VW Jetta 2012 probleme cu vopseaua – episodul 2

În sfârșit am găsit timp să scriu despre VW Jetta 2012 probleme cu vopseaua episodul 2. Episodul 1 îl găsiți aici (ăsta e linkul către primul articol, pe care dacă nu l-ați citit, e greu să înțelegeți acest articol, deci, vă rog să-l citiți), ca să nu mă repet și să vă plictisesc :)). Pentru că în articolul anterior unde am dat link și vă recomand să-l citiți am povestit toate detaliile, în acest articol voi fi mult mai scurt. Având în vedere comentariile celor care au citit VW Jetta 2012 probleme cu vopseaua episodul 1, m-am hotărât să continui cu episodul 2. Majoritatea celor care m-au ajutat prin comentarii au reclamat calitatea vopselei și mai ales modul acesteia de aplicare. Iată ce am făcut între timp. Toate pozele le-am pus la finalul articolului.

Am studiat problema. Se pare că e vorba de clei scurs dintr-un copac. La o privire minuțioasă mi-am dat seama că nu a fost afectată doar capota, ci și plafonul mașinii. E clar că s-a scurs un fel de clei dintr-un copac pe mașină, mai ales privind la pozele pe care le-am pus și pe care le puteți mări cu un click, ca de obicei. Deci, exclud din start posibilitatea ca cineva să-mi fi aruncat cu o substanță nasoală pe mașină din răutate și exclud găinațul de cioară, despre care am înțeles că e foarte acid. În pozele pe care le-am pus se observă la chederul cauciucat din zona geamului pasagerului din dreapta un clei foarte întărit. Probabil, acest clei întărit a atacat lacul de pe suprafața vopselei. Ok, o să spuneți că e normal și că n-am avut grijă de mașină dacă n-ați citit primul articol, așa că vă rog să citiți primul articol (aveți link mai sus îngroșat – click și veți ajunge să-l citiți).

Apoi, am fost la garanție cu mașina. VW Jetta 2012 probleme cu vopseaua (Platinum Grey, că poate alte culori n-au probleme) s-a deplasat frumos la sediul Ada Motors din Galați, unde unde domnul Gabriel Barbu mi-a făcut o evaluare a mașinii. Despre Ada Motors și domnul Gabriel Barbu nu am nimic de reproșat. Mi s-a vorbit foarte frumos, iar domnul respectiv se vedea că empatizează cu mine.

Mi s-a spus că această problemă nu face obiectul garanției, iar dacă vreau să am mașina impecabilă, va trebui să apelez la CASCO. Deși, mi s-a mai spus că vopsirea din service nu se compară cu vopsirea din fabrică, iar în aceste condiții nu merită să o revopsesc pentru că per total voi avea parte de o revopsire mult mai slabă calitativ. De asemenea, mi s-a spus că se vede clar că mașina e bine întreținută și că în afară de micile probleme cu vopseaua și două-trei zgârieturi, mașina arată impecabil și se vede că m-am preocupat de ea. Mi s-a mai spus că e prima dată când se reclamă așa ceva la un VW Jetta 2012. Poate sună a vrăjeală din partea service-ului Ada Motors, dar domnul Gabriel Barbu chiar m-a impresionat într-un mod plăcut. A fost sincer, direct și a menținut mereu un ton profesionist. Deci, nu am nimic cu Ada Motors Galați, însă v-a trebui să obțin și o constatare în scris pentru că vreau să le scriu celor de la VW în Germania. Urmează să mă adresez lor în acest sens.

Și ca să folosesc cuvântul cheie VW Jetta 2012 probleme cu vopseaua (deși nu știu cât de mult mă va ajuta), trebuie să vă spun că intenționez să trimit o scrisoare deschisă în limba germană către VW Germania. Sora mea este traducător autorizat de limbă germană și sigur mă va ajuta în această privință. Ok, să presupunem că am greșit eu și că nu am spălat mașina zilnic (așa cum se sugerează în manualul de utilizare VW Jetta 2012), realist vorbind, vi se pare corect să vă spălați mașina zilnic? Am analizat foarte mult Dacia Logan în parcări când ieșeam la plimbare cu fiică-mea, am văzut același tip de clei pe ele (urmează poze într-un articol viitor) și nu am văzut nici o problemă cu vopseaua.

Singura frustrare a mea este: un Logan nu are nimic, iar o mașină cu 10.000 euro mai scumpă decât un Logan pățește aceste lucruri pe vopsea când un Logan nu pățește nimic. Asta e tot. Dacă la toate mașinile cleiul de copac este acid, atunci să fie la toate și să ne spălăm pe cap cu problema. Dar dacă la o mașină mult mai ieftină nu se întâmplă nimic, iar o mașină mai scumpă sunt probleme, e grav.

Nervii mi-au trecut, supărarea mi-a trecut. Duminică, pe 15 septembrie e ziua de naștere a soției mele. De multe luni m-am chinuit să strâng avansul* (*treaba mea Irina, ok? :)) pentru leasing la un VW Up! (pe vremea când VW era marca mea de suflet). După întâmplarea asta am oprit totul (de pe 3-4 septembrie). Am două variante: ceva de la Toyota anul ăsta sau mai strâng bani și mă bag la noul Mercedes clasa A. În nici un caz VW acum. Deși inima mea vrea VW. Nu e vrăjeală și nici presiune pe VW, că sigur nimeni în decizie de la ei nu-mi citește blogul, iar astfel de comportamente în blogosferă știu că sunt sancționate. Așa că, draga mea soție, aveai toate șansele ca pe 15 septembrie să ai mașină, însă sunt ferm convins că îți vei alege o perdea ok mâine din depozit și că vei înțelege decizia mea… pentru că mă iubești!

Salut 👋
Îmi pare bine să te cunosc.

Înscrie-te pentru a primi conținut interesant despre tehnologie, dezvoltare, marketing și lifestyle.

Nu fac spam! Protecție date conform GDPR. Te poți dezabona oricând.

12 comentarii la „VW Jetta 2012 probleme cu vopseaua – episodul 2”

  1. Bună ziua,

    Ce o să relatez în continuare nu are cum să vă ajute, doar o să vă arate că nu sunteţi singurul cu probleme de acest gen şi că o mare parte din discuţiile avute cu cei de la garanţie de obicei se sfârşesc cu “Aşa fac toate” sau că tu ca şi client eşti de vină că ai lăsat maşina în calea vântului de nord-est sau că n-ai ţinut mâinile înclinate la un unghi de fix 85 de grade când ai condus maşina.
    Referitor la povestea spusă de consilierul de la service că este prima dată când se reclamă aşa ceva la o Jetta din 2012 puteţi aduce ca şi contraargument problema prezentată mai jos pe VW forum: http://vwforum.promotor.ro/topic/102995-jetta-vi-problema-vopsea-posibil-exfoliere-lacvopsea/page-4.
    Oricum calitatea vopselei la VW a scăzut de la o generaţie la alta şi asta este o constatare făcută pe Golf IV break, apoi Jetta (modelul precedent făcut pe baza Golf V) şi actualmente Golf VI, toate luate de noi de la dealer.
    Ca şi exemplu pe Golful VI pe care îl am de 3 ani, la un an şi 20.000 km făcuţi, aveam deja vopseaua sărită (de la pietricele), în mai multe locuri decât am avut pe Jetta în 4 ani şi 85.000km, asta în strict aceleaşi condiţii de utilizare. Iar în privinţa zgârieturilor superficiale acestea apar la cea mai mică atingere, fenomen ce nu l-am observat la precedentele.
    Menţionez că nu am nici cea mai mică legătură cu VW forum şi nici cu utilizatorii ce au postat acolo, şi ca urmare n-am interese deosebită în a-i promova.

    Răspunde
  2. Nu te supăra, dar o mașină întreținută nu se spălă cu soda caustică.
    Da, ai auzit bine în spălătoriile de cartier toți ți-o spălă cu soda caustică aka spumă activă.

    Mașina se spală cu un șampon cu PH Neutru, astfel încât să nu fie dăunător vopselei.

    Poftim, un grafic să vezi despre ce vorbesc.

    http://img704.imageshack.us/img704/3940/57618004.jpg

    Soda caustică deteriozează plasticele, le albește iar vopseaua o mătuiește în timp(uită-te la cele de culoare roșie parcă-s roz la noi) Pe scurt soda caustică face rău mașini.
    Mai grav, spuma activă este folosită foarte des la spălarea tractoarele, dar cum profitul e tot ce contează să fie și pe mașină.

    Privește cupola mașinii mele și e un amărât de Golf 4 din 2002.

    http://img707.imageshack.us/img707/9786/7vom.jpg

    Crezi că dacă eu o spălam cu soda casutică, mai arăta așa?

    Dacă tu aveai o ceară de calitate (nu cele din supermarket sau piese auto că-s de rahat), gen asta http://img838.imageshack.us/img838/2043/io77.jpg pe mașină poate că cleiul respectiv.nu intra așa mult în vopsea pentru că aveai un strat protector de ceară.

    Salutare, numa bine.

    Răspunde
    • Mulțumesc pentru comentariu Tyler. Probabil am scris destul de mult ca să nu te mai tenteze să citești și primul articol :). E de înțeles, că am scris mult :). Pe scurt, în primul articol povesteam că spălătoria la care e merg este spălătoria cu care are contract firma la care lucrez. Acolo, spălăm săptămânal de aproape 2 ani de acum toată flota auto compusă cam din 12 mașini printre care se numără Hyundai i20 (alb), Dacia Logan (albastru închis), Chevrolet Spark (albastru deschis), Renault Kangoo (alb), Pegeot Boxer (alb) și chiar un Audi A7 (albastru foarte închis, metalizat). Nu au fost probleme niciodată și nu sunt nici acum. Am verificat și mașinile colegilor, iar ei nu au nici un fel de problemă. Voi mai fi cu ochii pe ele ca să văd dacă mai pățește cineva la fel ca să pot vedea dacă spălătoria e de vină sau nu, dar nu prea cred.

      Răspunde
  3. Salut!
    Poate e o problema de clei dar e foarte important sa afli cauza exacta a problemei si apoi sa te arunci la scrisori deschise, reclamatii etc. Altfel o sa fie un pic penibil. Din ceea ce spui tu, nu lasi impresia ca stii sigur care e problema (daca tot e compromisa vopseaua, ia o bucata de clei si picura undeva aproape de o alta urma si las-o in soare sau ceva sa vezi ce se intampla). Poate tie ti-a sarit alt “clei” in mers din alta masina sau in alt loc decat cel in care a stat loganul. Nu uita ca, specificatia din manualul de utilizare care spune ca sa speli masina in fiecare zi face ca orice reclamatie de genul asta sa fie egala cu zero, aceastea fiind puse tocmai a evita sa fie reparata in garatie atunci cand, da (chiar daca nu iti place sa recunosti) e o problema de intretinere. In plus comparatia cu loganul care nu are nimic fata de jetta ta este iar egala cu zero (presupun ca nu ai vrea sa ai tabla de logan – cei care au avut loganuri mai vechi stiu ce spun).
    Sfatul meu e sa o repari pe Casco pentru ca acolo nu e numai o problema de aspect ci si una de protectie a tablei, in timp acolo va patrunde rugina. Stai linistit ca nici tu si nici multi din cei care se vor uita la masina ta nu vor sesiza vopsirea (care daca nu e de calitate o poti reclama pe loc) iar deteriorarea in timp – din cauza aplicarii- la fel.

    Numai bine si drumuri bune!

    Răspunde
  4. lasa ca vine si masina doamnei tale, in curand…nu o lasi tu sa mearga pe jos, dar trebuie foarte bine analizata decizia fiindca in ziua de azi ai de unde alege, oportunitatile bat la usa daca ai posibilitatea adica (banii necesari).
    Cat despre problema directa, sa speram ca se va rezolva, cum am vorbit parerea mea e ca vopseaua masinii ar trebui sa fie si ea in garantie…de vreme ce nu ai zgariat-o sau ai fost neglijent cu masina).

    Răspunde
      • buna seara ,

        La multi ani Doamnei tale ,

        pentru ca nu ma pot abtine am sa imi dau cu parerea in doua probleme :

        garantia – consideram ca este un defect din surse naturale independente de vointa utilizatorului – indiferent cat de emapatic este dragutul domn cu garantiile el trebuie sa argumenteze de ce nu este o problema de garantie si/sau sa arate scris in contractul de garantie la ce clauza de excludere se incadreaza aceast refuz . acest lucru trebuie sa il faca in scris la solicitarea clientului.
        cum spuneai tu mai devreme , nu e nevoie sa devii ‘hater’ dar nici ‘mioritic’ zic eu , esti o parte a unui contract in care tu platesti si ei presteaza . dar asta le stii foarte bine :) .

        dupa cum corect ai observat, autoturismul tau a suferit in timp ce altele nu au suferit daune la vopsea , lasand la o parte faptul ca este Dacia-Renault , VW sau orice alta marca, acest incident trebuie raportat la un standard de calitate industrial . mai mult decat atat se presupune ca o valoare mai mare de cumparare implica si standarde de calitate si comfort mai ridicate – criteriu neindeplinit in cazul tau. – eu as merge politicos dar ferm pe reclamarea garantiei pana la ultimul nivel de decizie – adica VW AG !

        VW Jetta este o “masinuta” simpatica , nu prea ieftina dar nici scumpa . este Golful cu portbagaj :) , cel putin asa a plecat primul model , deci o masina fiabila de la care nu prea te astepti sa ai surprize.

        referitor la alegerea unei masini ( a doua masina ) recomand sa pastrati un singur brand in familie , e mai simplu din multe puncte de vedere ,
        despre VW ai o problema “pending” dar reconsidera VW pentru a doua masina ,
        despre Toyota nu credeam ca am sa imi schimb parerea dupa 25 de ani de VW , Opel , Mercedes , Ford , Fiat ; acum detin o Toyota si pot spune ca este o masina superba , comfortabila si foarte fina (smooth) – atat in urban cat si la drum lung.
        despre Mercedes se spune ca trebuie sa ai bani de Mercedes , este o masina exceptionala dar decat un Mercedes mic mic eu personal recomand o Toyota sau un VW mai mare .pot dezvolta ideea dar private.

        daca te-ar intreba cineva de ce ai ales VW ? ce ai raspunde ?
        …. noteaza-ti raspunsurile (pentru tine).
        acum intreaba-te de ce ai alege Toyota sau Mercedes ?
        ….. noteaza-ti raspunsurile

        sunt convins ca o sa ai o comparatie mere cu pere :D

        weekend si petrecere frumoasa

        Doru

        Răspunde
        • Doru, îți mulțumesc pentru comentariul tău complet, stil pe care îl apreciez de fiecare dată când comentezi. Am să le cer în scris negația și apoi fac un set de materiale pe care le trimit la VW AG, în Germania. Când prind un pic de timp chiar am să fac experimentul cu notarea răspunsurilor :).

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.