Nu. Am mai mulți, dar va începe curățarea listei de abonați. Am peste 6.000 de abonați la newsletter. Dar jumate din ei nu mai sunt activi, adică e ca și cum nu sunt.

Și nu mă laud. Hai să vedeți de ce nu mă laud.

Cifrele astea vi se par mari sau mici?

Oameni buni, eu activez în mediul online din 2009 și mereu m-au preocupat abonații la newsletter. Din 2009 și până în momentul vorbirii sunt 7 ani.

7 ani ani înseamnă 2.555 de zile.

În paralel cu proiectul GSMRo.ro care s-a ridicat și a fost vândut acum câțiva ani nu înseamnă mult. Înseamnă o medie de 0,79 abonați pe zi din două bloguri în 2.555 de zile.

Mai puțin de un abonat pe zi. Nu cred că vorbim despre o poveste de succes aici.

Acum știu cum să fac și peste 7-14 abonați la newsletter pe zi, dar nu neapărat cu blogul meu.

Poți să obții asta dacă vrei dacă o arzi nișat, nu ca mine.

Deci, nu vă mai minunați așa că nu am cine știe ce raportat la timp vs. rezultate.

Că știu cum să fac asta acum pentru alte chestii, e altă poveste. N-au trecut anii degeaba pe lângă mine :). Dar nu despre asta vorbim acum.

Lista mea de abonați (ca număr – am blurat tot pentru că am și un client pe contul meu).

captura-de-ecran-din-2016-10-06-la-01-12-23

Ok, și de ce nu ai 6.000+ vizitatori pe zi? Sau măcar 3.000?

  1. Nu scriu zilnic și nu am pretins niciodată asta. Uneori mă apucă ”cu blogul”, alteori doar în weekend, alteori deloc :(
  2. Lumea nu își deschide mailul zilnic (ai fi surprins să afli că sunt oameni care deschid mailul doar în weekend)
  3. Tre să curăț din 6.000, că în medie doar 3.800-4.000 deschid măcar ce scriu (nu vorbim de CTR aici, ci de rată de deschidere pe zile)
  4. Nu am cea mai minunată rată de click având în vedere că am un blog generalist – și nu mă mândresc neapărat cu asta, însă măcar știu că am cititori fideli (mulțumesc!)
  5. Din cei care deschid, am aflat că nu toți deschid în aceeași zi! Am mutat ora de newsletter azi de la 8 la 11. Pentru că la 8 toți trec prin mailuri ca prin brânză. Testez și eu.
  6. Am descoperit că unii află ce am publicat și la 1-2 săptămâni după asta. E normal ca tot traficul să nu se concentreze în aceeași zi de după publicare. Uneori chiar am surprize.
  7. Așa am aflat că pe lângă sursele de trafic: #1 trafic organic, uneori #2 este mailul, la bătaie cu #3 rețelele sociale. Newsletter-ul contează!
  8. Folosesc GetResponse și plătesc cu drag lunar la ei – de ce credeți că am trafic bunicel și în săptămânile în care nu scriu nimic digerabil?

Cred că am lămurit ce era de lămurit, da? :)


Gabriel Ursan
Gabriel Ursan

Blogger @GabrielUrsan.ro. I love marketing & development. I also like how the internet changes the world.

    10 replies to "Băi, tu chiar ai peste 3.200 de abonați la newsletter așa cum te lauzi?"

    • Emil Calinescu

      Intrebare tehnica: de ce vrei sa scapi de abonatii care nu fac click? Cu ce te deranjeaza? Pe mine, ca abonat, m-ar putea deranja mailuri care nu ma intereseaza. Dar pe tine? Cu ce te afecteaza?

      • Gabriel Ursan

        1. Nu vreau să scap de abonații care nu dau click. Vreau să scap de abonații care nici măcar nu au mai deschis un mail de la mine în ultimele 6 luni. Cei care deschid, dar nu dau click sunt încă ok. Sunt potențial warm traffic.

        2. Fac asta pentru în funcție de câți abonați ai, plătești la serviciul de email marketing și nu vreau să plătesc degeaba.

        3. Nu vreau sa deranjez. Mai degraba 100 si buni, decat 1.000 si degeaba.

        4. Unii nu mai folosesc adresele vechi de email sau ele nu mai exista sau au fost scrise gresit cand s-au abonat cu single opt-in (din 2009 si pana cum oamenii isi schimba chestii), iar asta inseamna email bounce. Nu vreau email bounce pentru ca imi afecteaza livrabilitatea si in final imi inchid astia contul pentru ca vor considera ca spamez. Lucrez curat.

        • Marius

          Eu am cam renunțat la scriptul de abonare prin email. Cine dorește să se aboneze să o facă prin jetpack. Mi se pare deranjant să primesc un mail pe zi de la o persoană. Dacă vor cu adevărat bifează căsuța. Pe responsabilitatea lor, nu pe un pop up :)

          • Gabriel Ursan

            Lasă că îți explic în privat de ce e importantă chestia asta. La urma urmei un pop-up cu o invitație de abonare la newsletter cu ce e mai intruziv decât un pop-up cu Like pe Facebook? :)

    • Marius

      Nici căsuță de Facebook nu mai am :)

    • Postolachi Dumitru

      Eu nu mă mai laud dar după ce am trecut de 25.000 de abonați am renunțat la idee când am văzut că rata de deschidere nu trece de 10%.

      • Gabriel Ursan

        Da, depinde foarte mult și nișa. Plus că cel mai probabil abonații tăi se abonau pe oriunde în altă parte, primeau o tonă de mailuri zilnic și nu se oboseau să se mai uite la ele…

        • Postolachi Dumitru

          Nu e vorba de ce primeau e vorba de cel mai accesibil canal de difuzare pentru ei: Facebook… când stai toată ziua călare pe el nu-ți mai verifici emailul.

    • Gabi Miron

      Și eu obișnuiesc să îi șterg pe cei care nu au deschis un mail în ultimele 6 luni, chiar dacă sunt abonați pentru care am plătit.

Comentează la acest articol