Cum am încercat eu să raportez o defecțiune la un stâlp de iluminat public

20 mai 2014, Galați, ora 22:50. Stau la rând la farmacia non-stop din cartier ca să cumpăr lapte praf pentru Sara. Luna zâmbea de pe cerul înstelat, iar câinii comunitari zburdau năstrușnici pe străzi precum zebrele care fac joggingul de dimineață la marginea savanei.

Se aude un zgomot de arc electric prelung, zgomot similar cu cel din filmul Rambo 2 când însuși personajului principal i se administra cu pasiune un tratament sub tensiune. Mă uit în sus împreună cu încă un băiat care stătea la rând. O să ia foc, zice el. Fum deja începea să iasă, iar zgomotul s-a mai auzit odată.

Nici bine nu ne dezmeticim că îi vine rândul tipului din fața mea la farmacie, comandă ce pastile avea de comandat și îi spune farmacistei să sune la Electrica că va fi nasol cu stâlpul ăla, că o să le cadă curentul sau ceva și mai rău, gen o să le ia foc șandramaua.

De ce să sune ea la Electrica când pot să o fac eu?, mi-am zis cu un spirit civic interior pe care eram și eu invidios :) Serios, chiar nu merita așteptat până își termina farmacista treaba, că cine știe ce se întâmpla.

Sun la Electrica de două ori la un număr greșit pentru că noapte și pentru că bou, după care nimeresc numărul corect pentru intervenții și mi se răspunde din prima. Doamna foarte amabilă și operativă a clarificat locația și stâlpul cu pricina. Hope în monopol restored.

Țeapă! De stâlpii de iluminat nu se ocupă Electrica, se ocupă Luxten (a se citi că n-am nimic cu Electrica la faza asta – dacă nu se ocupă ei, nu se ocupă ei, ce pot să facă mai mult?). Caut pe Google numărul de la Luxten și sun la un număr ce apare ca fiind de dispecerat. Un număr scurt gen 0219233. Am zis că sigur am nimerit. Am sunat ceva vreme. Cam până m-am plictisit. Nu-mi răspunde nimeni. Nu-i acuz nici pe ei de nimic că nu scria pe nicăieri că numărul ăla ar fi fost non-stop. End of story.

La 112 n-am sunat ca să nu mă critice lumea că au murit 7 vieți în timp ce operatoarea de la urgențe discuta un lucru atât de insignifiant cu mine. Plus de asta că nu era urgență. Erau doar niște flame, niște zgomote „electrice” și un pic de fum. Mă rog, farmacia e non-stop, iar stâlpul e chiar în fața lor. Mă gândesc că vor reacționa cumva dacă lucrurile evoluează negativ. Să nu ne vedem la știri. În rest, toate bune.

8 comentarii la „Cum am încercat eu să raportez o defecțiune la un stâlp de iluminat public”

  1. Gabriel, părerea noastră este că CINEVA ne păzește spatele, la orice oră din zi sau noapte. Ghici ce? E un sentiment fals de siguranță! Am pățit-o și eu, cu altă chestie. Și am ajuns la concluzia că suntem pe cont propriu de multe ori, iar spiritul nostru civic nu e decât un balon frumos colorat care se sparge cu un apel la Luxten, sau în altă parte… De câte ori mă apucă „civismul” și nu primesc niciun răspuns, mă simt înotând într-o mare de surzi și indiferenți. Succes nouă! :)

    Răspunde
    • Eu sincer să fiu nu mă las așa cu una cu două intimidat. Sunt convins că aș lua atitudine și în altă situație similară chiar dacă mă voi bloca la un moment dat în apeluri telefonice :)

      Răspunde
  2. Defapt stalpii sunt ai Primariei, Cei de la Luxten au contract (de mentenanta – cred) cu Primaria. Comanda pentru un bec ars trebuie sa vina de la Primarie catre cei de la Luxten, tu, ca cetatean responsabil ce esti, ai „contract” cu Primaria.

    Răspunde
  3. salutare,
    aceeasi problema o am si eu, in coltul strazii pe care locuiesc, in Bucuresti
    am facut sesizare la Electrica, la primarie.nu a venit nimeni…de un an!

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.