Marketingul nu e minciună

Un candidat a spus că nu poate oferi ce a promis, menționând că ce a spus el e ”doar marketing” și că nu putea obține un procent atât de mare de voturi dacă nu făcea asta.

(P) Obține -20% reducere pe viață la comisioanele de tranzacționare crypto pe Binance folosind linkul meu de afiliere. Este reducerea maximă pe care probabil o poate oferi un afiliat cu vechime (majoritatea pot oferi doar 10%). Vezi aici lista completă de linkuri cu bonusuri și reduceri. Acest material nu este un îndemn sau un sfat de investiții.

Lucrez în marketing și publicitate de peste 12 ani și trebuie să spun atât în numele meu cât și în numele colegilor mei de breaslă că marketingul nu e minciună.

Marketingul înseamnă să înțelegi oamenii, să le atragi atenția în mod onest și să le oferi soluții reale la nevoile lor.

Iar marketingul e compus din mai multe elemente importante (nu doar publicitate, așa cum percep mulți), elemente precum:

  • Cercetare (ce vor și ce au nevoie oamenii)
  • Strategie (cum le oferi ce caută)
  • Comunicare (cum transmiți mesajul)
  • Promovare (cum atragi atenția corect)
  • Vânzare (cum transformi interesul în acțiune)
  • Fidelizare (cum păstrezi relația cu clientul pe termen lung)

Să spui că „a fost doar marketing” când ai promis ceva și nu te-ai ținut de cuvânt, e ca și cum ai zice că ai mințit… dar așa, mai cu stil.

Marketingul adevărat nu este o păcăleală.

Înseamnă să comunici clar, sincer și convingător. Dacă promiți ceva în marketing, trebuie să livrezi. Altfel, nu e marketing, e manipulare. Și nu, nu sunt același lucru.

Și încă ceva important legat de marketing

Dacă un produs sau un serviciu e prost, e de calitate slabă sau nu livrează ce promite, nici cel mai bun ”marketing” din lume nu îl poate salva.

Comentează la acest articol

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.