Dacă faci publicitate prin AdWords îți sunt afectate rezultatele organice?

Dacă faci publicitate prin Google AdWords și SEO în același timp, îți sunt afectate rezultatele organice? În mod oficial răspunsul ar fi nu. Toată lumea spune că cele două chestii nu au legătură una cu alta. Eu totuși întreb și vă zic și de ce în cele ce urmează.

Google este principalul motor de căutare. Și este în continuare principalul motor de căutare pentru că lumea îl folosește. Și lumea îl folosește pentru că oferă rezultate bune, relevante, de ajutor. Asta e misiunea principală a motorului de căutare Google.

Bun, am lămurit asta. Acum hai să punem pe tapet alte aspecte. Atunci când faci publicitate pe Google prin programul AdWords totul e destul de complex. O campanie PPC e mai complexă decât pare. Nu mă voi apuca de vândut niciodată consultanță în așa ceva :). Mă rog, inclusiv la campaniile în AdWords ai factori de ranking. Da, pe lângă bugete, licitații, cuvinte cheie etc. Google calculează scoruri și la AdWords și e normal. Vor să ofere o experiență pozitivă utilizatorului. Adică, îți calculează scorul pe anunțuri, iar acesta depinde de mai mulți factori din care voi menționa doar câțiva, ca să nu fac un articol kilometric.

Factori menționați: cuvântul cheie căutat vs textul și titlul anunțului (adică relevanță strict bazată pe text) și landing page relevant (adică dacă tu vinzi castraveți și duci potențialul client pe o pagină care vinde murături și castraveți, vei avea un scor mai slab decât cel care are un anunț asemănător, dar care duce potențialul client pe o pagină care vinde doar castraveți, eventual verzi și murați – cât mai aproape de ce a căutat userul). Am lămurit și asta.

După cum observați, nu e SEO, dar se țin cont de niște aspecte sau bune practici și atunci când faci campanii în AdWords, nu numai când faci SEO. Imediat ajungem la concluzie și la fundamentul întrebării mele din titlu. Ideea e că nu e suficient doar să ai bani ca să fii pe 1.

Ok, în paralel un site se luptă și pe căutări organice. La urma urmei, toți vrem asta. Dar se luptă pe cam aceleași cuvinte și expresii cheie ca în AdWords. Și pornind de la dorința Google de a oferi o experiență foarte bună utilizatorilor, două chestii se bat cap în cap aici. Dacă eu am ceva foarte bine optimizat pe AdWords pe ”castraveți murați verzi”, dar și ceva foarte bine optimizat SEO tot pe ”castraveți murați verzi”, ce șanse am să apară anunțul meu din AdWords și sub el rezultatul organic care duce tot la mine? Politically correct ar fi să apară. Dar asta nu contravine bunelor practici Google care se bazează pe relevanță, nu?

Adică, nenea Google să privească prin postura utilizatorului care caută ceva și să nu-l ducă prin două rezultate consecutive (unul plătit, altul nu) pe același landing page? Ci să-i ofere mai multe opțiuni. Adică eventual să bage ceva organic sub anunțul meu plătit care va apărea tot pe prima pagină, iar landingul meu organic să apară un pic mai jos. Nu știu dacă m-am exprimat bine, dar clarificăm în comentarii. Deci, afectează AdWords pe partea de SEO sau nu afectează?

AdWords afectează SEO rezultatele organice

9 comentarii la „Dacă faci publicitate prin AdWords îți sunt afectate rezultatele organice?”

  1. Poti avea un boost de moment, apoi revii pe pozitia fruntasa, de la coada. De aceea nu investeste nimeni foarte mult in adwords pentru ca nu ramai pe treaba decat daca bagi banutul.

    Răspunde
  2. Testat si de mine, functioneaza perfect.

    Am cautat chiar ieri un Easy Cover pentru Canon 5D iar primele 2 rezultate au fost la F64 (Unul Adwords) iar al doilea organic. Exact acelasi produs.

    Răspunde

Comentează la acest articol

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.