prezenta online

Merita sa ai o prezenta buna online indiferent ce vinzi

Un amic îmi povestea că încerca să facă niște proiecte de promovare online a unor parcuri de dezmembrări auto. S-a lovit numai de refuzuri motivate de faptul că cei care cumpără produsele lor nu sunt oameni care activează prea mult în mediul online.

Abordare ciudată, având în vedere că până și tata își caută pe internet piese SH pentru mașina lui mai veche. Un exemplu nu confirmă și nici nu contestă o regulă, dar eu cred în continuare că prezența online a unui business va fi cât se poate de necesară, dacă nu chiar obligatorie.

Citeam într-o carte un lucru tare bine spus. E mai bine să fii acolo unde lumea se va aduna peste câțiva ani, decât să ajungi din urmă într-un loc unde lumea se va aduna peste câțiva ani. Adică să privești în viitor și să acționezi în prezent pentru a fi acolo unde oricum se vor afla toți în viitor. În acest caz, vorbim de mediul online.

Nu înseamnă că toți stau pe loc. Vă dau un exemplu. Există magazine online care vând piatră. Da, piatră.

Sunt convins că nu va sta acum toată lumea să cumpere piatră online, dar faptul că acei comercianți au deschis calea și pe internet e un lucru de apreciat. Cine știe, poate le vin și contacte de acolo. Mai că le-aș da un mail și i-aș întreba câte vânzări săptămânale au strict prin intermediul magazinului online. Probabil că răspunsul nu ar fi ”nici una”.

Și să fim serioși, înainte de cumpăra ceva, orice, majoritatea populației tinere se documentează măcar online. Mai aruncă un ochi la o marmură, la un decor de grădină, la prețuri etc. Poate în cazul unor tipuri de business vânzarea nu se face acolo, dar e un pas bun pentru brand awareness. Gen, a… pe ăștia i-am văzut și pe net când mă documentam. Adică, prezența online poate face parte dintr-un mix de marketing de bun augur indiferent de activitatea pe care o desfășori. Iar unii nu se opresc la un simplu site de prezentare. Pentru că prezența pe internet poate fi în paralel și pe rețelele de socializare, pe forumuri de specialitate sau chiar în videoclipuri de pe YouTube (se zice că o imagine valorează cât o mie de cuvinte, dar un video de multe ori poate valora mult mai mult pentru că e ușor și comod de urmărit – de exemplu).

About The Author

Gabriel Ursan

Blogger la GabrielUrsan.ro, om de marketing online și dezvoltare într-un grup de companii. Pasionat de online și tehnologie. Soț și tată (de fetiță). Vesel, ambițios, optimist. Apropo, ăsta e linkul meu de afiliere dacă vrei să cumperi ceva. Detalii despre publicitate pe blog găsești aici.

2 Comments

  • Lucian

    Reply Reply 22/03/2015

    Eu am cumpărat piatra de pe net. Adică am văzut site-ul, am cerut o oferă (aveam o calitate mai mare), am primit o mostra, și am ajuns la colaborez pentru câteva zeci de mii de lei cu acea firma.
    Din punctul meu de vedere prezenta online este obligatorie, în orice domeniu.

  • Daca eu sunt amicul cu dezmembrarile auto, situl exista, incepe sa creasca. ;)
    Doar ca lumea nu este interesata decat…asa…daca se poate…gratuit…nu stiu…(incercam sa simulez nehotararea vanzatorilor din domeniu).
    Nici gratuit nu prea… ;)

Leave A Response

* Denotes Required Field