Cum mi-a fost rusine ca nu stiu sa schimb un bec la masina

Mi s-a ars becul de pe fază scurtă stânga față. Și încerc eu să-l schimb, ca un bărbat care se pricepe la toate. Și dă-i și încearcă să scoți capacul. Nu am reușit. Am un VW Jetta model 2012. La prima vedere îmi părea mai simplu decât prevede legea, dar nu am reușit să deschid capacul de protecție.

(P) Obține reducere pe viață de -20% la comisioanele de tranzacționare crypto Binance folosind linkul meu de afiliere. Reducerea de -20% este reducerea maximă pe care probabil o poate oferi un afiliat Binance cu vechime. Acest material nu este un îndemn sau un sfat de investiții.

Așa că mi-am făcut curaj și am mers la un service autorizat. Merg eu acolo frumos și le povestesc că vreau să schimb un bec. Tipa de pe recepție a fost ok, mi-a băgat mașina în service. Am cerut să intru și eu acolo ca să văd cum se face ca să nu mor prost. Nimeni nu a râs. Încă.

Și intru eu frumușel în service cu mașina, iar tehnicienii deja zâmbeau pe la colțuri. Ok, asta este. A doua zi plecam la Brașov, iar la întoarcere mereu vin pe noapte, așa că nevoia e mai mare ca rușinea. Vine tehnicianul și se apucă de treabă. Și dă-i și încearcă să desfiletezi. Și dă-i cu înjurături că nu merge. Deja mă simțeam bine. Nu mai era așa ușor să schimbi un bec de fază scurtă. La un moment dat tehnicianul ăla tinerel se lasă păgubaș și cheamă un tehnician mai experimentat. Eram deja un boss. Nu mai eram fraierul care nu știe să schimbe becul :)

Vine omul, taie sigiliul de la capac și rezolvă. Apropo, dacă aveți VW Jetta 2012 să știți că e un mic sigiliu la capacul de la becuri. E foarte mic și e un adeziv casant pe care nu prea poți să-l dovedești cu mâna liberă.

Mă rog, nu m-am făcut de rușine aici. Aici am învățat doar că dacă pățesc ceva pe drum trebuie să-mi iau un bec de la Philips de prin benzinării dacă găsesc, nu orice ciuruc. Așa mi-a recomandat service-ul. Am dat un link random că nu am stat să caut gama lor de becuri auto. Găsiți voi pe site probabil ce bec H vă trebuie. La mine pe faza scurtă e H7 dacă vă ajută cu ceva.

La două zile mi s-a ars becul de pe faza scurtă dreapta. Celălalt bec. Am zis că pot să-l schimb singur. M-am dus la un Rompetrol, mi-am luat un Philips H7 la 43 de lei (vedeți că e o ofertă la 80 și ceva de lei cu baterii la pachet – nu cumpărați crezând că e mai bun așa cum era să cumpăr eu – cumpărați doar dacă aveți nevoie de acumulatorii ăia pentru altceva). Și în parcarea plină de camere m-am apucat să schimb becul. Băi, sunt atât de neîndemânatic încât mi-a luat 10 minute pe puțin. Nu mi-am dat seama că băieții văd tot pe camere și se distrează pe seama mea. După schimbarea becului am intrat în benzinărie ca să merg la baie și să mă spăl pe mâini. Abia pe drum mi-am dat seama că de ce toți chicoteau când am intrat în benzinărie să mă spăl pe mâini. Acum mă gândesc serios dacă mă pricep să montez un bec cu Minnie Mouse pentru fiică-mea.

9 comentarii la „Cum mi-a fost rusine ca nu stiu sa schimb un bec la masina”

  1. Nu mai stiu unde am citit, dar parca pe o cutie de becuri:
    „Se recomanda schimbarea in pereche a becurilor la 10k „

    Răspunde
  2. Surprinzator se schimba f usor la Jetta becurile de faza scurta.
    Eu am patit ceva asemanator la un peugeot, prima data am schimbat la service;) de mi-a dat ala jos toata masca and etc. ;)) Inarmat cu logica asta, mi se arde becul pe faza scurta dupa o perioada (din nou), ma opreste politia … eu f grav … „da stiu ptr bec m-ati oprit” sl si mai grav „da”, eu „stiti … la masina asta nu pot sa schimb becul decat in service …. ” el si mai grav „da, aveti dreptate … dar sa il schimbati maine”, a doua zi …imi bag mainile pe acolo, cam in 5-10 minute am reusit sa il schimb, in fata blocului ;).
    Alta data … am stat o ora sa il schimb (cei drept era noapte afara, si in PECO nu prea batea lumina cum trebuie ;) ).
    Advice … sa incerce cineva care are degete mai scurte ;). Astia la VW au sistemul f usor ptr schimbat faza scurta.
    Apropos … daca ti se arde un bec, schimba-le pe amandoua (faza scurta, semnalizare fata etc. ) ptr ca altfel ti se arde si celalalt la perioada f scurta de timp (chestia asta mi s-a dovedit in practica de mai multe ori).

    Cristi

    Răspunde
  3. la alte modele de masini se da jos roata si contraaripa de plastic ca sa ai acces la faruri…considerate norocos =)

    Răspunde
  4. De unde rezulta ca:
    1. experienta conteaza;
    2. important e sa vrei sa inveti, sa accepti ca niciodata nu le stii pe toate;
    3. pina la urma perseverenta chiar e importanta;
    4. ce-si face omul cu mina lui se cheama lucru manual;
    5. nimic nu se compara cu satisfactia ca ai invatat sa faci ceva nou.

    P. S. Oare citi din posesorii de VW Jetta 2012 vor incerca sa demonteze becul ala, numai asa, de proba? ;)

    Răspunde
  5. Pentru alte situatii se poate aplica una din Legile lui Murphy:
    nu forta, ia un ciocan mai mare, oricum trebuie inlocuit !

    Răspunde
  6. Dam pe google, oricat de pacatos ar parea, mereu e ceva relativ usurel de schimbat atunci cand ai instructiunile la indemana.

    Răspunde

Comentează la acest articol

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.