Vineri deja lumea anunța noul WordPress 4.0. Ca de obicei, aștept să fac un update. Am auzit păreri pozitive, așa că în dimineața zilei de sâmbătă am făcut update la WordPress 4.0. Dacă în mod normal, fără să scriu nimic, aveam un trafic zilnic de cel puțin 1.500 unici, sâmbătă și Duminică acesta s-a situat în jurul a 500 de unici. În afară de update la WordPress 4.0 nu am făcut absolut nici o altă modificare. La voi s-a modificat traficul pe blog în urma update-ului la WordPress 4.0? A făcut Google vreun update SEO?
Ai descoperit ceva?
A scăzut traficul organic cel mai probabil din cauza UX. Încerc să urmăresc sfaturile lui Liviu. Momentan mai curăț de pluginuri, am dat drumul la o verificare de linkuri, am mai scos bannere, îl scot și pe ăla de sus și după aia dau fetch as Google. În două zile și ceva sigur aflu ce și cum.
eu as fi urmarit anumite pozitii in serp dupa anumite cuvinte cheie unde stiam ca stau bine. daca ai fi cazut la cautarile alea sau la mai multe unde stiai ca stateai bine e posibil sa fie vreo penalizare ceva. dar din cate stiu inca nu a rulat nici un google update recent de genul pinguin sau panda. zic sa mai astepti si poate revine la normal. nu cred ca are leg cu reclame above the fold sau alte chestii. mai verifica backlinkurile din GWT sa vezi de la cine ai backlinkuri catre tine. daca aflu ceva de vreun update google te tin la curent ca si eu urmaresc chestiile astea.
Penalizarile nu sunt aplicate imediat dupa ce faci o modificare de design (UX/UI sau SEO). Sun multi factori care sunt verificati inainte de a fi aplicata o penalizare, deci poti fi penalizat chiar si cu 3 luni intarziere. Sigur, asta presupunand ca a fost penalizare.
Structureaza-ti intr-o notita:
-inainte de toate verifica in GWT si GA daca intr-adevar dinspre Google „a cazut” traficul;
-cand si ce fel de modificari de Design (UX/UI sau SEO) ai facut in ultima luna de zile (cel putin) si compara datele de trafic (pe sursa Google SE) din GWT si GA vizand exact perioadele in cauza;
-verifica in GWT daca ai fost prins fara voia ta intr-o retea de backlinking sau primesti linkuri dinspre site-uri dubioase (in sensul ca nu stii cine si de ce te-ar fi linkuit)
-verifica erorile 404, erorile de crawling, erorile de accesibilitate, permisiunile robots.txt, erori in sitemap (e simplu, rapid);
-verifica linkurile externe, este posibil sa ai linkuri spre pagini ce acum sunt”broken”;
Astea sunt cauze frecvente. Apoi, sugerez sa muti bannerul profitshare de acolo din header, din cauza lui ai scor Pagespeed mic si un UX destul de slab in mobile. Tot pentru mobile trebuie sa faci ceva cu headerul, nu e tocmai ok asa, pt ca nu ai content deloc in primul ecran (cu tot cu banner cum e acum).
Apoi, daca nici dupa astea nu se descopera cauza, treci la nivel advance. :) Totusi, primul pas este sa fii sigur ca traficul primit din Google a scazut.
Multumesc mult!
Si dupa ce rezolv ce ar fi de rezolvat (mai intai sa-mi dau seama ce si cum) unde cer ridicarea penalizarii ;)?
Dupa ce ai trecut prin toate punctele enumerate de mai sus si esti sigur (macar 50%) ca e totul ok cu contentul blogului, tot in GWT mergi si faci o Preluare Google (Fetch as Google). In curs de 3-4 zile (maxim) daca e totul ok, revine la normal.
Daca insa traficul ramane tot jos, atunci trebuie cautat mai amanuntit.
Cel mai bine (si usor) tot tu poti afla. Din cate-mi dau seama este posibil sa fi primit o penalizare. Si, daca ar fi sa ghicesc pentru ce a fost data penalizarea, ar fi pentru reclame Above the Fold (peste jumatatea de sus a paginilor) si care afecteaza UX. La fel, e posibil sa fie penalizare din cauza reclamelor ce intrerup continutul paginii (reclamele din corpul articolului).
In orice caz, atunci cand traficul (dinspre google search) cade abrupt, atunci e vorba de penalizare.
Pai nu le am de azi de ieri pe alea din articole. Cele de sus sunt de doua luni. Ce imi sugerezi sa verific cu precadere?
Nu ma pricep, dar pe google page speed ai timpi prosti si nu e de la provider, ca pe acelasi il folosesc si eu. Cred ca banner-ul de sus e moartea pasiunii, iti impinge continutul vizibil si in plus tema in sine are timpi mai prosti decat metro pro sau magazine pro.
Verific orice ipoteză. Îl întreb și pe Andrei acuș.
Sigur nu update-ul e de vina. Google stie mai multe :))
Nu prea se leagă. Analizez următoarele zile și văd eu.
Sambata, dupa update, am avut o scadere de 15% din traficul organic, dar ieri si-a revenit, deci nu, nu pot spune ca WP 4.0 imi afecteaza traficul negativ
15% nu e fluctuație mare, e ok. La mine vorbim de o fluctuație de 150% :)
Am observat niste modificari de trafic saptamana trecuta, fara legatura cu WordPress 4. E posibil sa fie deva la algoritmul google.
Nu cred ca este de la WP 4.0, eu am actualizat aceasta versiune pe multe site-uri ale mele, dar statisticile sunt bune in continuare.
Ultimul update de la Google, este la „Authorship Removed — August 28, 2014”.
-Alex
Nu cred că update-ul ăla e buba având în vedere că totul a mers bine de atunci. Trebuie să mai studiez. Thx!
Eu am scos GA pentru ca mi-am schimbat tema si n-am apucat sa o pun, dar pe celelalte site-rui nu vad schimbari…
Eu nu am facut update-ul inca, dar, oricum, statisticile mele nu sunt relevante.
Voi mai astepta pana vad reactiile.
Reacțiile în general sunt bune la 4.0, dar la mine e cam singura explicație pe care o găsesc.