Ura, mi-a scăzut Bounce Rate la 54,82%!

De la începutul lunii februarie am început să mă ocup mai serios de blog.

Am schimbat tema, am făcut niște îmbunătățiri, am început să folosesc versiunea plătită de CloudFlare și am început să scriu mult mai des. De pe 5 februarie am fost și în concediu, iar timpul ăsta liber s-a simțit și în activitatea de pe blog. Rezultatele au fost pe măsură.

Mi-a crescut traficul, mi-a crescut numărul de comentarii, au început să apară mai des comisioane din afiliere și mi-a scăzut Bounce Rate (cunoscuta ca și rata de respingere). Cu Bounce Rate aveam cea mai mare problemă. În ultima perioadă nu reușeam să scad sub 80%. Dar după ce m-am focusat pe acest subiect, am reușit să obțin de la începutul lunii și până în acest moment un Bounce Rate de 54,82%.

Cheia a fost opțiunea de Matched Content content din contul de Google AdSense. După cum observați, aveți mai mult related content la finalul fiecărui articol, dar și în sidebar.

Acest related content este generat de algoritmii Google AdSense pe baza a ce citești la mine pe blog. Astfel, obții recomandări mult mai relevante decât ceea ce oferă pluginul standard (pe care nu l-am scos doarece sunt în continuare convinsă că omul are mai multe șanse să mai citească ceva la tine dacă îi oferi maximum 3 opțiuni).

Matched Content este o opțiune pe care o ai doar în contul de Google AdSense și doar pentru site-urile eligibile. Am observat că site-ul GabrielUrsan.ro era singurul eligibil din lista mea de site-uri înregistrate acolo și am zis să acord o șansă opțiunii, mai ales că îmi recomandase asta și un cititor. De fapt, cu Matched Content cred că am bulit vechea temă Schema. Dar tot răul a fost înspre bine pentru că noua temă (pe care am folosit-o și în trecut) e mai bună, mai stabilă, mai curată. Și cred că arată și mai bine.

Iată și un grafic de scădere a Bounce Rate.

Bounce Rate Gabriel Ursan

Salut 👋
Îmi pare bine să te cunosc.

Înscrie-te pentru a primi conținut interesant despre tehnologie, dezvoltare, marketing și lifestyle.

Nu fac spam! Protecție date conform GDPR. Te poți dezabona oricând.

19 comentarii la „Ura, mi-a scăzut Bounce Rate la 54,82%!”

  1. Daca are cineva probleme cu ghost spam / crawler spam (asta o recomand in cazul in care ai un site nou si d-abia adaugi scriptul de Analytics, pentru ca daca o faci dupa ce ai adunat date in Analytics si o iei de la 0…) mergi la Admin -> In stanga la Account selectezi contul despre care vorbim -> Property click si Create new property -> completezi si Get tracking ID.

    Iti va genera un nou cod cu o alta cifra in coada UA-1234578-2 (sau 3, 4 in functie de cate proprietati mai ai pentru contul respectiv). Adaugi noul script in site si gata :D.

    P.S.: m-am confruntat destul de mult cu ghost spam-ul si asta mi s-a parut cea mai ok varianta daca esti la inceput de drum sau daca nu ai acordat foarte mult interes Analytics-ului, daca nu aveai trafic deloc sau daca nu ma interesa decat sa vad ce am adus eu site-ului. (:D)

    P.S.2: daca nu vrei sa faci modificarile astea ar trebui sa aplici niste filtre la View (ultima coloana), pentru ca nu poti adauga toate domeniile care-ti intra ca spam in campul cu regex. Sau sa te uiti la Referral si sa aplici o Secondary dimension si practic sa vezi daca referral-ul vine de pe acelasi ip. Cand am gasit rezolvare pentru asta erau maxim 4 ip-uri, dar acum sigur sunt mai multe si apici filtre pe ip-urile pe care vrei sa le elimini – sa fii sigur ca ip-urile alea vrei sa le elimini si sunt spam! (sa nu aplici filtre pe ip-urile google, fb si alte d-astea ca mai mult ai sfeclit-o :)) ).

    Ce mai folositi pentru a elimina Ghost Spam-ul? (poate sunt oldschool astea pe care le spun aici) :D

    Răspunde
    • si un comentariu 2, pentru ca sistemul de comentarii mi-a jucat o festa. :)
      Ghost Spam si Crawler Spam apar de regula ca o consecinta a folosirii diferitelor soft-uri de verificare a ranking in SERP ori de verificare a PR (si mai sunt cateva). Daca pe site exista la vedere codul GA (evident, in cod sursa), atunci pentru boti este simplu sa preia ID-ul si sa-l spameze.
      Folosind GTM, adica un singur script pentru toate codurile de tracking, atunci ID-ul GA nu va mai fi la ”liber” si nici nu va mai putea fi spamat. In plus, GTM vine cu solutie built-in pentru a preveni intrarea in statistici a unor false evenimente (vizite, vizualizari, download etc).

      Răspunde
  2. Cred ca datele pe care le ai in GA sunt alterate de existenta a mai mult de o data a codului GA pe site, la tine fiind acum de 3 ori codul inserat (asa zice Google Tag Assistant). Un cod este ga.js (depasit), celelalte 2 fiind universale (analytics.js).
    De asta “da cu virgula” in statistici.
    Inainte de a trage concluzii, foloseste doar un singur cod GA pe site si filtreaza traficul in GA pentru a nu contoriza ghost spam si crawler spam. :)

    Răspunde
      • incepe prin a verifica in codul sursa (ctrl+f dupa UA-213…..-5). Unul e inserat prin ceva script/plugin ce are legatura cu cloud flare, altul e printr-un plugin seo (asta este cel ga.js) si inca unul ce pare a fi direct in template. Toate 3 codurile nu sunt executate corect (Missing HTTP Response), asta din cauza fie ca nu sunt compilate corect, fie ca ga.js intra in conflict cu analytics.js (eu cred ca a doua varianta).

        Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.