Dacă ești proprietarul unui business mic și vrei să iți faci propriul SEO, sunt câteva lucruri pe care trebuie să le știi înainte de a începe. Indiferent de bugetul disponibil pentru SEO este bine să te documentezi atent pentru că procesul SEO poate fi pentru foarte multe persoane o noțiune complet nouă, indiferent de expriența de antreprenoriat avută. Indiferent că vei alege să îți optimizezi sigur SEO siteul sau că vei angaja un specialist, trebuie să cunoști câteva aspecte despre procesul de optimizare, ce poate garanta și ce nu poate garanta. Ca să știi ce plătești.

Acesta este un guest post scris de un membru al echipei SEO România și țin să mulțumesc pentru contribuția adusă pe blogul www.GabrielUrsan.ro. De asemenea, vă recomand călduros să citiți blogul SEO România pentru că veți găsi acolo multe resurse utile scrise scurt și la obiect, astfel încât să poată fi înțelese de absolut oricine, indiferent de gradul de cunoștințe SEO pe care le deține.

Uite de ce SEO nu este pentru leneși:

Motivul 1 – Doar unul poate fi nr. 1.

Dacă toată lumea ar putea să scrie doar câteva articole, să optimizeze titlurile și apoi să stea confortabil în scaun și să se bucure de prima poziție în căutări pentru cuvintele cheie alese de ei, ei bine, toată lumea ar face-o, dar nu așa funcționează SEO.

Pentru fiecare cuvânt cheie, numai o singură companie poate ocupa locul I în căutări, iar pentru asta efortul este extrem de consistent. Pagina de rezultate a unui motor de căutare ar fi o colecție de conținut oribil dacă numai leneșii de Tom, John sau Harry (sunt nume ales aleatoriu) pot veni și lua, fără pic de efort, cea mai bună bucată de tort, dar nimeni nu vrea asta, nici motoarele de căutare, nici utilizatorii și chiar nici specialiștii SEO, care se luptă să ajungă cu site-urile lor în primele poziții.

Motivul 2 – Este un maraton SEO, nu un sprint.

Mulți oameni au așteptări nerealiste de la procesul de SEO și sunt multe cazuri de clienți care fac SEO doar pentru o lună sau două și apoi renunță pe motiv că nu funcționează sau ca cel puțin ei nu văd rezultatele la care se așteptau. Dar, acest lucru este ca și cum ai cumpăra o publicitate TV de 30 de secunde și apoi te-ai întreba de ce milioane de oameni nu s-au grăbit să iți cumpere produsul. Mesajul tău are nevoie de timp pentru a ajunge acolo unde trebuie, iar Google răsplătește eforturile relevante, de calitate și consistente.

Procesul SEO este un maraton de cursa lunga
Procesul SEO este un maraton de cursa lunga

Motivul 3 – Trebuie să știi ce faci înainte să începi.

Un alt motiv pentru care SEO nu este pentru leneși este acela că trebuie să înveți ce trebuie să faci înainte de a începe să faci ceva. Presupunând că nu ai buget pentru a externaliza serviciul de SEO, va trebui să începi să citești despre ce tactici legitime de SEO ar trebui să folosești și, evident, care sunt acestea. Mulți oameni ori nu au timp suficient pentru asta, ori nu înțeleg cum se face, iar asta duce la unul din două rezultate: ei fie iși pierd timpul și nu fac nici o îmbunătațire a ranking-ului lor, ori, în cel mai rău caz, site-ul lor este penalizat de Google și ajunge mai jos în căutări decât era înainte. Dacă nu ai timp sau aptitudini pentru a învăța SEO și a-l face singur, poți ajunge numărul 1 în căutări, după anumite cuvinte cheie, și prin serviciul Google Adwords, dar aceasta opțiune poate fi foarte costisitoare.


Gabriel Ursan
Gabriel Ursan

Blogger la GabrielUrsan.ro, om de marketing online și dezvoltare într-un grup de companii. Pasionat de online și tehnologie. Soț și tată (de fetiță). Vesel, ambițios, optimist. Apropo, ăsta e linkul meu de afiliere dacă vrei să cumperi ceva. Despre publicitatea pe blog.

    4 replies to "Seo nu este pentru leneși"

    • Postolachi Dumitru

      Teoria ca teoria, dar practica ne omoara…

    • Sergiu B.

      Pe keywordurile cu competitie mica merge si cu lenea, dar pe cele pe care exista concurenta „serioasa” nu merge deloc cu lenea.
      Sunt un lenes, recunosc, si majoritatea din proiectele mele au cazut pentru ca nu m-am ocupat permanent de ele, doar asa cand imi aduceam aminte, alteori lasam pe alta data, ma mentin pe pozitia si e bine. Stiu, asta nu e comportamentul unui „om de SEO”, unul care traieste din SEO, sunt un amator, nu am nicio treaba cu SEO, doar ocazional ma mai jos si eu. :)

      Oricum, articolul trateaza foarte bine subiectul si, pana la urma, este o parere a unui om care face SEO.

      Gabriele, poate vom citi pe blogul tau si alte articole scrise de experti, abia astept. :)

    • Tudor

      SEO a devenit mai mult un seviciu pentru vizionari. Cei care fac SEO pe baza pdf-urilor cu analiza unora ce au testat saptamana trecuta au sanse mici de reusita. Daca reusesti sa intuiesti ce modificari urmeaza in schema (si sunt semne) poti sa ai rezultate.

Comentează la acest articol