Vă invit să citiţi articolului lui Pato care se referă la diverse forme de advertising pe bloguri. Pentru că un astfel de comentariu ar fi nesimţit de lung (şi aşa mă acuză lumea că scriu mult, mai ales când zic că voi fi scurt :)), prefer un trackback scurt, aşa că îi răspund aici.

Pato, ai ajuns într-o etapă în care trebuie să ne găsim la o bere :).

Pe scurt (direct pentru Pato)

  1. Bloggerii nu prea vor da click pe reclamele tale. Nu din răutate sau ranchiună. Există doar 2 variante: ori le evită din obişnuiţă şi au învăţat să le ignore (că doar au citit tutoriale întregi despre cum să şi le pună eficient la ei pe blog), ori îşi pot cumpăra produsul respectiv de pe eMAG folosind linkul lor de afliat (există posibilitatea, crede-mă). Tu ai un blog care atrage bloggeri, nu cititori în masă. AdSense nu te va ajuta prea mult chiar dacă lumea dă click mai des.
  2. Nu mai risca să discuţi la modul ăsta despre AdSense pe blogul tău într-un articol. Google îţi poate „tăia macaroana” când ţi-e lumea mai dragă. Eventual foloseşte un cont AdSense secundar (ca să nu te doară dacă ţi-l suspendă) dacă vrei să spui public unde sunt reclamele tale de la Google pe site şi să insinuezi (nu să îndemni, e suficient să insinuezi) unde ar putea da lumea click.
  3. Tu cu blogul ăsta vei câştiga binişor abia din advertising direcţionat. Asta înseamnă că tu cauţi firme constant şi ei te caută pe tine constant pentru advertoriale/campanii online şi în cel mai rău caz linkuri (zic în cel mai rău caz, pentru că linkurile contractate pe o perioadă mare sunt plătite „grămadă” bine, dar după 6 luni de dezvoltare poţi să plângi că te-ai vândut sub preţ pe 1 an).

În general vorbind (nu pentru Pato)

În rest, bloggerii trebuie să trăiască din ceva, nu? Te mulţumesc foarte mult laudele şi comentariile celorlaţi însă dacă nu apar bani şi ţi-ai pus în cap să faci măcar nişte bani de buzunar din blog, parcă e nasol.

Să fim serioşi, eu de pe GabrielUrsan.ro nu câştig bani constant pentru că nu mi-am propus acest lucru, dar dacă aş primi o ofertă de publicitate credeţi că voi refuza? Sau dacă cineva ar vrea să cumpere un link pe o sumă rezonabilă, credeţi că l-aş trimite la plimbare? Nu, nu refuz. Clar.

Toţi bloggerii vor să înceapă să obţină profit din spaţiile/blogurile unde scriu, că doar nu scriu degeaba (doar dacă sunt deja artişti consacraţi, antreprenori cu fani sau politicieni infecţi care vor să te influenţeze într-un anumit fel – nu că aş băga cele 3 categorii în aceeaşi oală). Un articol calumea înseamnă timp. Un blog calumea înseamnă jumătate de zi din viaţa bloggerului respectiv (incluzând interacţiune cu cititorii pe blog & reţele de socializare + documentaţie). Credeţi că lumea alege calea asta doar pentru 10 – 20 lei reclama :)? Să fim serioşi.

Multora le pare simplu. Stai pe ‘Twitter/Facebook/Google Plus toată ziua şi bagi chestii interesante, mai trânteşti 3 rânduri de 3 ori la tine pe blog şi gata … eşti cel mai citit blogger din România după cum se proclamă destul de mulţi copii teribilişti pe Twitter/Facebook/Google Plus după conceptul de marketing marca Antena 3, adică „cel mai bun, cel mai tare, cel mai vizionat, cel mai comentat, cel mai … ne credeţi, nu?„.

Nu. În blogging se munceşte mult pentru succes, iar acest lucru o să îl confirme mereu cei pe care lumea îi numeşte A-Listeri, cu toate că sunt nişte oameni normali, în toate minţile, care încearcă să facă ori ceva educativ, ori ceva creativ, ori ceva constructiv – depinde de nişă. O secundă de inteligenţă face diferenţa, o oră în plus de muncă construieşte calitatea, o zi întreagă de răspuns la comentarii în timp aproape real construieşte comunitatea.

Nici vorbă de Google sau alte motoare de căutare deocamdată. SEO înseamnă doar oportunităţi suplimentare de promovare despre care nu vorbim în acest articol, deşi ele pot face diferenţa considerabil la un moment dat.

Dar dacă e să revenim la subiectul lui Pato, care credeţi voi că e de fapt ciuma onlineului?

Pato zice că ar putea fi ciuma onlineului


Gabriel Ursan
Gabriel Ursan

Blogger la GabrielUrsan.ro, om de marketing online și dezvoltare într-un grup de companii. Pasionat de online și tehnologie. Soț și tată (de fetiță). Vesel, ambițios, optimist. Apropo, ăsta e linkul meu de afiliere dacă vrei să cumperi ceva. Despre publicitatea pe blog.

    2 replies to "Pato zice că ar putea fi ciuma onlineului"

    • Pato Basil

      sincer nu-mi pasa de contul de adsense… am 45 de euro la ei si am pus iar de 3-4 zile bannerul poate ii scot daca mi-l inchide sa fie sanatosi.

      Nu traiesc din blogging nici nu intentionez sa o fac, dar nu aduc bani de acasa pentru online :-p.

    • MadMike

      „DE PREA MULTE ORI CASTIG RESPECT SI MA CULC FLAMAND” – Nimeni Altu’. Mare adevar. Nu traiesc din blogging si in ultima vreme l-am cam si abandonat fiind foarte ocupat atat pe plan „familial” cat si pe plan „profesional”. Nu ma multumesc cu blogging-ul deoarece pentru mine cel putin nu este o sursa stabila de venit, iar abonamentul la telefon nu il platesc doar atunci cand am bani.

      Blogging-ul ramane o pasiune. Ma ocup cand am timp si dispozitie. M-am implicat atunci cand a fost timp berechet. Acum, nu mai este si trebuie sa il impart intre familie si firma. Blogul este ceva foarte secundar.

Comentează la acest articol