Share Facebook

Ma, care e faza cu share la ceva ca sa promovezi ce vrei tu sa promovezi de fapt?

Cred că m-a depășit tare o chestie. Observ că publicațiile dau share la ceva cât de cât irelevant, dar în cele mai multe cazuri total irelevant ca să aibă reach pe ce vor ei să facă trafic. Încă nu și-a dat seama prietenașul Mark de treaba asta, nu? Sau cum e? Că m-a depășit rău. Ignorați mesajul de rahat că oricum e o știre umedă la capătul linkului, ca de obicei. Concentrați-vă pe tehnica de share și lămuriți-mă și pe mine. Gen…Share Facebook

About The Author

Gabriel Ursan

Blogger la GabrielUrsan.ro, om de marketing online și dezvoltare într-un grup de companii. Pasionat de online și tehnologie. Soț și tată (de fetiță). Vesel, ambițios, optimist. Apropo, ăsta e linkul meu de afiliere dacă vrei să cumperi ceva. Detalii despre publicitate pe blog găsești aici.

13 Comments

  • Adi

    Reply Reply 18/07/2014

    Gândul, man… Fcking Gândul.
    Cine te pune să le urmărești activitatea?!

    Paradoxal sau nu, în momentul de față( din informațiile pe care le-am colectat), paginile de Facebook au reach mai mic atunci când postează poze. Status updates-urile reușesc să aibă performanțe mult mai bune (reach de vreo 10 ori mai mare, dar tot fix cât un muc uscat sub unghie dacă nu bagi bani). Nu știu ce se întâmplă cu reach-ul când dai share unei poze de pe altă pagină… Presupun că la asta te referi( ambiguă tare postarea :))).

    • Gabriel Ursan

      Reply Reply 18/07/2014

      Da, la asta mă refer :) Mi-am dat seama că e ambiguă după ce nici Georgiana n-a înțeles nimic. Testează și tu la VL Fb page. Dă share așa cum i-am explicat Georgianei și vezi dacă ai reach mai mare, că e cel mai relevant mediu de test.

      • Adi

        Reply Reply 18/07/2014

        Abia amu’ (22.13) am dat share folosind sistemul ăsta. Să vedem cam cât face până dimineață și revin cu o concluzie.

  • Nu m-am prins exact despre ce este vorba.

    • Gabriel Ursan

      Reply Reply 18/07/2014

      1. Ai o pagină de Facebook pentru o companie. În cazul de față Gândul. 2. Vrei să dai share la un articol de pe site și să ai cât mai multă vizibilitate/reach în condițiile în care Fb nu-ți mai afișează de mult postările față de toți fanii. În loc să scrii un text și să dai share direct la link, pui mâna și te duci pe o pagină de Fb a lui Obama, de exemplu. Apoi, pe pagina lui Obama cauți printre postările lui una cu o poză și apeși butonul de share. Când dai share la o postare a altei pagini, apare posibilitatea să adauci și tu câteva comentarii la share-ul respectiv, gen: uite ce bine arată soția lui Obama în poza asta. Numai că în loc să dai un comentariu de gen împreună cu share-ul, scrii: Incredibil, rămâi prost când ai să vezi asta: E ultima zi în libertate a lui Ponta! Dă click aici ca să afli mai multe >>> etc., din astea.

  • octavian

    Reply Reply 18/07/2014

    postarea a fost scoasa … data viitoare sa faci un print screen la toata pagina si da share

    cred ca de asta le-am scos update-urile din wall si acum cateva minute am scos mizeria din paginile preferate

    multumesc

    • Gabriel Ursan

      Reply Reply 18/07/2014

      Păi am făcut un print screen, dar am decupat doar ce era interesant.

  • Lupica George

    Reply Reply 18/07/2014

    Dacă ai un public discutabil, să spunem, căruia îi arunci link-uri inexplicabile, dar pe care el dă click, postul devine tot mai interesant dpdv facebook. Ei văd că tot mai multă lume dă click, drept urmare îl difuzează la tot mai mulți din followeri și astfel crește reach-ul.

    Sistemul e gândit bine, dar nu poate acoperi gaura cauzată de o audiență imprevizibilă. Teoretic, pe ce se dă click e relevant. Practic, nu e chiar așa, dar sistemul n-are de unde ști dacă acel conținut e cu adevărat bun de dat mai departe, sau pur și simplu dat mai departe în doru lelii.

    Cel puțin așa cred.

    • Adi

      Reply Reply 18/07/2014

      Da, ai dreptate, dar algoritmul decide relevanța folosindu-se de clickuri+likeuri+shareuri( din ce am observat). Dilema lui Gabriel e: dacă dai share pe pagină la o chestie de pe o altă pagină cu reach mai mare decât a ta, ai rezultate mai bune?

      • Gabriel Ursan

        Reply Reply 18/07/2014

        Exact! Asta era. Nu o puteam spune mai bine.

        • Lupica George

          18/07/2014

          Asta zic, dacă pagina respectivă are audiență mare dar „neatentă” îți va crește reach-ul, indiferent dacă e relevant conținutul tău pentru pagină. Pentru pagina respectivă, poate reach-ul e mic față de standardele uzuale, dar la tine se poate resimte diferit.

          Caz in care cred, și sper, că facebook observă că a ta postare are reach și pe alte canale deci se va strădui să livreze articolul chiar mai departe.

  • Adi

    Reply Reply 19/07/2014

    Funcționează!

    În mai puțin de 12 ore (și fu noapte, în mama mă-sii!) 22.13 – 09.30, postarea a fost văzut de 5000 de oameni (cu 50% mai bine în conmparație cu restul O.o). Cu toate astea, clickurile au fost cam puține (350).

    Dacă luăm în considerare faptul că postările cu poză au de-obicei reach mai mic decât status updates-urile (iarăși, asta strict din datele pe care le-am observat) rezultatul este super bun. Mno, curiozitatea a fost întotdeauna benefică omenirii :D

Leave A Response

* Denotes Required Field