, unde dacă clientul își vede sigla mare pe undeva este suficient și dă ok.

Sau campanii despre care nu se știe dacă sunt create pentru brandig, pentru conversie pe termen lung sau pentru conversie pe termen mediu și scurt, la finalul cărora advertiserul avea niște așteptări, iar clientul alte așteptări. Pentru că nu prea poți discuta de branding cu cineva în foame de bani care cu 100 lei investiți în Facebook vrea să vândă repede și mult, foarte mult. Iar exemplele ar putea continua, dar pentru asta există câmpul de comentarii.

Și apoi auzi discuții de gen: am băgat și ceva publicitate pe Facebook și pe Google, dar n-a mers. Eu alți bani nu mai dau.

Bine, mai există și situația când produsul sau serviciul e prost și nu se vinde oricum l-ai promova. Dar nu trebuie să fie ăsta primul motiv, că ăsta e cel mai simplu. Profesioniștii vin cu date susținute atunci când produsul nu e bine primit de publicul țintă, nu își dau cu părerea.

About The Author

Gabriel Ursan

Blogger la GabrielUrsan.ro, om de marketing online și dezvoltare într-un grup de companii. Pasionat de online și tehnologie. Soț și tată (de fetiță). Vesel, ambițios, optimist. Apropo, ăsta e linkul meu de afiliere dacă vrei să cumperi ceva. Detalii despre publicitate pe blog găsești aici.

1 Comentariu

  • Tudor

    Reply Reply 28/05/2015

    Eu am cam inceput sa evit Facebook-ul din cauza spatiilor prea mari alocate pentru publicitate.

Leave A Response

* Denotes Required Field