Vă ziceam aici că mi-am tras ceas cu Android Wear, mai exact Moto 360. Tot acolo am scris și părerile generale, dar am promis că vin cu mai multe detalii legate de autonomie.
(P) Obține -20% reducere pe viață la comisioanele de tranzacționare crypto pe Binance folosind linkul meu de afiliere. Este reducerea maximă pe care probabil o poate oferi un afiliat cu vechime (majoritatea pot oferi doar 10%). Vezi aici lista completă de linkuri cu bonusuri și reduceri. Acest material nu este un îndemn sau un sfat de investiții.
Pe scurt: dacă în toate zilele aș fi la fel de inactiv precum în ziua de Duminică, m-ar ține lejer bateria 2 zile sau, hai, o zi jumate. Într-o zi normală de lucru cu baterie 100% full dimineața, seara, înainte de culcare (peste ora 0:00 mereu) am în jur de 30%. Dacă îl mai las la încărcat 15 minute cât mă pregătesc de culcare, ajunge pe la 50% și îl pot purta la mână în timpul somnului (îmi place să mă trezească alarma lui cu vibrații).
Dimineața, când mă trezesc, îl pun la încărcat și îmi încep ziua. Nu se consumă mult pe timpul nopții. Am vreo 33% când mă trezesc. Până mă pregătesc să plec la muncă (40 de minute) ajunge la 80%+ și mă ține lejer până ajung acasă, oricât de târziu aș ajunge. Mai există totuși o chestie. Vă povesteam că am fost un pic prin Constanța. Am avut de mers în mai multe locuri, așa că am folosit navigația GPS oferită de Google Maps. Și cum telefonul se sincronizează cu ceasul, instrucțiunile de navigație veneau și pe ceas.
Plecat cu 100% dimineață. Folosit GPS de la Galați la Constanța (știu drumul, dar îmi place să văd ora estimată de sosire mereu), folosit prin Constanța ca să ajung la un hotel, apoi la Mec, apoi unde aveam treabă, apoi la o benzinărie și din nou în altă locație, după care din nou Constanța – Galați.
Telefonul a stat în suport și la încărcat, bineînțeles. Ceasul nu avea unde, că era la mână :) La întoarcere, foarte aproape de Galați, adică la Brăila, ceasul a sunat stingerea. Dacă ar fi să spun un interval orar de folosire cu GPS sincronizat acesta ar fi 09:00 – 19:00.
Decent, dar insuficient dacă vrei să folosești și funcția de GPS pe el. Bine, ea poate fi dezactivată, că să nu-ți mănânce bateria, dar am vrut să testez. Plus că e inutilă la volan dacă ai deja telefonul pe post de GPS și vezi direct acolo stânga-dreapta. Probabil treaba asta e utilă atunci când folosești GPS ca pieton. Nu mai scoți telefonul din buzunar să te uiți pe unde mergi, că te uiți la ceas. Și da, am folosit și facilitatea asta odată în București și odată în Brașov, că doream să ajung rapid undeva pe jos și nu știam exact drumul. Dar nu aveam ceasul ăsta pe atunci.
În concluzie, autonomia nu e ceva de speriat la Moto 360. În condiții normale de folosire (exceptând prima zi de folosire când îl freci pe toate părțile), orice om normal ajunge acasă liniștit cu baterie suficientă. Iar faptul că se încarcă foarte rapid îți permite să-l porți la mână și pe timpul nopții dacă vrei să te trezească alarma de la el (care trebuie setată separat direct pe ceas).
Abia după ce folosești un produs îți dai seama că aceste recenzii de pe site-uri credibile mai sunt și ușor forțate de amorul artei și ”hai să arătăm cititorilor noștri cât de buni și corecți suntem noi”. Uneori, dacă te iei numai după ce scriu alții și nu-ți asculți ”mațele” ajungi să nu-ți mai cumperi nimic :)