comentarii pe blog

Nu prea ai comentarii pe blog? Hai să-ți zic și eu ceva.

Blogurile pe care le urmăresc eu și au comunități impresionante sunt Arhi, Zoso, Mihai și NwRadu. Repet, mă refer la blogurile pe care le urmăresc eu, nu la bloguri care strâng zeci sau sute de comentarii pe teorii ale conspirației, metode de a duce o viață mai sănătoasă sau alte nișe în care nu mă bag, că nu-s mecanic (nici inginer). Eu stau slab la capitolul ăsta.

Slab din toate punctele de vedere. Știu și de ce. Problema e numai a mea. Însă dacă ești la început și tot ești disperat să obții comentarii, învață să le măsori cum trebuie. Adică procentual. Fă și tu statistici de genul ”câți din câți”. Nu e cea mai relevantă metodă, dar e măcar de consolare. Adică.

Dacă ai 300 de unici într-o zi și 5 comentarii pe blog, înseamnă că ai un procent de 1,67% comentarii pe ziua respectivă. Dacă ai 2.000 de unici într-o zi și 28 de comentarii pe blog, înseamnă că ai un procent de 1,40% pe ziua respectivă. Dacă ai 15.000 de unici într-o zi și 200 de comentarii adunate în ziua respectivă înseamnă că ai un procent de 1,33%.

Și ai să vezi că la prima vedere dracul nu mai e așa negru.

Da, astea sunt statistici calculate la futu-i mă-sa. Pentru că dacă vrei să afli și mai multe despre rație te poți raporta la trafic per articol versus comentarii. Așa ar fi cel mai corect să măsori. Ca să știi ce-ți aduce comentarii și ce nu. Ca să știi dacă ai băgat bani cum trebuie în Fb Ads. Ca să măsori, cu alte cuvinte.

De exemplu, ai scris și tu despre ruși și Ucraina sau despre refugiați sau despre fata violată de 7 bulangii. Genul ăsta de articole, dacă sunt scrise bine (cu info și păreri provocatoare), ar trebui să aducă comentarii (bine, ard precum benzina, dar hai să luăm acest exemplu).

Articolul cutare a avut 378 de vizite și 29 de comentarii. Asta înseamnă o rație de 7,67%. Deja începi să ai măsurători mai precise. Și procente mai bune pe unele articole ca să vezi ce merge și ce nu. Andrei, pentru tine am scris acest articol vis-a-vis de discuția noastră telefonică de azi. Cu alte cuvinte, nu te agita și nu măsura câcaturi din astea precum cele prezentate de mine. Îți consumă timp și energie aiurea. Doar scrie. Și nu abandona.

About The Author

Gabriel Ursan

Blogger la GabrielUrsan.ro, om de marketing online și dezvoltare într-un grup de companii. Pasionat de online și tehnologie. Soț și tată (de fetiță). Vesel, ambițios, optimist. Apropo, ăsta e linkul meu de afiliere dacă vrei să cumperi ceva. Detalii despre publicitate pe blog găsești aici.

5 Comentarii

  • zgomotoasa

    Reply Reply 11/09/2015

    Da, ai dreptate. Nu m-am gândit niciodată, recunosc, la acest aspect statistic. Cred că oamenii mai comentează și la subiecte care ”ard” mai puțin dacă e ceva ce-i interesează cu adevărat. Gen: eu, acum :)

  • cKy

    Reply Reply 11/09/2015

    Mi-am dat seama ca pentru mine l-ai scris. Sper sa nu fiu unicul care-l citeste:))

  • Alex Ciocan

    Reply Reply 12/09/2015

    Eu as sublinia putin importanta comentariilor si existenta unei comunitati in jurul blogului pentru o monetizare mai eficienta in sfera advertorialelor. Cei care vor advertoriale incep sa fie din ce in ce mai interesate de blogurile ce si-au creat o comunitate in jur.

  • Aceste statistici sunt valabile atunci când ai anumite cerințe de la blogul tău, însă atunci când scrii de dragul de-a scrie, sau pentru că ai o părere, indiferent care ar fi ea.. că e de bine sau rău, e părerea ta. Dacă cineva ți-o citește, și mai ales și comentează atunci e ok, dacă nu, tot ok. Important este să faci un lucru constant. Cu cât ești un om constant, cu atât vin și cititori/comentatori mai mulți.

Leave A Response

* Denotes Required Field