Voi daţi share?

Majoritatea siteurilor sau a blogurilor au implementate widgeturi peste widgeturi cu butoane către reţele sociale care invită vizitatorul să dea share la articolul cu pricina dacă i-a fost pe plac.

Totuşi, am observat foarte multe articole de calitate în mediul online românesc cu foarte puţine shareuri, iar acest lucru este uşor de observat pentru că majoritatea acestor butoane au implementat câte un counter.

În acelaşi timp, am observat şi articole, campanii sau concursuri de rahat care au o groază de distribuiri pe Facebook, retweeturi, +1, ş.a.m.d.

Mai sus, am scris cu bold “mediul online românesc” pentru că citesc destul de multe bloguri sau siteuri internaţionale, iar acolo shareurile, likeurile sau retwitturile sunt cu duimul. Şi nu vorbesc numai de bloguri sau siteuri consacrate cu un trafic foarte mare sau cu un număr impresionant de fani, ci şi de bloguri micuţe unde autorul publică un articol cu adevărat util, iar cititorii profită din plin de butoanele de socializare pentru simplu fapt că au găsit gratis o informaţie pe care o căutau, de exemplu, sau pentru simplul fapt că apreciază articolul cu pricina.

La noi în România parcă totul evoluează atât de repede încât funcţiile de bază a instrumentelor de share sau like sunt trecute cu vederea. La noi în România parcă oamenii sunt atât de orientaţi pe propria ogradă încât dacă au observat un articol super tare se gândesc cum naiba să copieze nişte idei din el la ei pe blog (dacă au blog) înainte să se gândească că ar putea mulţumi indirect autorului printr-un like, share, twitt, etc. La noi în România e bine şi frumos, nu sunt încă unul care se plânge de ţara în care trăim, că negativişti dinăştia care caută nod în papură şi se pricep la orice avem pe toate uliţele urbane = nu mă înţelegeţi greşit că nu e încă un articol unde cineva se plânge şi atât.

Totuşi, fraţilor, oare chiar vom ajunge să cerem bani sau “aifoane” imaginare pentru fiecare like, share, twitt, etc. pe care îl dăm? Google face modificări şi ţine cont de anumite aspecte doar în urma unor statistici globale unde România contează doar într-o mică măsură. Asta înseamnă că autoritatea unei pagini va fi calculată într-o anumită măsură şi în funcţie de prezenţa acesteia în social media (chiar dacă Google are blocată indexarea conţinutului din anumite siteuri sociale precum Facebook, de exemplu, tot va şti de unde vine traficul, deci tot va avea un parametru de care să ţină cont). Asta înseamnă că “băieţii deştepţi” din onlineul românesc vor fi mereu în faţă cu articole mediocre pe bloguri cu trafic extraordinar pe când alţii vor fi mereu în spate cu articole extraordinare pe bloguri cu trafic mediocru. Chiar dacă mulţi ar putea arăta cu degetul şi ar putea spune că negarea e primul semn, nu, nu e vorba de mine pentru că eu scriu ocazional pe blog şi nu sunt blogger cu normă întreagă. Scriu şi eu câte un articol mediocru pe un blog mediocru deocamdată, dar majoritatea timpului mi-l petrec citind “chestii” online şi mă doare sufletul să văd asemenea aspecte.

Ori nu ştiu românii să folosească butoanele de share? He, he, eu cred că ştiu mai bine decât alte popoare însă le folosesc după bunul plac, pe siteurile lor, bineînţeles. Nu generalizez, că mai sunt şi unii care ştiu să aprecieze aşa cum trebuie, dar din păcate sunt la fel de puţini comparativ cu cei care ştiu că nu-i ok să arunce gunoi pe stradă, dar o fac cu nesimţire, comparativ cu cei care ştiu că nu-i frumos să asculte manele pe stradă, dar îi doare în p*** şi tot o fac, comparativ cu o parte (nu toţi, repet) din tineretul din ziua de azi care se comportă total ciudat, ş.a.m.d.

Voi daţi share?
Voi daţi share?

Voi împărtăşiţi ceea ce vă place? Voi daţi share? Voi folosiţi butoanele aflate la finalul unui articol?

Salut 👋
Îmi pare bine să te cunosc.

Înscrie-te pentru a primi conținut interesant despre tehnologie, dezvoltare, marketing și lifestyle.

Nu fac spam! Protecție date conform GDPR. Te poți dezabona oricând.

6 comentarii la „Voi daţi share?”

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.