Și motocicliștii și bicicliștii au drepturi depline și obligații depline. Punct.

Sunt și bicicilist și motociclist și conducător auto. Iubesc cele trei activități în egală măsură și practicându-le reușesc să înțeleg toate cele trei perspective.

(P) Obține reducere pe viață de -20% la comisioanele de tranzacționare crypto Binance folosind linkul meu de afiliere. Reducerea de -20% este reducerea maximă pe care probabil o poate oferi un afiliat Binance cu vechime. Acest material nu este un îndemn sau un sfat de investiții.

Scriu acest articol pentru bicicliști, motocicliști și conducători auto în speranța că ne vom înțelege mai bine între noi. Pentru că nimeni nu e curat ca lacrima.

Bicicliști

  • Este un sport frumos. Bicicleta este mijlocul de transport în comun la modă în țările cu apă caldă. Nu poluează, este mai economic și totul e mult mai bine pentru sănătatea fizică și psihică. De departe, ciclismul vine la pachet cu mult mai multe bune decât rele.
  • Nu mai privi cu ură motorizații. Nu orice motocicletă enduro sau ATV care trece pe lângă tine pe potecă este răul în persoană. Hai să ne vedem de viața noastră, de sport și să nu-i mai privim cu ochi critici pe cei care nu sunt ca noi. Fiecare cu pasiunea sa.
  • Realitatea e că suntem foarte fragili în trafic, însă ne enervăm la fel ca un șofer protejat de o cușcă de metal. Ok, mai mult greșesc ei decât noi în trafic, pentru că sunt și mulți proști ce au dreptul de a conduce. Dar în final vrei să te întorci acasă întreg la familie.
  • Încă ceva: poartă cască de protecție indiferent că mergi offroad, în parc sau pe stradă. Pe lângă faptul că îți poate salva viața, arată că ești un biciclist responsabil și inspiră-i pe alții să facă la fel. Nu avea pretenția de la copilul tău să poarte cască dacă tu nu porți.

Motocicliști

  • Indiferent că vorbim de touring, enduro, naked sau vitezane, doar un motociclist poate înțelege libertatea, plăcerea și bucuria pe care o poate oferi mersul pe două roți motorizate. Trebuie să luptăm pentru dreptul de a conduce motociclete în siguranță.
  • Este important să fim corecți și respectuoși în trafic pentru a demonstra cât mai multor șoferi că nu toți motocicliștii fac zgomot, sunt disperați după viteză și teribilisme sau se bagă prin trafic și încurcă. Știm bine că motociliștii sunt oameni de bună calitate.
  • Realitatea este că, precum prietenii noștri bicicliști, suntem foarte fragili în trafic. Poate chiar mai fragili, pentru că în ciuda echipamentului de protecție, vorbim de viteze mai mari. Nu murim dacă reducem viteza la intersecții unde avem prioritate. Literalmente.
  • Încă ceva: nu te aștepta ca șoferii să devină mai buni sau corecți peste noapte. Și nu te aștepta să o facă dacă îi apostrofezi. Omul prost devine și mai prost când îi arăți că e prost. Du-te conform legii cât mai pe dreapta doar atunci când ești depășit.

Șoferi

  • Un autoturism sau o autoutilitară este mijlocul de transport cel mai eficient și practic. Poate fi mașina la care ai visat din copilărie sau poate fi pur și simplu o mașină cu care îți faci treaba. Nimeni nu poate contesta că autoturismele sunt cele mai populare pe străzi.
  • Faptul că suntem protejați de o cușcă de tablă, avem mai mulți cai putere sau mai multă experiență, nu ne dă dreptul să ne batem joc de bicicliști, motocicliști sau alți participanți la trafic. Răbdare, autocontrol și bun simț. Strada nu e a noastră pe persoană fizică.
  • Când ești grăbit și stresat te doare undeva. Poate nu conștientizezi, dar chiar dacă nu atingi un biciclist sau motociclist, îl poți speria și omorî indirect. Dincolo de cui a fost vina, lași un copil fără tată sau mamă. Lași o mamă sau un tată fără fiu sau fiică.
  • Încă ceva: motocicliștii nu au bandă specială de circulație (cum am auzit pe unele grupuri de șoferi în niște discuții mindfuck). Motocicliștii și bicicliștii (în lipsa benzilor de biciclete) sunt participanți la trafic cu drepturi depline. Respectă distanțele și prioritățile.

Cam atât am avut eu de zis. Dacă ești de acord cu unele aspecte, dă un share. Dacă nu ești de acord cu unele aspecte sau mai ai și alte chestii de adăugat, lasă un comentariu mai jos.

6 comentarii la „Și motocicliștii și bicicliștii au drepturi depline și obligații depline. Punct.”

  1. Și bicicliștii, și motocicliștii și conducătorii auto sunt oameni, iar a greși este omenește și a învăța din greșelile tale și ale altora este semn de inteligență.

    Eu personal încerc să-i respect pe toți participanții la trafic și vorba cui m-a învățat meserie după ce-am făcut școala de șoferi: belește bine ochii, condu preventiv, nu contează că ai prioritate sau dreptate, prostul nu știe aceasta și nesimțitului nu-i pasă.

    Legat de legislație în privința distanțelor care trebuie păstrate între diverși participanți la trafic (inclusiv pietoni) am rămas cu faptul că indiferent de ce scrie în lege trebuie adaptată viteza și păstrată distanța astfel încât să fie evitat orice pericol. Și țin minte că instructorul de la școala de șoferi spunea legat de bicicliști că trebuie să calculezi distanța față de ei atunci când îi depășești astfel încât în cazul nefericit că se dezechilibrează și cad să nu ajungă sub roțile mașinii (1.5 metri e frecție la picior de lemn).

    Și pentru comentatorul cu linie continuă legislația spune că este permisă depășirea pe linie continuă în cazul vehiculelor fără tracțiune motorizată :)

    Răspunde
  2. Citez : Motocicliștii și bicicliștii (în lipsa benzilor de biciclete) sunt participanți la trafic cu drepturi depline…..
    Total gresit !!!
    Cand biciclistii or sa sa dea examen identic ca la moto , si cand biciclisti or sa raspunda fix ca orice conducator auto/moto , si cand biciclistii or fi obligati sa-si faca asigurari de tip RCA adaptate lor bineinteles ….atunci DA …..insa pana atunci mai e cale lunga ….

    Răspunde
    • Man, nu am inventat eu legile.

      Dacă legea pe care tu ai studiat-o ca motociclist sau conducător auto și pe baza căreia ai obținut permisul de conducere îți cere 1.5 m distanță minimă față de biciclist atunci când acesta circulă pe drumurile publice, orice altă discuție e inutilă. Când se va schimba legea, vom respecta normativele noi.

      Răspunde
      • Asta inseamna ca daca el merge pe mijloc , ca asa vrea muschiul lui ( situatie intalnita des …cate 2-3-4 si in paralel ) si ai linie continua pe 3 km …trebuie sa mergi in spatele lor .
        Exemple sunt multe …si acestea exista doar din lipsa RASPUNDERII.
        Trecutul pe rosu , mersul baut oe drumuri publice …asisderea …
        Daca legea e stramba , nu trebuie sa stam cu capul in nisip ca strutul.
        Ps: si vb dpdv al biciclistului , motociclistului si al soferului si din ce ma lovesc in situatiile mele particulare

        Răspunde
        • Iti raspund eu la intrebare: da, mergi spatele lor atata timp cat e nevoie, daca e linie continua. In alte tari mai civilizate se sta in spatele unui singur biciclist daca este nevoie! Daca ei merg ilegal, sunt altii in masura sa stabilesca asta si sa ia masuri, nu-ti faci singur dreptate, ne consideram civilizati, nu?
          Referitor la cei care conduc „bauti”, agresiv, etc, sunt „uscaturi” intalnite in randul tuturor conducatorilor, de orice fel ar fi, nu intru in alte detalii ca e un subiect fara sfarsit.
          Fac aceste observatii ca si ciclist, motociclist si sofer auto.

Comentează la acest articol

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.