Hai să vorbim despre web design

Voiam să scriu de mult despre web design. Nu că nu aș mai fi scris despre construirea website-urilor online în trecut, dar nu am mai făcut asta de ceva vreme. Mereu apar schimbări.

Eu lucrez în domeniul marketing-ului online de aproximativ 8 ani. Sunt blogger de 11. În tot acest timp am testat, văzut și lucrat cu diverse platforme, rețele sociale și tehnologii.

Ce am observat însă în ultimul timp este faptul că din ce în ce mai mulți oameni știu să facă un website sau se pricep la web design. Și din ce în ce mai mulți reușesc să facă site-uri ochioase.

Web design

Problema cu website-urile care arată foarte bine este că puțini știu să le facă cu adevărat bine. Majoritatea trântesc un template acolo cu o tonă de JavaScript și chestii fancy și clientul zice wow.

De cele mai multe ori problema cu astfel de site-uri complexe cu animații, efecte video, spiriduși care ies din ecran și chestii de genul ăsta e că se încarcă al naibii de greu. Și asta afectează.

În primul rând afectează experiența clientului care, btw, pe mobil puțin observă el toate chestiile fancy nancy trancy pe ți le-a făcut web developerul acolo pe partea de web design.

Și în al doilea rând afectează partea de SEO (Search Engine Optimisation). Pentru că după cum bine știm, Google scoate în față mai degrabă site-urile rapide decât site-urile frumușele.

Cu alte cuvinte, așa cum ar spune prietenii de la R2 în pagina lor de prezentare https://www.r2.ro/web-design/ , mulți știu să facă o pagină web în ziua de azi, dar puțini știu să o facă bine.

Conversii

Web Design

Un alt aspect despre care vreau să discutăm este cel legat de conversii. Unele site-uri sunt pur și simplu doar ca să arate bine și atât. Nimeni nu se întreabă de conversii și de cum va aduce efectiv clienți.

Ia uite ce video mișto am pe prima pagină!” ”Uite cum e animația băgată de parcă a fi de acolo!” Dar cum vine clientul? Puțini creatori de web site-uri se întreabă. O pagină de contact e suficientă.

Nu, o pagină de contact nu e suficientă. Crearea unui web site orientat pe conversii presupune să înțelegi foarte bine domeniul de activitate al clientului tău și să faci un customer journey bun.

Asta înseamnă că tu ca agenție de web design specializată trebuie să stai într-o perioadă de analiză cu clientul, să îi pui întrebări să afli despre produs și clienți. Asemeni unui actor într-un rol nou.

Doar așa vei putea crea un website rapid, orientat pe conversii. Adică completări de formular de contact, apeluri de la clienți, inițieri discuții pe chat sau vânzări online. Depinde de industrie.

Iar astea sunt doar două elemente despre care îmi vine acum în cap să vorbesc având în vedere că am văzut câteva site-uri de curând ce m-au inspirat să scriu acest articol. Vă doresc web design bun!

Un comentariu la „Hai să vorbim despre web design”

  1. Si eu sunt de aceeasi parere: un design frumos si ingrijit la prima vedere nu inseamna neaparat un site facut cum trebuie, sau unul care performeaza asa cum se asteapta. Cred ca cel mai bun exemplu pe care il pot da este site-ul Amazon. Arata urat (parerea mea), este alambicat, greu de citit, dar totusi converteste excelent (ajuta bineinteles si puterea brandului Amazon).

    Răspunde

Comentează la acest articol

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.