4 măsuri pentru combaterea dezinformării

Pentru combaterea dezinformării, eu consider că trebuie în primul rând să ne familiarizăm cu tipurile de mijloace de manipulare media și dezinformare. Am scris un articol pe larg pe blogul meu aici, cu tot cu exemple foto. Însă dacă nu ai timp, citește asta:

  1. Gândește înainte să dai share. De multe ori dezinformarea este răspândită chiar de noi, fără să ne gândim la asta. De aceea, înainte de a acționa emoțional și a da share la ceva, este bine să punem pauză gândirii impulsive, să citim cu atenție în întregime la ce dăm share și abia apoi să facem.
  2. Regândește cum îți obții știrile. Există foarte multe website-uri care distribuie conținut fals. Aceste website-uri au de obicei un nume de care nu ai mai auzit și nu reprezintă un trust media verificat. Recomand verificarea informațiilor din trusturile media verificate și recunoscute național sau/și internațional.
  3. Verifică știrile și fă diferența dintre știri și opinii editoriale. Știrile ar trebuie să reprezinte fapte, pe când opiniile editoriale sunt povești și păreri subiective bazate pe fapte. Pentru a verifica o știre asigură-te că este publicată la fel de mai multe surse independente. De asemenea, de obicei știrile verificate sunt semnate de reporteri cu numele și prenumele acestora.
  4. Raportează știrile false pe rețelele sociale. Ori de câte ori vezi o știre falsă pe rețelele sociale nu trece mai departe spunându-ți în gând că tu nu crezi așa ceva. Oprește-te pentru a raporta acea știre ca fiind știre falsă. Astfel contribui activ la combaterea dezinformării.

E simplu și e la îndemâna oricui să contribuie la o lume mai sigură și mai corect informată. Un public educat reprezintă un public greu de manipulat.

close

Salut 👋
Îmi pare bine să te cunosc.

Înscrie-te pentru a primi conținut interesant despre tehnologie, dezvoltare, marketing și lifestyle.

Nu fac spam! Protecție date conform GDPR. Te poți dezabona oricând.

2 comentarii la „4 măsuri pentru combaterea dezinformării”

  1. Salut,
    Multumesc pentru acest articol. Este unul util si la subiect insa, sunt de parere ca, ultima propozitie ar fi trebuit „bolduita”. Un public educat reprezinta un public greu de manipulat.

    Răspunde

Comentează la acest articol

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.