Noi butoane Facebook

Despre noile butoane de reacții cu care poți exprima mai multe tipuri de emoții pe Facebook

Facebook are butoane noi de like. Mă rog, Facebook are noi moduri de a permite utilizatorilor să-și exprime emoțiile față de o postare prin niște butoane noi, numite butoane de reacție. Probabil jumătate din planetă știe deja asta. Peste tot se vorbește despre asta. La radio, la TV, pe bloguri, pe rețele de socializare, peste tot. E fantastic cât de puternic e brandul Facebook. Hop o schimbare semnificativă, hop popularitate. Dă scroll spre finalul articolului ca să vezi lista nouă de butoane Facebook, explicația și modul de folosire a acestora (dacă te grăbești).

Părerea mea despre această schimbare Facebook: deal with it. O schimbare se poate dovedi bună sau mai puțin bună în ceva timp. Mie îmi plac toți specialiștii ăștia care se grăbesc să-și dea cu părerea primii despre un subiect doar ca să fie primii. Fraților, stați așe oleacă să se așeze schimbarea asta.

Nu spuneți voi dacă e bună sau nu. Utilizatorii o vor face. Și e normal ca prima reacție la o schimbare să fie preponderent negativă. Orice te scoate din starea ta de confort sau echilibru nu-ți aduce sentimente prea bune la început. Să fim serioși, nu există chestia asta cu îmbrățișarea schimbării în realitate, ci doar în trainingurile motivaționale. Există doar acțiuni și reacții la schimbări. Iar părerea mea e că merită să studiați, să analizați, să testați, să măsurați să etc. Și după aia să trageți concluzii.

Nu de alta, dar unii dintre voi sunteți văzuți ca specialiști în domeniu și s-ar putea să vă ia lumea în serios. Nu mă înțelegeți greșit, nu vreau să jignesc pe nimeni spunând asta.

În altă ordine de idei, nu zic să nu-ți dai cu părerea. La urma urmei și eu îmi dau că părerea aici. Zic doar să nu pui etichete din prima. Da, și mie mi se pare greu de digerat schimbarea asta deocamdată, dar voi face tot posibilul să mă adaptez și să văd cum pot profita de noi oportunități social media.

Da, și eu sunt de părere că dacă ai mai multe opțiuni e mai greu să alegi. Da, și eu sunt de părere că acel Angry (Furios) s-ar putea să fie o sabie cu două tăișuri. Da, și eu sunt de părere că rezultatele vor fi mai greu de măsurat, dar s-ar putea să aducă niște statistici mai utile și mai interesante social media managerilor. Mă rog, ideea e că la fiecare schimbare există plusuri și minusuri. Să ne aducem aminte cât de ofuscați au fost utilizatorii când Facebook a introdus Timeline, dar după aia s-au obișnuit. Așa că vom trăi și vom vedea cât de bun a fost de fapt acest upgrade.

Iar dacă nu știi ce butoane noi a introdus Facebook ieri (deși mi-e greu să cred), ți le detaliez mai jos. Ca să-ți apară pe computer (desktop/laptop) trebuie să ții mouseul deasupra butonului de like. Ca să-ți apară în aplicația de pe smartphone trebuie să apeși lung pe butonul de like.

Butoanele Facebook noi arată cam așa

Noi butoane de reactie Facebook

Explicarea noilor butoane de reacție de pe Facebook

  • Like – rămâne Îmi Place în continuare – îl folosești dacă îți place postarea
  • Love – tradus în română înseamnă Ador – îl folosești dacă adori postarea respectivă (un fel de îmi place foarte mult – nu are legătură cu exprimarea dragostei față de o persoană, deși mulți o vor înțelege astfel și o vor utiliza în loc de ”c fc păpushe?”) – americanii au în exprimare ”I love it”, care tradus și adaptat în română înseamnă mai degrabă ”Ador asta”, nu ”Iubesc asta”, deși cu ”asta” la final, atât ”ador” cât și ”iubesc” sunt sinonime în context
  • Haha – apeși treaba asta când ai râs la postarea respectiv – nu știu în ce context – probabil și că atunci când râd de postare sau de autorul postării – ideea e că râd
  • Yay – butonul ăsta nu apare la utilizatorii din România pentru că probabil nu are o traducere sau o însemnătate relevantă – Yay este un dialect în limba engleză care exprimă bucuria, fericirea sau entuziasmul: ”Whoo, HOO! Yay! School is out for summer! See you guys next year!
  • WowUau! exprimă uimirea. Umirea pozitivă sau ”neutră”. Pentru celelate emoții există tristețea sau furia. Zici Uau! când simți că trebuie să zici Uau! la urma urmei. Când când faci mouse hover peste butonul de like ca să selectezi o emoție probabil cea care îți vine să o selectezi prima dată e cea mai potrivită.
  • Sad – exprimă Tristețe – în sfârșit vor putea oamenii să exprime un sentiment corespunzător atunci când un prieten anunță printr-o postare un eveniment trist.
  • Angry – exprimă Furie – prima dată m-am gândit că o să-l pot folosi cu drag la cine dă share postărilor de pe efemeride, expunere și alte bălării. Dar s-ar putea să nu fie pentru asta. S-ar putea doar să exprime furia față de ceea ce s-a postat, nu față de veridicitatea, calitatea sau manelismul conținutului postat.

Interesant este că s-ar putea să vedem tot felul de topuri de la Facebook legate de care a fost postarea cea mai iubită în luna/anul, cea mai tristă, cea mai amuzantă, cea care a înfuriat cel mai mult etc. Se va deschide o poartă interesantă din punctul meu de vedere.

Dacă ți se pare utilă explicația fiecărui nou buton în parte, te rog să dai un share.

Noi butoane Facebook

About The Author

Gabriel Ursan

Blogger la GabrielUrsan.ro, om de marketing online și dezvoltare într-un grup de companii. Pasionat de online și tehnologie. Soț și tată (de fetiță). Vesel, ambițios, optimist. Apropo, ăsta e linkul meu de afiliere dacă vrei să cumperi ceva. Detalii despre publicitate pe blog găsești aici.

5 Comentarii

  • Alina

    Reply Reply 14/05/2016

    Foarte buna postarea asta. Sunt curioasa ce schimbari vor mai fi pe viitor. Pe bune acum daca Hi5 ramanea cum era inainte nu mi-as mai fi facut cont pe Facebook dar asta e. Hi5 imi placea ca puteam schimba aspectul profilului era totul perfect pana s-au smecherit astia sa il schimbe altfel. Urat asa!! E bun si Facebook la ceva dar in fine

  • Alina

    Reply Reply 14/05/2016

    Apropo va felicit pentru aceasta postare.

  • Alina

    Reply Reply 14/05/2016

    As putea sa va dau o sugestie sa postati si despre Plagiat in lumea mass media

Leave A Response

* Denotes Required Field