Am descoperit că… scurt. Oamenii nu mai au timp să citească articole lungi. Articolele lungi sunt bune, dar pentru altceva. Au șanse să ajungă virale doar dacă sunt ”deosebite”. În rest, scurt și la obiect cum o face CiSmaru în ultima vreme. Unele postări sunt de rețele sociale, altele de blog. Keep it short & simple dacă nu ai altceva de spus. De asta lumea îl citește pe Vali zilnic la cafeaua de dimineață. De când nu ai mai citit integral un articol lung și plictisitor?
Cred ca lumea este tot mai prezenta pe FB. Blogurile nu mai creeaza atât engagement. Probabil asta e și pe blogul tău.
Un articol scurt e mai greu de scris decât unul lung. Desigur, vorbesc de un articol bun. Însă eu încă prefer și articolele lungi, atât timp cât nu sunt bălării. De asta îl citesc zilnic pe nwradu.ro
Trecem pe Twitter ca acolo chiar e scurt … :)
Cred ca sunt mult mai multe aspecte de luat in calcul. Depinde si de frecventa si de publicul tinta si de asteptarile pe care le ai de la un articol.
Inainte de toate un articol lung trebuie sa creeze engagement din primul paragraf sau chiar din titlu pentru ca altfel nu o sa aiba „cautare”.
Eu am obiceiul sa scriu articole lungi de minim 700 de cuvinte si pe blogul generalist nu prea au succes decat daca in randul unor cititori fideli, in timp ce pe un blog comunitar unde dezbat probleme de politica si administratie locala mai toate articolele indiferent de lungime sunt citite.
Si desigur conteaza foarte mult si subiectele atinse in raport cu educatia cititorilor. Sunt multe variabile de luat in calcul si nu m-as risca sa spun ca articolele scurte sunt solutia succesului doar pentru ca Vali scrie asa mai ales pentru ca stiu ca si Vali are o gramada de articole lungi care au avut succes mai mult decat cele scurte la un loc in ziua sau saptamana respectiva.