Dacă vrei să ai trafic mare pe blog poți! Dar cu ce preț?

Să fim serioși, ce scrii pe blog nu-ți aduce trafic atât de mare. Pentru că interpretezi de multe ori o știre interpretată deja de mulți, pentru că publici un tutorial care deja există, pentru că publici niște poze pe care nu le poate aprecia oricine, pentru că nu ești o vedetă, pentru că scrii despre rețele sociale și internet ca să fii în rând cu lumea, pentru că scrii poezii, citate și aforisme pe care mulți nu știu să le aprecieze, pentru că povestești pățaniile tale despre care oricum puținora le pasă, pentru că … lista ar putea continua.

Și cu toate astea, poți să ai totuși trafic mare pe blog. Cum?

Publici regulat zodiacul, pui poze funny cu pisici, câini, elefanți, hipopotami etc, bagi cele mai noi melodii de pe Youtube, scrii despre diete, stil de viață, tratamente naturiste, oferi soluții miraculoase de a face bani pe net, tratezi boli, îi înveți pe alții cum să-și crească copiii și ce să le dea de mâncare, bagi poze cu gagici mișto, îi înveți pe oameni cum să-și găsească un job sau să-și facă un CV … iar lista ar putea continua lejer și de data asta.

Cum stă treaba?

Eu bag câte puțin din ambele chestii enumerate. Recunosc. Bag și voi băga. Și nu pentru că pot, ci pentru că vreau. Spre exemplu, am o colegă care va scrie despre alimentație la mine pe blog în scurtă vreme. Are de transmis lucruri faine, pozitive, utile și atâta vreme cât eu nu mă pricep la ele, mă simt mândru că cineva vrea să ajute pe alții prin intermediul blogului meu. Ăsta e un exemplu pozitiv, dar …

Cu ce preț?

Când ai blog personal poți să scrii teoretic despre orice. Nu neg asta. Totuși, orice blog personal se duce repede către câteva nișe. Dacă deraiezi prea tare de la ele, cititorii te taxează. Uite, eu spre exemplu, scriu despre aBeauty clinique că e proiectul meu și mă mândresc cu el. O fac pe față, fără să mă ascund de nimeni. De asemenea, sunt destul de deschis să accept guest post-uri legate de orice domeniu atâta vreme cât eu nu pot scrie mai bine despre acel domeniu.

Dar dacă v-aș băga zodiacul pe gât în fiecare zi și în scurtă vreme m-aș numi cel vizitat blogger din România, ce părere ați avea? Sau dacă brusc de la articolele mele despre sănătate, frumusețe, tehnologie, internet, blogging, dezvoltare și aspecte personale aș trece la publicarea obsesivă de articole despre pariuri sportive, ginecologie și creșterea plantelor de apartament, m-ați mai citi?

Totul are un preț, inclusiv traficul pe blog. Eu sunt dispus să-l plătesc uneori doar în măsura în care mă înțelegeți, cititorii mă înțeleg. Nu zice nimeni să nu te bagi într-o campanie departe de nișa ta, dacă respectiva campanie e faină. Dar terenul e tare alunecos. Vă spune unu care mai derapează din când în când.

Voi ce spuneți?

6 comentarii la „Dacă vrei să ai trafic mare pe blog poți! Dar cu ce preț?”

  1. Pana la urma nu traficul este cel mai important. Eu nu ma bucur de un trafic foarte mare, mie-mi place sa cred ca activitatea in sine de blogger are ca premiu mai mare numarul de comentarii decat traficul…

    Răspunde
  2. Si pentru mine conteaza mai mult Bounce Rate-ul. Sa fie unul cat mai mic, pentru ca atunci intr-adevar ma simt si eu blogger. Daca oamenii stau si citesc ceea ce scriu, nici nu ma intereseaza ca am 100 sau 10000.

    Răspunde
  3. Degeaba ai trafic mare daca ai Bounce Rate de 90%… eu parca as prefera doar 10% trafic sanatos si care sa converteasca…

    Si nu stiu daca stii dar sunt bloggeri de Romania care cu 10.000 de unici pe zi nu convertesc cat unii cu 1.000 de unici pe zi… de ce? Nu-i greu de inteles!

    Răspunde
    • Corect, traficul nu e relevant mereu atunci când e vorba de conversie. Deși, dacă ai un blog tech la bază, dar bagi un articol bun despre creșterea mușcatelor de apartament, nu vei avea bounce rate mare, repet dacă articolul e bun și îți vine cineva cu adevărat interesat direct din Google.

      Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.