Cum circuli corect pe autostradă

Am scris o carte! Se numește ”De ce nu”. Vezi aici despre ce este vorba și înscrie-te pentru precomandă. Mulțumesc!

M-ar ajuta foarte dacă te abonezi la canalul meu de YouTube + 🔔 Mulțumesc anticipat! 🙏

Cu ce viteză trebuie să circuli?

Pe autostradă, şoferii nu pot circula, nejustificat, cu o viteză mai mică de 50 km/h.

Reamintim că, conform art. 74 din OUG 195/2002, „Pe autostrăzi este interzisă circulaţia pietonilor, a autovehiculelor cu gabarite sau mase depăşite fără autorizaţie specială de transport eliberată de administratorul drumului public, conform reglementărilor în vigoare, a vehiculelor cu tracţiune animală, a animalelor, a vehiculelor trase sau împinse cu mâna, a bicicletelor şi mopedelor, a tractoarelor şi maşinilor autopropulsate pentru lucrări agricole, precum şi a vehiculelor care, prin construcţie sau din alte cauze, nu pot depăşi viteza de 50 km/h.” 

Viteza MAXIMĂ permisă pe autostradă este de 130 km/h. În condiţii meteo nefavorabile, limita maximă de viteză este de 80 km/h.

Cum intri pe autostradă?

1. Semnalizezi intenţia de a intra pe autostradă.

2. Te încadrezi pe banda de intrare.

3. Accelerezi pentru a ajunge la viteza la care se desfăşoară traficul.

4. Ai grijă să acorzi prioritate tuturor celor care circulă deja pe prima bandă de pe autostradă.

5. Vei intra pe autostradă atunci când există o distanţă suficientă faţă de autovehiculele care circulă deja pe prima bandă, fără a se pune în pericol siguranţa traficului. Forţarea intrării este interzisă.

6. Evită să te opreşti la capătul benzii de intrare – cu excepţia cazurilor în care traficul impune acest lucru. Nu intra pe banda de urgenţă.

7. După ce ai intrat pe autostradă, rămâi pe prima bandă până ce ai adaptat viteza de deplasare la condiţiile de trafic.

Cum circuli pe autostradă?

1. Pe o autostradă cu două benzi, trebuie să circuli pe prima bandă. Cea de-a doua bandă se foloseşte numai în cazul „depăşirilor” (devansărilor), după care se revine pe prima bandă.

2. Pentru a schimba banda de circulaţie:

a) Semnalizezi mai întâi intenţia de schimbare a benzii.

b) Te asiguri că din spate nu se apropie alte autovehicule care circulă cu viteză mai mare.

c) Schimbi banda doar în momentul în care poţi face acest lucru în deplină siguranţă.

d) Daca ai efectuat o „depăşire” pe banda a doua, revii pe prima bandă în condiţii de siguranţă.

3. Atenţie la vehiculele care intră pe autostradă de pe banda de intrare. Circulă cu atenţie sporită pe prima bandă şi adaptează viteza de deplasare după viteza autovehiculului care intră pe autostradă, mai ales dacă acesta se deplasează mai încet. În anumite cazuri, poţi trece pe banda a doua ca să facilitezi intrarea pe prima bandă a autostrăzii a autovehiculului care vine de pe banda de intrare.

4. Chiar dacă circuli cu viteza maximă legală, de 130 km/h, nu rămâne pe banda a doua. Ai întotdeauna obligaţia de a ocupa banda întâi, dacă aceasta este liberă.

Conform Codului rutier: „Când circulaţia se desfăşoară pe două sau mai multe benzi pe sens, acestea se folosesc de către conducătorii de vehicule în funcţie de intensitatea traficului şi viteza de deplasare, având obligaţia să revină pe prima bandă ori de cate ori acest lucru este posibil, dacă aceasta nu este destinată vehiculelor lente sau transportului public de persoane.”

5. Nu circula niciodată pe banda de urgenţă a autostrăzii. Nu opri niciodată pe banda de urgenţă, decât într-un caz extrem.

Conform Codului Rutier: „Se interzice circulaţia, oprirea sau staţionarea autovehiculelor pe banda de urgenţă, cu excepţia cazurilor justificate, precum şi a autovehiculelor cu regim de circulaţie prioritar.”

Cum ieşi de pe autostradă?

1. Ieşirea de pe autostradă se poate face numai prin locurile special amenajate.

Acestea sunt semnalizate din timp cu indicatoare clare, la distanţe ce încep de la 1 km, continuând apoi cu atenţionări la 500 metri, 200 metri, 100 metri şi 50 metri înainte de a se intra pe banda de ieşire.

2. Încadrează-te din timp pe banda din dreapta, apoi pe banda de ieşire, în condiţii de siguranţă.

3. Dacă nu te-ai încadrat la timp în condiţii de siguranţă, este obligatoriu să conduci înainte, până la următoarea ieşire. Este interzis să întorci sau să mergi cu spatele pe autostradă!

4. Nu întoarce pe autostradă! Nu merge cu spatele pe autostradă! Nu circula în sens invers celui destinat benzilor pe care te afli!

Când poţi opri/ staţiona pe autostradă?

1. Atenţie! Pe autostradă, manevra de oprire se realizează doar în următoarele condiţii:

  • La semnalul unui agent de poliţie
  • În caz de urgenţă, dar numai pe banda de urgenţă
  • În cazul în care este nevoie să se prevină un accident
  • La apariţia luminilor roşii pe panourile de semnalizare sau a altor semne sau semnale care indică oprirea
  • În cazul în care traficul este blocat. În acest caz, se pot aprinde şi luminile de avarie pentru a semnaliza celor din spate situaţia.

2. Oprirea pe autostradă se poate face numai atunci când apare o defecţiune ce împiedică automobilul să mai poata circula.

Oprirea voluntară este interzisă pe autostradă, deoarece este un pericol pentru toţi participanţii la trafic.

3. Nu opri niciodată pe autostradă pentru a admira peisajul, pentru o scurtă pauză de țigară, pentru a rezolva o defecțiune care nu este gravă sau din orice alt motiv care nu reprezintă o urgență!

Condu până la primul popas unde vei putea staționa în siguranță.

De ce reguli de siguranţă trebuie să mai ţii cont pe autostradă?

1. Menţine o distanţă suficientă între tine şi maşina din faţă.

2. Adaptează viteza la condiţiile de trafic.

3. Verifică în permanenţă, în oglinzile retrovizoare, traficul din jur.

4. Nu pleca la drum obosit. Din cauza monotoniei rulajului îndelungat pe autostradă, şoferii sunt mai predispuşi la pericolul unui microsomn. Se recomandă odihna şoferului după maxim patru ore de condus pe autostradă.

Pe autostrazi sunt interzise:

– circulaţia pietonilor, bicicliştilor, mopedelor, căruţelor, animalelor, a utilajelor trase sau împinse cu mâna, a tractoarelor sau a altor utilaje agricole autopropulsate

– învăţarea conducerii unui vehicul

– încercările prototipurilor de şasiuri şi de autovehicule

– manifestaţiile, defilările, caravanele publicitare

– antrenamentele şi competitiile sportive de orice fel

– cortegiile

– circulaţia autovehiculelor cu gabarite sau mase depăşite, fără autorizaţia specială de transport eliberată de administratorul drumului

Te interesează marketingul? Am un articol actualizat aici despre cele mai bune unelte de marketing care îți cresc câștigurile.

M-ar ajuta foarte dacă te abonezi la canalul meu de YouTube + 🔔 Mulțumesc anticipat! 🙏

Vrei un email Duminica?

Trimit un email pe saptamana, Duminica la 11:00. Contine articolele din saptamana anterioara. Doar daca scriu ceva. Altfel nu te deranjez.

Multumesc!

Eroare

Comentează la acest articol

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Multumesc pentru share!
Mă poți urmări și pe alte rețele sociale dacă dorești să ținem legătura.
Send this to a friend