Un pic despre afiliere

Cu un pic de curaj și targetare bună poți să o scoți de un salariu lunar. Eu lucrez în mare parte cu Profitshare. Au destui advertiseri (deși recunosc că eu m-am concentrat mai mult pe eMAG) din care să alegi, suport bun și interfață faină de urmărire.

Am început cu afilierea ca o joacă. Primele luni n-am scos nici un ban și am crezut că nu e bună pentru mine. Dar alții făceau bani din asta, așa că am continuat. Pentru că e un articol legat de marketing afiliat trebuie să avem și o bază de două-trei cuvinte. Adică, ce este afilierea? Dacă eu sunt afiliat la o platformă de afiliere gen Profitshare, atunci când recomand ceva pot genera un link de afiliat pe care să-l inserez pe anumite cuvinte. Linkul respectiv de afiliat generează un cookie care se păstrează timp de 10, 30, 60 etc. de zile pe computerul celui care a dat click.

Dacă persoana care a dat click pe linkul meu cumpără ceva din magazinul online recomandat, orice, mie îmi vine un comision din toată treaba asta. Comisioanele pot varia între, 1%, 3%, 5% sau 10%, 15% și chiar mai mult, în funcție de cât oferă advertiserul afiliaților. Acest lucru este un sistem de win-win în trei direcții. Clientul care cumpără este bucuros că i s-a făcut o recomandare ok (adică munca bloggerului de a scrie despre anumite subiecte este răsplătită – și așa trăiește blogul), blogul câștigă niște bani din care își acoperă anumite cheltuieli gen hosting, publicitate (câștiguri reinvestite în alte campanii), timp alocat documentării și scrierii de articole etc., iar magazinul online se bucură pentru că obține un client. Toată lumea câștigă din treaba asta. Este un fel de răsplată a muncii tuturor. Clientul nu primește prețuri mai mari. Ba mai mult, prin afară, unii cititori cer link de afiliat unui blogger pe care îl apreciază înainte să cumpere ceva.

În cele ce urmează am să vă spun ce fac eu ca să fac bani din marketing afiliat. Nu sunt o referință în acest sens, pentru că sunt destui oameni inteligenți în România care fac în România bani serioși din afiliere. Dar poate experiențele prin care am trecut ajută.

Nu prea folosesc bannere. Bannerele de afiliere sunt bune doar dacă ai un trafic semnificativ. De asta siteurile high trafic din România le folosesc. Uneori doar în preajma unor campanii gen Black Friday sau ceva. La mine pe blog cel mai bine funcționează linkurile din articole. Acolo tratez un anumit subiect relevant pentru cititor, iar omul interesat intră pe link și se informează mai departe. De cele mai multe ori nu cumpără fix recomandarea mea, dar cumpără ceva. Poate citi despre un laptop, iar când intră pe site își aduce aminte că are nevoie de Pampers pentru copil și cumpără. Tot e ceva, chiar dacă mai puțin. Am zilnic comisioane de puțin peste 1 leu din treaba asta. În concluzie, linkurile pe un blog cu trafic mediocru aduc mult mai multe conversii decât orice banner aruncat la mișto. Puteți să testați.

Apoi, când sunt campanii mari și prețuri bune, nu mă sfiesc să reinvestesc o parte din profiturile obținute în Facebook Ads. Cu Google AdWords încă nu m-am jucat pe marketing afiliat. Când e vorba despre electronice, electrocasnice, computere, laptopuri, tablete sau telefoane mobile, targetez de obicei bărbați cu vârsta cuprinsă între 23 și 45 de ani care se află într-o relație și au terminat măcar un liceu. De ce? Pentru că bărbatul e de obicei decidentul chiar și atunci când se cumpără o mașină de spălat. De ce vârsta aia? Pentru că de cele mai multe ori, cei sub 20 și ceva de ani nu prea au putere de cumpărare la chestii scumpe (nu toți sunt băieți de bani gata). De ce relație? Pentru că cei aflați într-o relație trag de obicei ”cu casa”, statistic vorbind. De ce să fi terminat măcar un liceu? Pentru că în general cei care nu prea au studii, chiar dacă au bani, nu au neapărat o cultură formată în a cumpăra de pe net chestii mai scumpe.

Cam așa arata dashboard-ul meu din Profitshare acum câteva zile. Nu zic că e de bine, că mereu se poate mai bine, dar eu sunt ok cu el.Afiliere

Salut 👋
Îmi pare bine să te cunosc.

Înscrie-te pentru a primi conținut interesant despre tehnologie, dezvoltare, marketing și lifestyle.

Nu fac spam! Protecție date conform GDPR. Te poți dezabona oricând.

30 de comentarii la „Un pic despre afiliere”

  1. Am incercat si eu reclamele pe FB, banii sunt trasi dupa terminarea reclamei, bugetul se imparte la numarul de zile cat vrei sa ruleze reclama, aveti mare grija la targetul pe care-l selectati si la continutul anuntului. Prima mea reclama pe FB nu a fost o reusita, dar am tras cateva invataturi importante pentru urmatoarele

    Răspunde
  2. Eu pana acum nu am avut probleme cu postarea libku-rilor in grupuri pe fb , bineinteles nu a celor care precizau expres ca nu e voie , si luna trecuta am reusit sa scot 960 de ron doar din asta!
    Sper sa ramana asa sa nu-mi blocheze contul! Oricum o sa incerc si cu fb ads! Ș)

    Răspunde
  3. Cand zic afiliere, Profitshare este singura retea de marketing care poate sa iti ofere un plus financiar. Este adevarat, cat muncesti, atat castigi. Pentru mine Profitshare.. este practic un job, castig mai mult fata de locul de munca :))) .. in doua luni de promovat intens .. am reusit sa castig mai bine de 2500 lei.. ceea ce inseamna destul de mult. M-am axat mai mult pe eMAG si Flanco.

    Răspunde
    • Salut Radu! Dacă nu-s promoții super speciale la eMAG (că momentan doar pe ei i-am promovat prin Fb Ads), la 100 lei băgați scot cam 450 lei. Dacă sunt campanii cu reduceri pe eMAG cu 100 lei am scos și 900 lei. Asta se întâmplă cam de 3 luni, că de atunci am început să reinvestesc în publicitate. Până acum 3 luni veniturile din afiliere erau mai mici și rezultau doar din linkuri de pe blog.

      Răspunde
      • Sumele obtinute sunt chiar decente as putea spune. Bineinteles, trebuie precizat ca gestionarea unei campanii pe Facebook, copywrite-ul, crearea de continut etc, nu vin din cer,
        Imi aduc aminte prin 2011 (Daca mai tii minte vremurile), eu ma chinuiam 2-3 luni pentru un voucher de 200 Lei (Din care 100 Lei erau bonusul de start).
        PS: Sa stii ca am revenit si in curand noul “URL” va fi facut si public :)

        Răspunde
  4. Salut si eu folosesc profitshare-ul doar ca nu am un blog ci imi promovez linku-rile in grupuri pe fb , am de gand sa imi fac un abonament la o aplicati care se numeste fpost care sa posteze in locul meu! Ai auzit de ea? ce parere ai?
    Multumesc!

    Răspunde
    • Nu am auzit de aplicatie, dar sunt ferm convins ca exista optiuni si optiuni. Ai mare grija, termenii si conditiile de la Profitshare nu permit promovarea linkurilor de afiliat in grupuri pe Facebook. Risti sa-ti stearga contul.

      Răspunde
      • Din ce am observat, interzicerea postarii in grupuri pe Facebook se aplica doar la anumite campanii. In mod normal, citind TOS-ul profitshare, un link de afiliat catre un anumit produs poate fi publicat in grupuri pe Facebook (din ce scrie mai jos nu reiese absolut deloc interzicerea postarii in grupuri):

        “Link-urile de afiliere mai pot fi folosite în campaniile PPC de tipul Google AdWords și Facebook Ads, în rețelele sociale precum Facebook și Twitter”

        Răspunde
        • Poate s-a mai schimbat ceva între timp. Eu cu multe luni în urmă am postat ceva prin grupuri și fiind prieten cu cineva din Profitshare că este împotriva termenilor și condițiilor lor. Atunci am primit primul și singurul avertisment din partea lor și de atunci n-am mai postat link direct de afiliat în grupuri.

        • Citatul de mai sus a fost copiat din TOS-ul actual.
          Dar, pe 12 auigust, eMAG a avut campania Summerfest, desfăşurată timp de 3 zile.
          Acoloc scria aşa:

          “Precizam ca promovarea prin cadrul grupurilor de Facebook, fie ele private sau publice, nu este permisa. Promovarea in Timeline personal sau paginile proprii de Facebook este permisa si recomandata ;)”

          Având în vedere TOS-ul şi descrierea specifică a unei anumite campanii, am tras concluzia că postarea în grupuri Facebook este interzisă doar dacă se precizează în mod clar.

          Mai mult, la campania respectivă era interzisă strict postarea link-urilor de afiliat în grupuri FB. Dar nu scria nicăieri că eu nu pot promova în grupuri FB un post de pe blog, postare care să conţină 1-2 linkuri către acea campanie…

    • Mulțumesc. Nu chiar. Vreo 900 și ceva de lei erau deja programați pentru plată, dar nu era încă făcut transferul bancar. Din cei 900 și ceva de lei rămâi fizic cu vreo 700 și ceva de lei după ce se scad taxele. Diferența de la 1800 la 900 și ceva se va cumula cu ce venituri mai fac luna asta.

      Răspunde
        • Da. Sunt foarte curios dacă CAS de acolo mi-ar acoperi vreo spitalizare sau ceva de genul, dacă nu aș fi fost angajat și prin alte părți.

        • Mă gândeam eu că e treaba ok. Iar dacă știi mai multe, ai idee dacă poți să-ți faci și adeverință de venit ca să iei un credit în urma veniturilor de acolo?

        • Gabi, consoleaza-te cu ideea:
          Eu platesc o data CAS din partea angajatorului si mai platesc inca o data si pentru veniturile realizate pe societatea pe care o am. Because, that’s logic.

          PS: Din fericire, Doamne ajuta, o singura data am avut nevoie de internare, si si atunci, am platit vreo 350 lei pe antibiotice, branula, spaga pentru schimbat asternuturi etc.

          Deci, CAS-ul il platesti, indiferent ca ai sau nu nevoie, indiferent ca vei fi sau nu ajutat.

        • De ce nu un PFA sau o Intreprindere Individuala (tot un fel de PFA, eu asta am)?
          Darile sunt mai mici ca pentru o firma, iar avantajele in cazul afilierii sunt aceleasi cu ale firmei.
          Ma intereseaza si pe mine cat mai multe informatii despre marketingul afiliat, eu nu am facut “mare branza” cu asa ceva, dar ma tenteaza.

  5. Luna asta pentru prima data am trecut de cifra 3.
    Eu fac afiliere pe IT, nu ca tine pe general. La mine sunt perioade si perioade.
    Oricum, un salariu constant din asta este greu sa obtii. Ianuarie- martie sunt luni moarte total, lunile de vacanta la fel.
    Dar… iti poti rotunji veniturile…

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.