VW Jetta: păreri și experiențe

Este vorba despre un VW Jetta, ultimul model care putea fi cumpărat în noiembrie 2012. După aproape 8 luni de folosire, am câteva păreri de împărtășit despre acest VW Jetta. Menționez că e vorba despre un VW Jetta 1.6 TDI cu 105 cai putere și dotări clasice + 8 incinte acustice, cotieră centrală, proiectoare de ceață, ESP și culoare platinum grey (contează și culoarea). Mașina de care vorbesc are o configurație care în noiembrie 2012 era estimată la aproximativ 18.000 de euro, cu tot cu discounturile dealerilor care au avut un preț de pornire de puțin peste 20.000 de mii de euro (să știți că se negociază bine la achiziția unei mașini, în general). Nu am mai făcut review-uri la mașini până acum, deci nu vă așteptați la un review profesionist pentru VW Jetta pentru că va fi un review personal cu ce îmi vine în minte.

În cele ce urmează voi vorbi despre VW Jetta pe următoarele aspecte: design, experiență de șofat, confort, consum de motorină și portbagaj. Nu voi vorbi despre fiabilitatea VW Jetta, chiar dacă se va subînțelege că fac niște remarci despre fiabilitatea VW Jetta și nu voi vorbi despre întreținerea VW Jetta pentru că mai am până la prima revizie, deci nu am cum să fiu relevant. Această VW Jetta pe care o dețin este folosită atât în interes personal cât și în interes de serviciu. Deci, a fost foită pe toate părțile. Nu sunt nici un șofer normal, dar nici un șofer lent. Nu iau nici toate gropile, dar nici nu mă cac pe mine la diverse gropulițe sau linii de tramvai. Pot spune despre mine că sunt un conducător auto normal, care nu face excese, dar nici nu se poartă cu mașina ca și cum s-ar comporta cu un bibelou. Sunt un șofer care pur și simplu conduce o mașină așa cum situațiile impun să fie condusă, nimic mai mult.

VW Jetta

Design

VW Jetta este o mașină suficient de frumușică încât să fie plăcută și de femei și de bărbați. Dacă vreți să vedeți ce înseamnă cu adevărat un concept echilibrat de unisex, atunci ar fi bine să vă uitați la VW Jetta. Suficient de ochioasă încât să satisfacă gusturile unei femei, dar suficient de agresivă încât să satisfacă și gusturile unui bărbat. Culoarea contează pentru că în funcție de aceasta se vede murdăria mai repede sau mai greu pe o mașină. Platinum grey este o culoare bună dacă speli mașina o dată la o săptămână sau chiar la două. Interiorul aduce destul de mult cu interiorul unui Audi (se vede că sunt fabricate în același grup). Da, are destul de mult plastic dacă nu alegi varianta cu piele, dar plasticul e fabricat și inserat destul de decent, astfel încât să nu-ți dea impresia de mașină ieftină. Torpedoul e cam micuț însă. Comenzile sunt accesibile și te obișnuiești cu ele foarte repede, chiar dacă treci la VW Jetta de la o mașină complet diferită, așa cum am trecut eu de la Renault Megane. Cotiera centrală e un must have. În rest, interiorul mașinii este unul plăcut ca design. Nu e nici extravagant, dar nici ieftin. Aș putea spune că e decent și atât. Elegant e prea mult spus.

VW Jetta
Asta e bijuteria mea :)

Experiență de șofat

VW Jetta se ține bine pe șosea. Ajungi la 120 – 130 Km/h fără să-ți dai seama, lucru destul de periculos pentru bugetul tău de amenzi :). Dacă accelerezi tare te poate băga și în scaun. Mașina e bine închegată și zgomotul din habitaclu e aproape inexistent pentru că este izolată destul de bine – mașinile din categoria medie au evoluat destul de mult se pare. Mi-ar fi plăcut ca scaunul să fie mai confortabil și reglabil electronic, dar asta depinde de la set de dotări la set de dotări.

Per total, experiența de șofat a unei VW Jetta este ok. Poți să te comporți și sportiv, dar poți să ai și o croazieră lungă și confortabilă. La viteze mari nu îți dă panică, asta e clar. A, și nu știu unde să încadrez treaba asta, dar un sistem audio minimum RDS 310 este recomandat, pentru că o experiență de șofat nu e o experiență de șofat fără muzică care să se audă calumea, nu :)? Bine, acest aspect ține și de numărul de incinte acustice, dar un prim pas este și alegerea unui sistem audio bun din start, iar RDS 310 este un minimum necesar din punctul meu de vedere. Un sistem audio se alege bine din fabrică, nu după aia. Poate nu sunt eu adeptul modificărilor cu diverse chinezării, dar așa cred că merită făcut.

Confort

Soția mea, copilul și scaunul acestuia încap foarte bine în spate. În spate poate n-o fi confortul de pe lume, dar e în limita normalului. În ceea ce privește șofatul, este o mașină pe care îți va plăcea să o conduci. Suficient de rigidă uneori ca să simți că șofezi, dar suficient de smooth uneori ca să simți că nu mergi cu o mașină mediocră. Dacă vrei mașină mai confortabilă i-ați noul Passat, dar testează înainte, că s-ar putea să te mulțumească și o VW Jetta cu niște dotări în plus, decât un Passat mai chel.

Consum de motorină

Dacă privești consumul de motorină, mai ales când de afli în perioada de rodaj, s-ar putea să te sperii. Dacă privești în computerul de bord, nu la pompă. Stai liniștit, lucrurile vor reveni la normal. Reamintesc că am un motor de 1.6 TDI cu 105 cai putere. Cel mai bun consum a fost de 4.3% la drum întins (mers cu maximum 120 Km/h). În medie am cam 5.5% în oraș (foită tare) și cam 5% în afara orașului. Raportul dintre greutatea totală a mașinii și motorizarea acesteia pare să fie unul bun. Sunt curios totuși dacă o motorizare mai mare ar scoate un consum mai bun, deși mă îndoiesc.

Portbagaj

Mare pentru lucruri medii. Adică, nu poți să transporți ditamai copiatorul chiar dacă rabatezi banchetele, pentru că pur și simplu nu intră. Însă, poți să bagi în portbagajul de la VW Jetta lucruri medii până te saturi. Având în vedere că nu e un hatchback, volumul de intrare e mai mic, dar dacă nu ai bagaje extrem de voluminoase poți băga multe în portbagaj. Eu spre exemplu am avut loc de un cărucior pentru copii 3 în 1, două genți mari de voiaj, 4 sacoșe standard și mi-a mai rămas suficient loc. N-am umplut niciodată portbagajul de VW Jetta la maximum ca să știu cum și cât duce. Cert este că dacă te organizezi eficient, poți să pui o grămadă de chestii în portbagaj, că loc este.

Concluzii

VW Jetta este o mașină pe care o recomand. Și nu pentru că am dat de mașină nouă și sunt disperat (am condus inclusiv un Audi A7 în repetate rânduri, deci pot să fac comparații relevante). Pare fiabilă (nu a dat nici un semn de oboseală sau de probleme în primii 12.000 de Km) și este destul de sprintenă. Consumul e decent, comparativ cu alte mașini care promit 3.8% și scot 6-7% invariabil, iar spațiul e suficient de mare încât să o poți folosi și ca mașină de familie, nu numai ca mașină de oraș sau de lucru.

Aștept și alte păreri despre VW Jetta prin comentarii la acest articol. Poate mi-a scăpat ceva esențial. Mulțumesc!

Mai multe detalii despre noul VW Jetta puteți găsi pe pagina producătorului.

Salut 👋
Îmi pare bine să te cunosc.

Înscrie-te pentru a primi conținut interesant despre tehnologie, dezvoltare, marketing și lifestyle.

Nu fac spam! Protecție date conform GDPR. Te poți dezabona oricând.

56 de comentarii la „VW Jetta: păreri și experiențe”

  1. Salutare tuturor.
    Detin si eu o Jetta 2013 1.2 TSI 105 CP. Un prieten apropiat are o Jetta identica cu cea prezentata in articol. Am avut deci ocazia sa fac comparatie intre cele 2 motorizari si este adevarat ca dieselul te baga in scaun mai tare decat benzina
    Acest lucru se intampla in ciuda faptului ca ambele motorizari au 105 CP. Ceea ce vreau sa spun este ca nu caii putere te baga in scaun ci cuplul motorului.
    1.2 TSI are 105 CP si 175 NM cuplu
    1.6 TDI are 105 CP si 250 NM cuplu

    Răspunde
  2. La o Jetta 2000 diesel 2012 știe cineva când trebuie schimbata cureaua?Și cam cat costa revizia la 150000km?eu sunt in Germania și cred că costa mai ieftin in tara.

    Răspunde
  3. Salut Gabriel, am cumpărat și eu o Jetta 2011 1.6 disel, și as vrea sa te întreb dacă și tu pățești la fel dimineața, rămâne turata la 1000, pana la servici am cca 5 km. Ști cumva care ar fi cauza ?

    Răspunde
    • Salut, cumva ti se aprinde in bord alerta de bujie incandescenta ? (e ca o spirala). Eu am am avut niste probleme cu EGR-ul si imi limita puterea, nu se mai tura cum trebuie. Nu aveam chiar mereu acea alerta in bord. Am fost la service, au bagat tester-ul si mi-a dat un restart la EGR si de atunci nu am mai avut probleme. Posibil sa spun prostii si sa nu aibe nici o legatura cu problema ta.

      Răspunde
      • Parcă mi-ai citit gândurile. Chiar azi dimineață mi s-a aprins acel semn, am fost și eu la service și mi-au dat restart, dar mi-au spus că trebuie totuși schimbat EGR-ul. Costă vreo 2.100 – 2.2000 lei toată distracția, cu piese originale.

        Răspunde
        • Mda, imi pare rau :( eu am scapat ietin pentru ca EGR-ul avea cateva luni. Oricum mai la toata lumea EGR-ul asta cauzeaza probleme, daca nu se scoate masina din oras, trebuie mers mai turat cu ea macar din cand in cand sa nu se infunde . Eu dupa ce mi-a dat restart mi s-a mai aprins semnul dar nu mi-a mai taiat puterea. Si am turato calumea pe unde am putut si asta a fost. Daca vrei sa nu il schimbi inca totusi, poti incerca asta. Am mai auzit si ca poate fi pus off din soft.. pana la urma EGR-ul e ceva cu rol eco… incearca sa adune combustibil folosit si sa il mai foloseasca inca o data inainte sa ii dea drumul pe teava afara.

          Sunt curios de ceva in schimb. Dupa acel restart, mi s-a cam dereglat afisarea consumului mediu. Dimineata imi arata uneori 45L/100km, sau pleaca de la 20-25 si creste pana spre 30L/100 km cand masina e stationara la semafor. Inainte nu pateam asta.. bine este doar vorba de afisaj.. nu am acest consum real :) si in timp isi revine, acum iarna dupa vreo 20 de minute de condus ajunge pe la 10-11L/100km. Eu cu egr-ul am patit in octombrie treaba .. si atunci nu era frig deci afisajul acela eronat nu are treaba cu temperatura de afara.

  4. Foarte frumos intretinuta discutia de aici. Am citit cu placere si am aflat aproape tot ce ma interesa in legatuta cu Jetta. Vreau sa-mi cumpar una second, dar mi-ar placea sa o aduc din Germania.
    Cu stima !

    Răspunde
    • Salut Mihai. Eu am citit anuntul azi dupa o saptamana dupe ce mi-am luat o Jetta. Tot masina din germania, dar nu te avanta…iti recomand sa faci cunostinta in prealabil cu un mecanic in care sa ai incredere (tester neaparat), cere si serie de sasiu de la vanzator (verifica seria in reteaua VW) si neaparat sa ridicati masina pe elevator (poti vedea anumite avarii si piese schimbate)

      Răspunde
  5. Va salut.
    Eu am o jetta 2.0 tdi din 2007 am ajuns la 165000 km consum combinat 6.5l si sunt foarte multumit de ea nu am avut niciodata probleme cu aceasta masina.Acum ca are 10 ani ma gandesc sa o schimb dar tot cu o jetta.

    Răspunde
  6. Salut vreau sa achizitionez un masina si nu sant hotarat ce sa iau Skoda Octavia sau Wv.Jeta dupa 2006 buget 6000 cine ma poate ajuta i decizia mea avand in vedere ca amundoua masini imi plac.Multumesc.

    Răspunde
    • salut Ionica. Exact ca tine, cautam. Si am gasit-o: jetta tdi 1.9, din 2008, Confortline, 80 mii km , rulati doar in Ro. 6700eur. Tu ce ai gasit?

      Răspunde
  7. Buna ziua,
    Am si eu un autoturism VW JETTA 2.0 TDI 2016 am 40.000 km si nu am avut probleme pana acum , dar eram curioasă ce probleme ar putea aparea la acest nr de km mai ales că am niste drumuri lungi de facut in afara tarii.
    Mulțumesc!

    Răspunde
  8. Salut !

    Planuiesc si eu sa imi achizitionez acum o Jetta din 2012 1.6 TDI (buget 10.000 euro). Oferte sunt, cam pe la 130.000 km dar am vazut si sub 100.000. Ce ma nelinisteste un pic este ca multe din oferte sunt rulate in romania (cel putin asa zic) si am tot citit pareri ca ar fi cam subreda masina cu 130.000 km in tara. Nu stiu exact ce sa fac, daca sa optez pentru un model de la dealer sa beneficiez de 1 an garantie? ( asta mi-ar mai creste pretul cu 1- 1.5 mii )

    Multumesc,
    Sorin

    Răspunde
  9. Bună Gabriel , am un vw jetta 2012 1, 6 diesel. 57000 km. In martie adusă în țară. Am făcut schimbul de ulei și filtre. Când trebuie schimbată distribuția? În germania mi sa zis k la 100000 km.Mulțumesc anticipat.

    Răspunde
    • Eu am făcut de curând peste 100.000 Km, dar nu mi-au zis la service niciodată de schimbat distribuția la 100.000. O să mă interesez cu ocazia asta. Mulțumesc că mi-ai spus.

      Răspunde
        • Se pare că ai dreptate. Am sunat la mecanicul meu și mi-a spus ca la modelul nostru de mașină distribuția trebuie schimbată după 90.Km. Cică ar costa în jur de 800-900 lei, dar urmează să verifice și să revină cu un preț pentru piese compatibile și cu un alt preț pentru piese originale.

        • Salut Cristian! Din păcate am fost super aglomerat și nu am avut ocazia sa discut cu mecanicul de la service-ul unde fac de obicei revizia. O sa-l sun săptămâna viitoare sa văd ce îmi zice.

  10. Salut Gabriel , sunt pe cale sa achizitionez o jetta 2012 1.6 tdi 105 cp nu am inteles ce probleme mai exact cu vopseaua ai avut ? Si daca poti sa imi mai dai niste sfaturi cu dezavantajele masinii daca are…

    Răspunde
    • Salut Alex!

      Despre problemele cu vopseaua am scris aici https://www.gabrielursan.ro/vw-jetta-2012-probleme-cu-vopseaua/ și aici https://www.gabrielursan.ro/vw-jetta-2012-probleme-cu-vopseaua-episodul-2/ Recunosc că am trecut peste ele de atunci.

      În afară de acel episod neplăcut eu alte probleme cu mașina nu am avut. Recunosc că am și întreținut-o bine. Adică, dacă ar fi să vând vreodată mașina asta, cel care ar pune mâna pe ea ar face o afacere bună. Reviziile au fost făcute la zi doar la reprezentanță (mai puțin anul ăsta când reprezentanța oficială VW din galați s-a închis), am pus mereu motorină de la Rompetrol și am condus-o cu grijă, fără să iau toate gropile sau să ”scot untul din ea”.

      Am aproape 100.000 Km parcurși cu această mașină și pot spune că singurul inconvenient pe care îl mai am din când în când este că se mai arde câte un bec, aspect care probabil se întâmplă la toată lumea. În rest, e o mașină pe care eu o recomand. Se așează binișor la drum lung, are suficientă putere încât să te simți ok la anumite depășiri și consumă decent (în jur de 6 – 6,5).

      Răspunde
  11. salut am luat si eu nu demult o jetta din 2007 si pot sa spun ca e super….1.9 tdi….si consum 5 in oras…..iar in afara pot sa spun ca imi scoate consum de 3-4 ma uimit asta………………….

    este o masina super buna nu am bagat banii decat in consumabile atat si asta dupa 5 luni dupa ce am cumparato……

    Răspunde
  12. Salut,

    Imi poti spune te rog care sunt parerile despre masina la aproape trei ani de la cumparare? Am cititi si articolul despre problema cu vopseaua. S-au mai agravat/remediat intre timp?

    Răspunde
    • Nu am fosrte multi kilometri facuti in aceasta perioada. Putin peste 80.000 Km. Totusi, in afara de problema cu vopseaua care nici nu s-a mai agravat, dar nici nu s-a rezolvat, nu am avut absolut nici o problema cu masina (mai putin faptul ca mi s-au ars niste becuri de la farurir la un moment dat). Daca se fac reviziile la timp, nu cade nimic. Consuma putin. Reviziile sunt relativ ieftine 1.6 TDi (400-500 lei revizia mica, maxim 800 lei revizia mare). E o masina pe care o recomand daca ma raportez la experienta mea cu ea.

      Răspunde
  13. Am trecut de pe Skoda O 1.9/105 CP pe Jetta 1.6/105 CP, ambele fiind noi la momentul achiziționării. Diferența motoarelor se simte. 1.6 îmi da impresia ca nu e suficient pentru masa mașinii. Conduc diverse mașini si făcând comparație si cu un golf 1.9/105 CP, acești cai fac fata mult mai bine la golf decât la Jetta sau Skoda.
    Strict ptr Jetta(ca pe asta o am acum), poate in oraș e foarte ok, dar la drum lung, cu depasiri si mai ales când e șirul lung…nu prea e bine. Si nu e doar părerea mea, alți șoferi mai experimentați au confirmat asta.
    Altfel, e confortabila la condus si are avantajul fata de un golf, ea fiind mai ieftină ca si concept, ca o poți echipa cu mult mai multe in aceeași bani.

    Răspunde
  14. Gabriel Ursan, ce ne mai zici dupa inca un an de zile de Jetta?Esti tot multumit?Ai avut probleme tehnice pana acum?Cati km are Jetta ta acum?Multumesc frumos.
    Cei de la Auto Bild ziceau ca raportul calitate pret este mai ok la Skoda Octavia decat la Jetta.Probabil ca din cauza dimensiunilor.Posibil si din cauza materialelor folosite?Cine stie.O motorizare sportiva ar fi macar un TDI de 150 cai putere.

    Răspunde
    • Suficient de înaltă încât să urci o bordură românească oricând, dar suficient de nasoală iarna când intri bine în munți de zăpadă până observi că ai rămas suspendat :)

      Răspunde
      • Salut Gabriel Ursan as vrea sa te intreb daka stii cumva daka ar ajuta cu ceva daka i-as pune un pachet de drumuri grele si daka stii cumva cu cat se mareste garda la sol si mai o ultima intrebare poti sa intri cu el in padure sa mergi cu cortul sau risc sa raman suspendat la prima groapa

        Răspunde
        • Pachetul drumuri grele cică nu se merită chiar așa tare dacă nu mergi pe teren accidentat în marea majoritate a timpului. Cel puțin așa am mai citit pe forumuri și așa mi-a zis reprezentanța auto. Eu nu am pachetul drumuri grele și n-am avut probleme – e drept că mai mult o folosesc în oraș sau pe drumuri lungi, asfaltate.

          Legat de gardă la sol, poți să mergi cu ea prin pădure fără probleme. Are cuplu bun, deci nu te lasă în rampă (bine, depinde și ce motorizare alegi), iar garda la sol e suficientă și fără pachetul drumuri grele. Suspendat nu ai cum să rămâi dacă apreciezi bine gropile și înclinațiile. Nu e ca o mașină de teren, asta e clar, însă se ține bine.

  15. In acest articol despre VW Jetta numele VW Jetta apare obositor de mult.
    Dar este normal daca tinem cont ca este un articol depre VW Jetta sa scriem asta la fiecare 2 randuri.
    Poate totusi sunt oameni care nu isi dau seama din titlu ca este VW Jetta.

    Răspunde
    • VW Jetta 2012 mai exact :). Andrei, cred că am menționat pe undeva prin articol de ce am folosit de așa multe ori keyword-ul. De fapt, e evident, dar useless. Nu mai fac :).

      Răspunde
  16. Ai folosit cam mult “VW Jetta”. Banuiesc ca ai facut-o ca sa fie gasit mai usor acest articol…dar totusi… foarte obositor la citit. Masina e ok. Jetta a fost si este varianta berlina a lui VW Golf. Au acelasi sasiu, acelasi motor, aceeasi cutie. Cred totusi ca se simte diferenta intre Jetta si Passat. Passatul are alta cutie, mai multa putere si o calitate superioara la materialele folosite. Este totusi o clasa superioara si diferenta chiar se simte. Despre bagat in scaun cu 105CP… e cam mult. Daca ai mers cu A7, ai simtit ce inseamna bagat in scaun. Sincer nu cred ca e vreo superputernica. Eu conduc Octavia cu acelasi motor. Ma ajuta la drum intins, dar nu pot sa spun ca sunt multumit de putere. Cu 105, avem o masina economica, cu o putere decenta pentru a ajunge de la A la B. Te ajuta aceasta motorizare si la consum. Dar cam atat. Era nevoie macar de 140 cp.
    Mai scrie un review cand faci 70-80 de mii de km. Eu fac cam 6-7 mii de km pe luna. Am ajuns astfel intr-un an sa am 80 mii. Circuland doar in Romania cu ea, pot spune ca drumurile si-au spus cuvantul. Sunt curios cum se prezinta masina ta dupa km astia… Skoda nu a facut o treaba asa de buna :)

    Răspunde
    • Hai salut Adi! Mă bucur că îți mai atrag atenția cu câte un articol :). Hai să o iau punctual.

      Da, am scris ca să fie găsit. Nu e obositor, te alinți :).
      Noua Jetta știam că are șasiul schimbat, dar dacă e cel de la VW Golf e super.
      Despre băgat în scaun te bag și cu una de 90 CP cu greutate sub 1.5 t :). Depinde cum te joci cu pedalele și schimbătorul. În nici un caz nu se compară cu 3L și 254 CP cum e A7. Eu am zis de A7, dar ca să nu creadă lumea că m-am înfipt în prima mașină nouă și m-am îndrăgostit de ea.

      Skoda era să fie și a mea, dar îi lipsea ESP în standard și de asta a fost Jetta până la urmă. Din câte știu, Skoda Octavia e un pic mai grea, iar acest lucru poate influența senzația de putere. Apoi, contează și cu e ești încărcat, dar bănuiesc că la fel ca și mine, tu nu cari nimic în afară de un laptop după tine.

      Clar pe la 100.000 Km se vor simți drumurile românești. Sper doar cât mai puține probleme.

      După cum ziceam și în articol, VW Jetta este după părerea mea o mașină buna din categoria mid-range, nu altă categorie. Probabil așa este și Skoda Octavia. Oricum, vorba ta, cu 140 CP ar fi fost mașina perfectă, dar caii ăia cred că îi oferă un 2 L.

      Răspunde
      • Cand e vorba de masini, nu pot sa ma abtin :D. E acelasi sasiu ca pe Golf 7 si din cate stiu. De anul asta vor trece la noul sasiu “modular” (cred ca asa se numeste). Practic, va fi un singur sasiu si in functie de model, vor putea scoate anumite module din el pentru a-l adapta pe toate masinile din gama. E o decizie pe care incep sa o ia toti marii producatori pentru a reduce costurile. Spus mai “pe de-a dreptul” se ia un sasiu mai lung care se foloseste la Passat, se scoate un modul de la mijloc, si folosesc acelasi sasiu la VW Up :)).
        In fine. Jetta e un raport calitate/pret/performante excelent, dar totusi cred ca 105 cai se preteaza mai degraba la Skoda Fabia sau VW Polo/Golf. O limuzina merita mai mult. Parerea mea.

        Răspunde
  17. Consumul este super!!! Daca il are aproximativ la fel si peste 3 ani te poti considera un norocos…

    Chestia cu bagatul in scaun e tare de tot… la senzatie ma refer… si pe autostrada… cu 130 km/h e o placere…

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.