Rar. Când primești 5 mailuri pe zi de la același expeditor sub formă de comunicate de presă care au cu totul și cu totul alt subiect, devine obositor. Rar are legătură strânsă cu targetat.

Targetat. Poate nu merită să-i trimit în neștire unuia comunicate de presă despre ce se întâmplă joi într-un pub din Arad când el e din Constanța. Și invers. Sau poate nu merită să-i trimit unuia care scrie preponderent despre IT și internet comunicate de presă legate subiecte cu totul și cu totul diferite.

Prietenos. Pe lângă personalizat, merită să ai și un intro prietenos. Cresc șansele de publicare și de implicare. De asemenea, nu te semna cu titluri pompoase că nu îi pasă nimănui. Ba mai mult, irită uneori. Dacă părinții noștri au trăit în era în care titlul Dl. Ing. Dr. X impresiona, în vremurile noastre treaba stă un pic altfel, iar un expert în comunicare ar trebui să știe asta. În plus, abordarea prietenoasă creează relații. Iar asta se dorește în PR. Relații faine (de ambele părți).

Personalizat. Toată lumea știe că trimiți același mail la toți. E normal. Însă dacă folosești prenumele lui ai două avantaje. 1. S-ar putea chiar ca omul ăla să citească mailul tău. 2. Arăți un minim respect pentru că ai personalizat mesajul.

Cu diacritice. Majoritatea publicațiilor serioase, fie ele bloguri personale, bloguri de nișă sau site-uri de știri, folosesc diacritice. Dacă trimiți comunicatul de presă cu diacritice, celui care publică îi va fi mai ușor să citeze anumite fragmente sau să preia textul integral pe alocuri.

Fără diacritice. E bine să ai și o variantă fără diacritice. Pentru publicațiile online sau blogurile care nu folosesc diacritice. E alegerea lor și merită respectată. Cu imagini reprezentative. Nu trimite doar afișul evenimentului. Trimite și imagini care să se potrivească ca featuread image la articol sau ca articol pe Facebook. De asemenea, trimite și o galerie foto dacă e cazul. De obicei ajută.

Nu te oftica ca măgarul pe sat dacă nu ți se publică comunicatul pe undeva. Există varii motive pentru care nu se întâmplă asta. Poate bloggerul în cauză nu e convins de mesaj sau nu vrea să se asocieze tura asta. Sau poate e implicat în alte activități (că sunt puțini bloggeri full-time). Sau poate nu intră articolul printre celelalte articole tura asta, adică s-a nimerit prost.


Gabriel Ursan
Gabriel Ursan

Blogger @GabrielUrsan.ro. I love marketing & development. I also like how the internet changes the world.

    4 replies to "Cum recomand eu trimiterea comunicatelor de presă"

    • cKy

      Puțin greut sa iti urmeze sfaturile, asta pentru ca cei mai mulți au transformat comunicatele în spam.

      Acum primesc diverse comunicate de la niște unii pe mailul de serviciu, mail cu circuit închis, nu cred ca sunt conștienți ca e greu sa intri în aria interna a unei companii, și dacă ai ajuns acolo nu iti bate joc de șansă

    • TudorTudor

      Mai adaug un detaliu: Atentie la attash – daca vrei sa adaugi la comunicatul de presa o galerie foto sau un raport pdf consistent incarca-le pe un server si adauga link-ul in comunicat.

    • Cătălin Corozanu

      Foarte interesante aceste sfaturi. De luat serios în calcul..

Comentează la acest articol