3 dotări la care nu aș renunța dacă ar fi să-mi cumpăr o mașină nouă

În concediile pe care le facem în afara țării obișnuim să închiriem o mașină mai mare de tip van ca să încăpem cu tot cu prietenii noștri în ea. E mai ieftin, mai plăcut și există doar un singur șofer care se sacrifică și nu bea nici măcar un pahar de vin la prânz :)

Inchiriere vanuri

Însă în cel mai recent concediu pe care l-am făcut în zona lacului Garda din Italia, nu am găsit să închiriem un van, așa că am închiriat fiecare câte o mașină pentru familie. Noi am avut o Toyota RAV4 AWD Hybrid, iar prietenii noștri un Lexus NX 300 AWD Hybrid.

Mașinile sunt fabricate de aceeași companie și sunt aproape identice. Chiar ne-am uitat la diferențe și în afară de ceva elemente de interior și sigle diferite, până și baza caroseriei și șasiul pare a fi același (nu știu, n-am studiat în detaliu subiectul).

Inchiriere masini

Un alt aspect de care mi-am dat seama este că o mașină mare hybrid (de categoria RAV 4) poate consuma foarte mult combustibil. Dacă te grăbești și te dai la ea, ajungi și la 8% sau 10%. Dacă mergi mult în oraș cu viteza melcului atingi celebrele consumuri de 2-3%.

Dar nu despre asta e vorba în acest articol. Conducând și alte mașini în ultima perioadă, mi-am dat seama care sunt cele 3 dotări pe care le am la mașina mea (VW Passat 2019, 4Motion, 90% full options) și la care nu aș renunța dacă ar fi să-mi iau una nouă.

1. ACC – Active Cruise Control

ACC – Active Cruise Control

Active Cruise Control sau ACC, în forma sa abreviată, este funcția avansată de pilot automat. Pe lângă faptul că poți selecta din butoane o viteză maximă la care să ajungă mașina, camera video a mașinii și setul de senzori detectează traficul și mașinile din jur.

Asta înseamnă că pilotul automat se adaptează la mașinile din trafic. Spre exemplu, eu pot să îi spun să meargă cu 140 Km/h pe autostradă, dar dacă în fața mea va apărea o mașină, pilotul automat va reduce viteza și se va adapta la mașina din față până voi devansa.

O altă chestie tare aici este economia de combustibil. În funcție de mașină, poți seta cum să meargă pilotul automat. Îl poți seta pe normal, agresiv sau eco. Eu l-am setat pe eco și asta înseamnă că face accelerările mai gradual, că frânează mai ușor și din timp etc.

Asta m-a făcut ca să ajung la consumuri medii de 5% – 5.2% cu un VW Passat de 1.640 Kg gol (pentru că are 4×4, cântărește mai mult). Motor 2.0, 190 cai putere, Diesel Euro 6.1 cu AdBlue. Adică nu un diesel așa de nesimțit cu mediul care consumă de sparge.

Prin urmare, nu aș renunța la ACC dacă ar fi să îmi iau o mașină nouă.

2. Tapițeria de culoare deschisă

Tapițeria de culoare deschisă

Nu zic neapărat de o tapițerie de un alb imaculat, însă m-am săturat de tapițeriile negre. Sunt plictisitoare, comune și nu îți dau starea de spațiu și de bună dispoziție pe care ți-o oferă o tapițerie de culoare deschisă. Sau o culoare mai deosebită.

Eu în acest moment am la Passat o tapițerie bej deschis din material textil. În 2019, copilul era încă mic și nu pot spune că n-am avut probleme legat de curățenie, urme de biscuiți sau suc pe ea, dar copilul a crescut, eu am făcut detailing interior și arată ca nouă.

Tapiterie deschisa masini

De asemenea, eu am mers mai departe și mi-am făcut huse personalizate special pentru mașina mea tot pe culoare deschisă și cu inserții de Alcantara maro deschis. Acest lucru protejează cu stil tapițeriile inițiale și nu îți dai seama că sunt huse.

Consider că habitaclul este locul în care îți petreci cel mai mult timp în mașină și pe care îl vezi cel mai mult. Habitaclul trebuie să fie plăcut și confortabil. Un prieten m-a sfătuit legat de asta când îmi configuram mașina, m-a ajutat și am vrut să dau și eu sfatul mai departe.

Prin urmare, la următoarea mașină nu mi-aș alege o culoare plictisitoare a tapițeriei.

3. Motor corespunzător

Motor corespunzător

Prin motor corespunzător înțeleg acel motor care prin capacitatea sa cilindrică este potrivit pentru mașina respectivă atât din punct de vedere greutate cât și aerodinamică. Dacă ar fi să-mi iau o mașină nouă, cu siguranță aș evita motoarele subdimensionate.

Sau dacă ar fi să-mi iau o mașină nouă, cel puțin pentru oraș, aș alege o mașină 100% electrică, dar asta e altă discuție, pentru alt articol. Revenind la capacitatea motorului, ce vreau să spun este că un motor nepotrivit poate aduce numai neplăceri.

Am avut ocazia să conduc la viața mea și mașini slabe. Mașini la care dacă pornești aerul condiționat pe putere mai mare scade puterea mașinii. Sau mașini cu motoare subdimensionate care trag din greu caroserii grele, rezultând un consum mare.

Dacă ar fi să-mi iau o mașină nouă, m-aș uita ca motorul să fie unul dovedit ca fiind fiabil și aș citi recenzii despre el pe net, nu m-aș uita doar la capacitate cilindrică și atât. Și da, m-aș uita și la cât de mult poluează, pentru că este importantă responsabilitatea față de mediu.

Pentru o taxă în minus, n-aș alege un motor nepotrivit care în final mi-ar scade puterea mașinii, mi-ar crește uzura, mi-ar crește consumul și mi-ar aduce o groază de neplăceri doar pentru că m-am sărăcit la câteva mii de euro cu care mi-am pus încălzire în scaune.

Care ar fi cele 3 chestii la care nu ai renunța dacă ar fi să-ți cumperi o mașină nouă?

close

Salut 👋
Îmi pare bine să te cunosc.

Înscrie-te pentru a primi conținut interesant despre tehnologie, dezvoltare, marketing și lifestyle.

Nu fac spam! Protecție date conform GDPR. Te poți dezabona oricând.

17 comentarii la „3 dotări la care nu aș renunța dacă ar fi să-mi cumpăr o mașină nouă”

  1. 1. Incalzire parbriz.
    2. Priza pasageri spate
    3. Poate…incalzire scaune.
    4. Senzori parcare, nu eram fan dar acum sunt.
    5. Keyless – vara o lasi pornita sa se raceasca, cheia la tine. Daca ii trece unuia prin minte sa faca o gluma, e nasol. Unele modele se opresc cum ies din Raza cheii, altele nu se opresc dar nu mai pot fi pornite atunci cand este oprita.

    Motorul e de la sine inteles.

    As acorda mare atentie senzorului de impact.
    Mie pe un Ford ecosport 2021 mi-a intrat de 5 ori aiurea, noroc ca nu franeaza singura.

    Dar unui coleg i-a franata o Skoda Octavia 2020 pe autostrada, 0 obstacol.

    Răspunde
    • La senzor da, ma bag si eu la dotarea asta. Dar senzorul de impact nu intra si franeaza la sub 40 Km/h? De avertizat de avertizeaza la orice viteza, dar de preluat controlul si franat, franeaza el la sub 40 Km/h. Sau la alte masini se poate si altfel?

      Răspunde
      • La ceea ce am eu , ambele din gama VAG , atât front assist de la VW cât și audi pre-sense intervin indiferent de viteza, atâta timp cât ai bifata și intervenția, pe lângă avertizare. Într-adevăr mai dau și erori (pățit și cu avertizări dar și cu intervenții inutile) însă mult mai multe au fost situațiile in care efectiv m-a ajutat intervenind încât pot trece peste câteva atenționări/intervenții inutile. Problematic e ca intervențiile sunt brutale iar daca cel din spatele tău nu e “pe faza” îți cam iei înjurături in situația in care intervine degeaba. Explica-i aluia ca nu ai fost tu ci front assist-ul 😂

        Răspunde
        • Corect :)) Stiu si eu o situatie de genul asta la un Jaguar al unui prieten in spatele caruia a intra cineva tot de la o frana din asta brusca automata.

  2. Nu te poți limita doar la 3 , din păcate (mi-ar fi mai ușor sa enumăr dotările inutile) sau cel puțin mie unul îmi e imposibil. De baza as începe cu toți asistenții de siguranta (lane assist, side assist, front assist , rear traffic alert) , pe care n-ar trebui sa ii tai de pe lista. Apoi , pe confort , as adauga ACC ( la destui producători vine împreuna cu pachetele de asistenta), keyless entry/start, hayon electric obligatoriu cu pedala virtuală , climatizare automata, scaune măcar încălzite (la tapiserie piele musai ventilatie, in caz contrar tapiserie stofa ) ,parbriz încălzit si infotainment cu Apple car play/android auto. Mai departe , in functie de buget,nu esențiale dar din categoria “bine-ar fi sa fie”, as opta și pentru DCC și încălzirea staționară (plăcută atunci când nu dispui de garaj, dar nu esențială dacă ai bifat măcar parbrizul încălzit). In ceea ce privește motorizarea as alege clar o cilindree de 2000 , indiferent de combustibil , pentru o caroserie de 1600-1700kg, cuplata, clar , la o transmisie automata .

    Răspunde
    • Salut Marian! Asa e, uite ca nu am enumerat aerul conditionat automat ca si dotare fara de care nu as mai rezista, dar l-am pus la categoria by default. Scaune incalzite am si eu – eu as putea trai fara ele, dar sotia le apreciaza mult. Legat de parbriz incalzit, ai dreptate – iarna este magic. Eu am si incalzire stationara (sau webasto cum i se mai zice in popor) si iarna o folosesc inainte sa duc copilul la scoala (programez masina de inainte si dimeneata cand ies din casa nu mai dezapezesc nimic) – o functie foarte utila, dar fara de care as putea trai :) Bun comentariul tau. Te mai astept mai des pe blog. Multumesc!

      Răspunde
      • Scaunele încălzite le-am descoperit cu mulți ani in urma și m-am jurat sa nu mai dispară din optionale pe viitor, mai ales ca sunt friguros de fel. In urma cu doi ani am descoperit și ventilația, fără de care n-as accepta tapiseria de piele. Încălzirea staționară o am la ambele mașini ale familiei și e magica, iarăși vorbind frigurosul din mine, dar și comodul căruia ii place iarna sa nu mai piardă vremea cu degivrarea. Parbriz încălzit nu am , însă dacă n-as fi avut webasto , clar as fi avut 😅. Din lista, din păcate, la dotările esențiale , am omis farurile full led (bineînțeles daca o utilizezi și la deplasări nocturne… doar pentru oraș nu se justifica, așa cum nu se justifica și alte dotări prezentate anterior… eu am enumerat dotările pentru o mașina all-in-one, pe care o folosești atât in oraș cât și la deplasări externe). Pe una dintre mașini am Matrix (ideal) însă pe cealaltă doar full led și e suficient dacă bugetul nu iti permite matrix-ul.
        Voi reveni cu drag pe blog, sa-mi dau cu părerea acolo unde mai am puțin habar.

        Răspunde
        • Ai dreptate, si eu am full led cu asistenta automata de schimbare/potrivire a fazei lungi, iar daca masina e curata si muscultele luate pe autostrada noaptea nu obtureaza senzorii si camera, e o functie bestiala.

    • Sunt o sumedenie de aftermarket , care adaugate la consola principala, costa o fractiune din pretul unei unitati centrale foarte sofisticate ce vine deja pe masina.

      Răspunde
      • Da, ACC e bun, nimic de spus, asta daca faci majoritatea drumurilor afara din localitate.
        Tapiteria deschisa si huse.. asta nu o pot intelege. De ce iti cumperi huse de aceeasi culoare, ca sa protejezi ceva cu care masina e dotata. Atunci de ce nu iei ce culoare pica si pui huse cum doresti. Sau de ce mai pui huse, pana la urma scopul e sa te bucuri de ea nu de husele puse.

        Răspunde
        • Si eu m-am gandit ca acest aspect va fi controversat si de aceea l-am si mentionat :) Eu personal prefer tapiteriile deschise pentru ca se incalzesc mai putin, dar cel mai mult pentru ca iti dau o senzatie de spatiu si un soi de bunadispozitie pe care o tapiterie complet neagra din stofa nu reuseste sa ti-o ofere. Am ales sa-mi pun huse deoarece am vrut sa schimb atmosefera din masina cu o alta combinatie de culori, nu neaparat pentru protectia tapiteriei originale. Ceva gen ca o husa la telefon pe care cu 700 lei o pot schimba din cand in cand :)

        • Depinde de producator. Eu am pus la masina un carplay imbunatatind sistemul, o reverse camera si un dash cam care e dedicat. Cu o investitie de £250 per total am adus o la o reducere a unei investitii initiale de vreo cateva mii. Bine, nici masina nu e cumparata de noua. Eu le cumpar de pe Aliexpress si folosesc magazinele verificate si cu feedback uri multe si pozitive. Ca si branduri, depinde, X Trones, Xiaomi, etc.

Comentează la acest articol

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.