Xlabel este o firmă mare și cunoscută care produce etichete autocolante. Aceste etichete autocolante sunt livrate de cele mai multe ori sub formă de rolă și au destul de multe tipuri de întrebuințări. Înainte să scriu acest articol, pentru mine etichetele erau toar treburile alea albe pe care le inscripționa colegul de la magazie pentru a le lipi mai apoi pe diverse produse.
În acest articol este clar că promovez Xlabel ca firmă de etichete autocolante, asta ca să nu existe discuții, dar am să vă ofer și destul de multe tipuri de informații legate de etichetele în rolă. S-ar putea ca informațiile să vă fie de folos în trei mari aspecte:
1. Să vă vină idei creative în care puteți folosi etichete autocolante. 2. Să descoperiți că mai există și alți furnizori de etichete autocolante la care puteți cere o ofertă. 3. Să puteți alege în cunoștință de cauză un tip de etichetă autocolantă. Cei de la Xlabel mi-au spus că aceste etichete autocolante pot fi folosite în orice domeniu, de la industrie grea până la firmele care comercializează flori sau laboratoarele de analize medicale. Practic, orice domeniu își poate îmbunătăți activitatea, organizarea și standardele folosind etichete autocolante.
Când le-am pus diverse întrebări, cei de la Xlabel nu au vrut să-mi explice că ei fac și dreg și oferă luna de pe cer. Din discuții am extras doar că Xlabel produce etichete autocolante în rolă pentru diverse tipuri de nevoi. Și că există diverse tipuri de nevoi, precum nevoia de etichete autocolante standard, dar și nevoia de etichete autocolante care să reziste la îngheț, temperaturi extreme, umezeală sau medii agresive chimic.
Pe scurt, tot ce merită reținut despre Xlabel este că produc etichete autocolante în rolă într-un timp foarte scurt și cu materiale de calitate. Și că pot printa chestii inclusiv la calitate foto, gen poze autoadezive pentru nuntă pe care le poți lipi oricunde, inclusiv pe fruntea invitaților :).
În continuare vom vorbi strict despre etichete autocolante, tipul acestora și materialele sau adezivii folosiți. Pentru a putea alege niște etichete autocolante este important să facem cunoștință cu niște termeni folosiți în această industrie. Astfel, vei putea face o alegere corectă raportată la nevoile tale. Uneori s-ar putea să descoperi că există soluții tehnice la care nu te gândeai, aspect care s-ar putea să-ți ofere un plus de inspirație în rezolvarea unei probleme din companie sau în realizarea unui pas în fața competiției tale directe. Hai să aflăm mai multe despre etichete.
Termeni folosiți când vorbim de etichete autocolante
- Etichete direct termice – sunt realizate din hârtie sensibil termic.
- Etichete transfer termic – sunt realizate din hârtie insensibil termic. Aceste etichete se tipăresc doar cu ribon și pot fi folosite în diferite aplicații datorită faptului că nu sunt sensibile la căldură, fiind foarte rezistente în timp.
- Etichete RFID – este un obiect mic sau foarte mic (chiar sub 1 mm x 1 mm) care poate fi aplicat sau încorporat în principiu în orice produs sau obiect, dar și în corpul animalelor sau persoanelor, cu scopul de identificare și urmărire. Unele etichete pot fi citite de la mulți metri depărtare, chiar mult peste 50 m, iar eticheta se poate afla și în afara razei de vedere a cititorului de RFID. Aceste etichete sunt folosite de obicei de companii pentru a verifica stocurile reale instant.
- Hotstamp – este procesul tehnologic de depunere la cald a unei pelicule foarte fine de pulbere metalizată aflată pe folie, prin intermediul unei matrițe hotstamp ce are gravat modelul care urmează a fi transferat pe etichetă.
- Embosare – este un procedeu de înobilare a etichetei prin reliefarea (creșterea înălțimii) detaliilor dorite ale acesteia, creându-se astfel un efect special de basorelief. Am comandat și eu pentru un client la un moment dat, dar pe foi A4 și a ieșit ceva super fain. Firmelor premium sau de lux nu ar trebui să le lipsească embos de pe unele elemente.
- Imprimarea Flexografică – este un procedeu de imprimare rotativ, ce utilizează clișeele fotopolimerice ca mijloc de transfer al cernelii pe suportul de imprimat.
- Facestock (face paper) – Suport de tipar – orice material de hârtie, film sau folie din care se pot face etichete.
- Face cut – o tăietură orizontală sau verticală pe suprafața etichetei.
- Gap – distanța dintre 2 etichete autocolante aflate pe rolă.
- Topcoat – finisaj de protecție aplicat pe suportul de material al etichetei pentru a ajuta la mărirea rezistenței acesteia.
- Ștanță – etichetele pot avea diferinte dimensiuni și forme. Acestea se realizează cu ajutorul ștanțelor corespunzatoare etichetei.
- Caliper – grosimea etichetei (unitate măsură: μm)
- Coating Weight – greutatea de adeziv pe o suprafață specifică (exprimată în mils, lbs).
- Hot Melt Adhesive (HMA) – adeziv cu topire la cald, cunoscut și sub numele de lipici fierbinte. Ideal unde aderența inițială este critică.
- Ribbon – folie din cerneală pe rola destinată tipării etichetelor autocolante. În funcție de tipul de ribon, acesta are în compoziție: ceară, ceară și rășină sau doar rășină.
- TAG-uri – etichete din carton, în rolă, delimitate între ele prin perforații.
- Etichete VOID – etichete de sigiliu. După dezlipirea acestora, pe produs rămâne scris VOID.
Acum știți câteva informații despre etichete, dar trebuie menționat că există și mai multe tipuri de suport de tipar, mai multe tipuri de hârtie, mai multe tipuri de folii, mai multe tipuri de adezivi și nu în ultimul rând mai multe tipuri de aplicații (business-uri și procese în care etichetele autocolante sunt un must have). Mai multe detalii despre etichete autocolante găsiți în acest ghid pdf pe care îl puteți descărca de aici. Informațiile din acest articol au fost puse la dispoziție de către Xlabel, producător de etichete autocolante.
Treaba cu etichetele RFID este super interesanta si stiam de mult de ea. Ai idee daca cei de la xlabel ofera si soft sau ehipamente tehnice care sa faca posibila citirea si inventarierea acestor etichete?
Nu știu să răspund la această întrebare, dar sunt convins că dacă nu oferă ei te pot îndruma la cineva, vreun partener. Eu prima dată am auzit de aceste etichete RFID la un doctor rus care le folosea în industria de înfrumusețare ca să facă stocul rapid la toate consumabilele și produsele cosmetice. Și de atunci mi-au atras atenția.