VW Jetta 2012. Probleme cu vopseaua?

Dețin de pe 20 noiembrie 2012 un VW Jetta 2012 și cred că această mașină are niște probleme destul de grave cu vopseaua. Eu sunt foarte mulțumit de VW Jetta 2012 în general. După cum am scris și în acest articol, VW Jetta 2012 este o mașină care își merită banii din multe puncte de vedere. Încă sunt fan al grupului VAG, însă la al meu VW Jetta 2012 m-am confruntat într-o singură săptămână cu o problemă a vopselei așa cum nu m-am așteptat. Menționez din nou, și mai exact, că dețin un VW Jetta 2012 culoarea Platinum Grey (vopsea metalizată) de pe 20 noiembrie 2012. Mașina este nouă, cumpărată de la o reprezentanță oficială Volkswagen în România.

Astăzi suntem în 9 septembrie 2013 (am redactat articolul pe 3 septembrie 2013). Deci, nu a trecut nici măcar 1 an de la achiziția mașinii. Probabil ăsta va fi un articol dintr-un șir mai lung de articole în care am să vă povestesc cum a evoluat problema cu vopseaua la VW Jetta 2012. Eu sper că totul va fi ok, iar serviciul de garanție va rezolva rapid problema. Adică din start vă zic că acesta nu e un articol de defăimare a VW Jetta 2012 pentru că mașina îmi place foarte mult și am prieteni care au avut experiențe plăcute cu serviciile de garanție și post-garanție oferite de grupul VAG. Sper să mă număr și eu printre ei. Ok, există și full CASCO, am așa ceva, dar eu cred că e o problemă de garanție. Hai să vă dau detalii.

Vineri, 23 august 2013, am spălat mașina. Nu sunt disperat din ăla care să analizeze fiecare colțișor al mașinii când o ridic de la spălătorie, dar mă uit atent dacă cei de acolo și-au făcut treaba. Mai ales că la vechiul contract (al firmei unde lucrez) cu o spălătorie auto a fost încheiat pe motiv că nu spălau mașinile cum trebuie. Așa că mă uit. Nu era nici o problemă cu vopseaua. Vineri nu am fost plecat nicăieri cu mașina. Sâmbătă am mers de la Galați la Brăila, dar am parcat mașina în parcarea mall-ului, deci nu a fost nici un copac deasupra. Duminică, 25.08.2013,am plecat în concediu în Bulgaria. Înainte de plecare am verificat mașina: presiune pneuri, ulei și inevitabil am observat aspectul exterior. Nici o problemă cu vopseaua la plecare. A fost un drum de 5 ore și ceva, iar în după-amiaza respectivă a picurat un pic. Mașina s-a murdărit ca după un drum de 5 ore și ceva, lucru absolut normal. Am parcat mașina chiar în dreptul hotelului din Bulgaria. Nici un copac deasupra, nimic. Ba mai mult, am activat și roaming-ul la cartela SIM de pe GPS (în caz de furt), iar acest lucru mă poate ajuta să dovedesc că mașina nu s-a mișcat din acea parcare. Ba mai mult, am și o poză în care se vede clar că mașina era parcată într-un loc fără copaci din care se puteau scurge diverse chestii, gen clei, vișine etc.

VW Jetta 2012

Pe 30.08.2013 am plecat din Bulgaria spre România. Ajuns acasă recunosc că nu am mai verificat atât de bine starea caroseriei, însă la o privire fugitivă mașina nu era mai murdară decât după un drum Galați – Iași, de exemplu. Mașinile sunt făcute să fie conduse doar, nu? În weekend am fost cu mașina doar la nași, adică în interiorul orașului. Menționez că în fața blocului mai parchez mașina sub niște copaci, în funcție de cum găsesc loc de parcare, însă lucrul ăsta îl fac de 10 luni de zile și nu a fost nici o problemă până acum. Ba mai mult, astăzi am privit cu atenție mașinile vecinilor care parchează în același loc. Majoritatea mult mai murdare decât a fost mașina mea vreodată, însă nici urmă de probleme cu vopseaua la ei. Vorbim de mașini normale gen multe Dacia Logan, o Toyota Avensis, un Chevrolet Spark (model nou), un Ford Mondeo break (model vechi), două Cielo, un VW Jetta 2012 (dar alb), iar lista poate continua.

Ca să nu mai zic ca după discuția de azi cu un coleg în care îmi spunea că vișinii sunt foarte periculoși pentru vopseaua mașinilor, am cautat vișini toată ziua în dreptul locurilor în care parchez. Nici urmă de vișini. Doar copaci care nu produc fructe și din care nu se scurge aparent nimic, asta privind la mașinile vecinilor și amintindu-mi în același timp că nu am avut probleme până acum. Să fie oare de la soare? Slabe șanse, pentru că săptămâna 25-30 august 2013 nu a fost extrem de însorită nici un Bulgaria. Plus de asta, mașina mea a stat în soare mult mai puternic de-a lungul timpului și nu au fost probleme. Ploi cu piatră? Nici vorbă de așa ceva anul ăsta. Cel puțin eu nu am prins.

Are VW Jetta 2012 probleme cu vopseaua?

Azi, 03.09.2013, am dus mașina la spălătorie. După finalizarea spălării m-am trezit cu următoarele surprize pe capotă. Dacă observați atent, vă veți da seama din start că problema vine de la interior către exterior, deci nu e vorba de nici un impact cu nimic în mers. Încă analizez diverse posibilități, dar sunt total năucit de următoarele: mașină nouă (germană) de clasă medie, nici măcar un an de folosire, avut grijă de ea (spălat la timp, verificat, revizie făcută la 13.000 km, nu la 15.000 km – bine, asta nu are relevanță în acest subiect) – cum să se întâmple așa ceva? Și asta privind în paralel la mașini mai vechi și mai ieftine cu cel puțin 7.000 sau chiar 10.000 euro (la achiziție de noi), mult mai prost îngrijite și mult mai murdare. Repet, chiar și în aceste condiții îmi place mașina asta. Următorul pas este să mă adresez la garanție, așa că vă voi ține la curent cu subiectul. Iar în cazul în care nu știți exact la ce mă refer când zic VW Jetta 2012, aveți un link aici către site-ul producătorului.

Salut 👋
Îmi pare bine să te cunosc.

Înscrie-te pentru a primi conținut interesant despre tehnologie, dezvoltare, marketing și lifestyle.

Nu fac spam! Protecție date conform GDPR. Te poți dezabona oricând.

27 de comentarii la „VW Jetta 2012. Probleme cu vopseaua?”

  1. Trebuie tinut minte ca cel mai mare daunator natural este gainatul si in mare proportie aceea este urma unui gainat care nu a fost indepartat la timp, plus ajutorul soarelui si din cate stiu cei de vw au un lac mediu ca si duritate. Am avut la polisat un bmw, adica lac ceramic la care am descoperit o pata de gainat pe care nu am reusit sa il indepartez cu cele mai abrazive paste si pad-uri ci a trebuit sa apelez la smirghel de 2500 apoi paste. acolo in poza este un lac crapat nu vopseau sunt doua elemente separate, vopseau da culoare masinii iar lacul reda stralucirea si asigura protectia masinii, daca ar fi fost acid de baterie acolo nu mai ramanea decat tabla daca si aia. ceea ce ai patit tu este pur si simplu ghinion

    Răspunde
  2. Sincer, partea aia de pe care se crapa vopseaua pare a fi revopsita. Pentru ca dedesupt se vede o alta vopsea si nu grund, care e alb. Vopselele noi de cea mai buna calitate, chiar si la Dacia, sunt pe baza de apa (!). Astfel, la o uscare rapida in cuptor, ca sa fie predata masina cat mai repede, risca sa le “coaca” prea tare si devin rigide si casante. Iar la prima “lupa” (picaturi de apa, de rasina etc. – orice amplifica puterea calorica a razei solare) sau la primul factor de tensiune (contractia de la uscarea rasinii, de exemplu), vopseaua, avand factorul de elasticitate diminuat, crapa. Ideea e: 1. daca s-a revopsit plafonul inainte de vanzare sau chiar si daca asa a fost din fabrica, vopseaua intra in garantie. Daca e vorba de un factor de deteriorare pe care producatorul nu l-a luat in calcul (o rasina de copac necunoscuta chimistilor VW), e vina lui, nu a ta. Nu-i convine, nu vinde pe teritoriul tarilor cu astfel de copaci sau mentioneaza in manualul de utilizare “a nu se parca sub copacul X”. 2. Ideea mai importanta e DE CE s-a revopsit capota. Cine stie ce a suferit masina sau, mai ales, cat a fost ea utilizata inainte de vanzare (ca masina de teste, reclama etc.) Pentru o masina care nu e absolut noua (0-1 km, cat s-a miscat pe platforma si inapoi si prin showroom) se da discount si nu mic. Asadar, cred ca o expertiza independenta (alt service, alta marca) si instiintarea (in vederea unui sprijin in demersuri) celor de la VW Germania sunt absolut de dorit. S-ar putea sa ai mari surprize sa descoperi ca masina nici nu avea kilometrajul real cand ti-a fost vanduta si asta tine deja de penal.

    Răspunde
  3. Ai fi surprins daca ti-as spune cat de acid este gainatul unei pasari (cioara, porumbel, etc.)? Iti spun eu ca e foarte coroziv!

    Nu esti singurul care a patit astfel de chestii… daca aceasta te consoleaza cu ceva…

    Mie intr-o iarna mi-a cazut dintr-o stresina zapada pe jumatate inghetata… n-ai vrea sa stii cum arata capota dupa ce-a fost lovita de o bucata de gheata de cateva kilograme care cade de la vreo 10 metri…

    Răspunde
    • Da Dumitru, e acid doar pentru mașinile de la 10-15.000 de euro în sus. Cocktailurile de gainat de cioara, vrabie, porumbel etc. de pe Dacia Logan nu mai atacă nimic. Ma uit prin parcări și tot observ chestii. Știu că e foarte acid, însă în 4 zile să-ți facă un gainaț așa ceva, parca e prea de tot.

      Da, când cade gheață e de CASCO că este impact fizic violent cu mama natură :)

      Răspunde
  4. Teai gandit ca cineva iti vrea raul si posibil sa fi aruncat cu acid de baterie?! Daca pui acid de baterie pe vopsea cu timpul cam asa ceva se face…

    Răspunde
    • Nu prea ar avea de ce. Mașina nu-mi este cunoscuta, nu am nici un dușman declarat, nu parchez pe locurile altora etc.. Dar n-am de unde sa știu ce e în mintea oamenilor…

      Răspunde
  5. Mai stiu pe cineva care i s-a scorojit vopseaua tot pe o portiune de cativa cm patrati la un renault Laguna de ~22.000 euro. Avea masina ceva mai bine de jumatate de an de la achizitie, deci mai noua decat a ta.
    S-a dus cu ea in garantie si tot ce i-au putut spune a fost ca nu face obiectul garantiei pentru ca se datoreaza gainatului de la pasari care a stat pe vopsea si nu a fost curatat repede. Cica ar fi foarte acid, in special cel de cioara…
    Singura lui varianta a fost sa o rezolve pe casco.
    Eu nu am avut cu a mea probleme de 4 ani de cand o am, si a tot avut gainat pe ea… :)

    Răspunde
    • Deci mă bat cu morile de vânt. Totuși, Loganul nu mai are nimic de la găinațul de cioară sau cleiul de copac, iar mașinile cu 10.000 euro mai scumpe au. Eu ca brand auto nu aș putea trăi cu asta.

      Răspunde
  6. gabi…prea multe problem pentru atata lucru…da-o incolo e o masina…ai garantie la masina te duci frumos la vw si le dai cu ea in cap…nu vor ai CASCO…singura problema a ta sa fie timpii morti pe care ii vei folosi.. trb sa iti deschizi un dosar de dauna etc…cred ca stii procedura nu trb sa ti-o explic eu… in alta ordine de idei eu am un vw golf v si acum 4 ani a suferit un accident cei de la vw din Ploiesti mi-au rezolvat problema dar la nici 2 luni mi-a sarit vopseaua de pe bara si nici pana in ziua de azi nu am facut-o
    Ceea ce vreau sa evidentiez este ca masina este sa te duca din punctual A in B si sa nu iti creeze probleme majore..IN REST TOTUL SE REZOLVA!

    Răspunde
    • Da, așa este. Nu vreau să fac din asta o tragedie și cred că mi-am temperat exprimările în acest sens :). Sper :). Idee e legată de prețul plătit, statutul de mașină nouă și dezamăgire.

      Răspunde
  7. buna seara la toata lumea ,

    consider ca este frustrant sa ai probleme estetice cu o masina la care nu aveai in expectativa o asemenea aventura. cu atat mai mult cu cat ai avut grija de ea cum ai stiut tu mai bine.

    aventura abia incepe si sunt curios sa aflu update-uri. va fi un dans mai elegant sau nu, cu dealerul , spalatoria si asiguratorul .

    ca si posibile cauze de defect confirm vopsirea defectuoasa ca materiale sau procedura , se intampla si la case mari . ar mai putea fi agresiune chimica sau termica. ar putea fi o gluma proasta intentionata sau neintentionata a cuiva . si cel mai probabil un cumul de 2 sau mai multi factori.

    despre vopsitorie pot spune ca exista masini revopsite partial inca inainte de a fi vandute , noi noute , masini care au suferit in procesul initial de vopsire sau care au avut mici incidente inainte de a iesi pe poarta fabricii/dealerului.

    despre partea chimica cea mai frecventa greseala este dozarea gresita a detergentilor/spumanti in spalatorii sau mai des de catre proprietar sau cunoscuti ai acestuia.

    partea termica se refera la supraincalziri din interior dar mai ales din exterior, desi va poate parea o gluma verificati daca nu aveti spoturi luminoase concentrate prin reflexie in zona in care parcati masina ( vezi aici : http://abcnews.go.com/Weird/wireStory/london-skyscraper-accused-melting-car-20143406 )

    despre glume ; no comments.

    in final concluzia mea este ca e greu de demonstrat vinovatia cuiva dar garantia si asigurarile pentru asta le ai si la acest moment trebuie sa uzezi de ele.
    ai ales VW , ai platit pretul lor , in continuare trebuie sa iti mentina calitatea produsului cat timp l-au garantat , vorba aia , esti Cetatean European !

    PS: succes , vei izbandi dar singurul regret este gustul amar , nervii si timpul consumat.

    PS1: este o optiune total personala , am cumparat doar masini folosite pentru ca o masina nou cumparata a doua zi se vinde cu 10-15% mai ieftin iar dupa 6 luni-1 an cu 30 % mai ieftin :) , timp in care daca e sa se defecteze ceva , se defecteaza :) .

    >20Yr automotive experience

    Răspunde
    • Mulțumesc frumos pentru comentariu. În ceea ce privește dansul, cu siguranță va fi unul elegant și decent pentru că nu-mi stă în caracter. Legat de nervi, ăia au dispărut de mult – de aceea am și așteptat să-mi treacă ca să nu iasă un articol de hater, ci pur și simplu un articol de om ușor dezamăgit care expune un fapt.

      Ești a doua persoană care îmi spune treaba cu revopsirea înainte de vânzarea de NOUĂ. Cred că sunt prea naiv pentru vremurile astea :). Adică a fost virgină și nu prea :).

      Oricum, vă țin la curent cu subiectul.

      Răspunde
  8. De unde pana unde are treaba cat de des este spalata masina cu defectul tau? Nu are legatura! Poate vrei tu sa te incurajezi ca “te-ai purtat frumos cu ea”! Totusi nu este o femeie :) Este o bucata de tabla. Defectul care tu il ai se numeste “Crinkling (swelling-lifting)”

    Definitie:

    Ridicarea sau umflarea(creponarea) stratului proaspat aplicat.

    Cauze:

    1. Timp de zvantare prea lung cand se lucreaza cu produse aplicabile ud pe ud.

    2. Revopsirea unor vopsele sensibile la solventi (TPA-termoplastice acrilice) cu produse neindicate.

    3. Vopsele aplicate ca izolanti sunt aplicate in straturi prea subtiri sau sunt slefuite prea adanc.

    Cum se evita:

    1. Respectati intodeauna timpii de zvantare recomandati (nu lasati prea mult).

    2. Faceti un test de solvent inainte de aplicare si folositi materialele corespunzatoare la grosimea de strat recomandata.

    3. Aplicati produsele la grosimea de strat recomandata.

    Sicer eu cred ca a ta capota a fost revopsita. Poate a fost zgariata si nu mai era vandabila…poate. Poporul asta sufera de o mare problema: “merge si asa!” Eu cand le zic la service: “Sefu! Dar asa se face? Dar e corect asa sa fie? ” ei nici macar nu se prind ca eu vorbesc retoric si imi spun in fata ca e bine si sa nu imi fac probleme ca ei au mai facut si “nu a fost probleme” :(

    Răspunde
      • Uite ce iti recomand! Daca chiar vrei sa afli daca a ta capota a fost revopsita. Exista pe lumea asta un aparat care masoara grosimea stratului de vopsea. Nu stiu cum se cheama. Este folosit in industria navala. Se testeaza cu acest aparat grosimea stratului de vopsea in mai multe locuri si daca apar diferente semnificative de grosime(la nivel de microni) atunci concluzia este una evidenta. Dar asta inainte sa o repari! Dupa care ne spui si noua ce si cum

        Răspunde
        • Tips: La Galati exista un santier naval. La Galati se construiesc nave, dupa care se vopsesc. Tu crezi ca ce se intampla cu o nava care a fost lansata la apa de 1 an? O duce la service sa o revopseasca? Sub nici o forma nu este voie sa apara un astfel de defect. Din acest motiv este numita o persoana care se ocupa in mod express de supervizarea operatiunii de vopsire. Au aparat cu care masoara temperatura,umiditatea din aer si punctul de roua.

    • Păi ăsta a fost și scopul, ca să atrag cât mai multe păreri, dar și ca cei care se gândesc la o astfel de mașină să i-a în calcul și treaba cu vopseaua mai ales la culoarea Platinum Grey. WordPress SEO from Yoast îmi spune că densitatea cuvântului cheie este bună și că nu este exagerată. Vedem ce impact are în SEO, dar în acest moment (am redactat pe 3, am publicat pe 9) nu mai iau în calcul așa mult asta. Vreau doar să găsesc o cale de rezolvare decentă.

      Răspunde
  9. I-ai dat blana pana in Bulgaria fara sa te uiti la ledurile din bord care urlau supraincalzire, noroc cu ploaia ca ti-a racorit-o (cu tot cu vopsea). Sau poate te-ai uitat, dar fix ledul ala nu-ti functioneaza.In alta ordine de idei daca nu se rezolva cu garantia, exista CASCO. Ce e sub capota fix in locul ala ? Nu cumva e EGR-ul? ca daca s-a blocat clapeta, din varii motive, poti sa prajesti oua pe el..

    Răspunde
    • Nici o problemă cu leduri din bord sau altceva :). Plus de asta, revizia e proaspăt făcută și mașina nu prezenta nici o problemă. Am CASCO, dar parcă e prea de tot să se întâmple asta. Problema este și pe partea superioară a caroseriei mai nou. Voi reveni cu un articol săptămâna asta cu poze și detalii suplimentare – am fost azi și garanție și de aceea am hotărât să public articolul ăsta scris de pe 3 septembrie – răspuns nefavorabil. Tind să cred că e vorba de clei de copac pentru că astăzi după ce am spălat-o, am descoperit un fel de clei uscat și casant pe chederul exterior al geamului din partea dreaptă, de la pasager. Sunt mai multe locuri pe capotă și plus de asta este izolată pe înăuntru. Însă tipul ăla de clei l-am văzut pe mașini mult mai nespălate prin parcări și vai de capul lor ca întreținere, însă alea n-au nici o problemă.

      Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.