Review trotineta electrica Xiaomi Mi Electric Scooter 3

Am avut ocazia să mă dau cu o trotineta electrica Xiaomi Mi Electric Scooter 3 câteva săptămâni și în acest articol de pe blog voi scrie părerile și impresiile mele despre experiența mea cu acest model de trotinetă electrica.

Ce este o trotinetă electrică

Trotineta electrică este un mijloc de transport simplu și eficient pe care îl folosesc oamenii din întreaga lume, mai ales în orașele mari și aglomerate. O trotinetă electrică îți permite să te deplasezi rapid prin aglomerație și să ai costuri mai mici de transport.

Dacă ar fi să dăm definiția trotinetei electrice după participații la trafic, aceasta este dispozitivul ăla enervant pe două roți pe care trebuie să îl evite prin trafic, pentru că unii posesori sau utilizatori de trotinetă electrică pur și simplu merg necivilizat.

În calitate de șofer de autoturism, de motociclist, de biciclist și, mai nou, de om care se dă pe trotineta electrică (în teste) pot spune că este nevoie de echilibru în toate zonele. Și șoferii trebuie să învețe să fie mai atenți la cei pe 2 roți, dar e valabil și invers.

Specificații trotineta electrica Xiaomi Mi Electric Scooter 3

Specificații trotineta electrica Xiaomi Mi Electric Scooter 3

Trotineta electrica Xiaomi Mi Electric Scooter 3 are un motor electric cu o putere de 300W care poate crește temporar la echivalentul a 600W în modul Sport, are o autonomie declarată de 30 Km și poate atinge o viteză maximă de 25 Km/h.

Xiaomi Mi Electric Scooter 3 este o trotinetă electrică fabricată dintr-un aliaj mai ușor ce o face atât mai ușor de transportat cât și mai puțin consumatoarea de energie electrică. Roțile sunt de 8.5 inci și suportă o persoană cu o greutate de până la 100 Kg.

Are un singur acumulator de tip Lithium-Ion cu voltaj 42 V, iar durata completă de încărcare de la 1 la 100% este de aproximativ 5 ore și jumătate. Apreciez mult și faptul că se pliază pentru un transport mai simplu în portbagaj sau faptul că are doar 13 Kg.

La capitolul specificații tehnice mai pot menționa elementele reflectorizante, necesare pentru un plus de protecție, farul și stopul pe frână, afișajul electronic, cele 3 moduri de condus despre care voi detalia imediat și posibilitatea de conectare BTH cu telefonul.

Primele impresii despre trotineta electrica Xiaomi Mi Electric Scooter 3

Primele impresii despre trotineta electrica Xiaomi Mi Electric Scooter 3

După ce am scos trotineta din ambalaj, a fost necesar să montez ghidonul cu două șururburi pe care le-am înfiletat cu ajutorul unei chei Allen T-Share care există în pachet. Ea a venit deja pliată, ceea ce mi-a făcut cunoștință imediat cu sistemul de pliere (foarte simplu).

După ce am pus-o pe cric și am asamblat-o (lucru care a durat sub 5 minute), am pus-o la încărcat și am conectat-o la telefon prin aplicația Mi Home, aceeași aplicație pe care o folosesc și pentru camerele de supraveghere video sau pentru roboții aspirator.

Trotineta are un afișaj digital simplu pe care poți vedea viteza de deplasare, nivelul acumulatorului și modul de deplasare: Pieton, Drive și Sport. Pe modul Pieton merge cu maximum 5 Km/h, pe Drive cu 20 Km/h, iar pe Sport cu 25 Km/h.

La mâna stângă ai maneta de frână, care se acționează la fel ca frâna de la o bicicletă, iar în partea din dreapta ai accelerația, care este un buton ce se împinge. Pentru a porni, trebuie să-ți iei avânt cu un picior până la 5 Km/h și să apeși accelerația.

Păreri despre trotineta electrica Xiaomi Mi Electric Scooter 3

Păreri despre trotineta electrica Xiaomi Mi Electric Scooter 3

Am testat trotineta electrica Xiaomi Mi Electric Scooter 3 atât pe șosea și drum drept, cât și un pic în offroad. Atenție însă, această trotineta electrica nu este concepută pentru offroad și nu vă recomand să mergeți cu ea acolo pentru că vă puteți accidenta + nu are suspensii.

Mi-a plăcut experiența de a merge pe o trotinetă electrica precum Xiaomi Mi Electric Scooter 3. Deși viteza de maximum 25 Km/h oră este relativ mică raportată la traficul de pe șosele, faptul că poți merge pe oriunde te ajută să ajungi rapid și în siguranță.

Cred că e obligatoriu, dar în calitate de motociclist, oricum îți voi recomanda să porți măcar cască de protecție atunci când folosești o trotinetă electrică. Nu am să insist acum cu genunchiere sau cotiere, dar o cască de protecție este sfântă și face diferența.

Ce nu mi-a plăcut

  • Viteza cam mică pentru gusturile mele – măcar un 45 Km/h ar fi fost ideal
  • Lipsa suspensiilor, care în offroad îți trimite toate șocurile în corp
  • Nu poți merge confortabil cu încă o persoană pe trotinetă (nu e legal oricum :))
  • Dacă tragi tare de ea în offroad, dealuri și mod Sport, autonomia scade la 20 Km
  • Frâna este cam bruscă și trebuie să înveți să o pui ca să nu te bruscheze

Ce mi-a plăcut

  • Foarte ușor de manevrat – te obișnuiești foarte repede să o conduci
  • Accelerația este destul de responsive și în line dreaptă ajungi rapid la 25 Km/h
  • Autonomia este bună în raport cu ce îți oferă – 25 Km autonomie reală e ok
  • Raportul calitate și preț – sunt trotinete mai scumpe cu aceleași specificații
  • Faptul că se pliază și că este fabricată dintr-un aliaj ușor este un avantaj

Salut 👋
Îmi pare bine să te cunosc.

Înscrie-te pentru a primi conținut interesant despre tehnologie, dezvoltare, marketing și lifestyle.

Nu fac spam! Protecție date conform GDPR. Te poți dezabona oricând.

6 comentarii la „Review trotineta electrica Xiaomi Mi Electric Scooter 3”

  1. Salut! Eu am aceași trotineta Mi electrica scooter 3 și am o problema când sunt pe Sport de ce merge cu 20 km ?

    Răspunde
    • Dacă este identică, ar trebui să poată merge cu 25 Km/h în linie dreaptă sau la vale. La deal nu va putea atinge viteza asta. DEpinde mult și de greutatea ta și de cât de încărcată e.

      Răspunde
  2. Nu-mi spune că ai mers off-road cu trotineta? În altă ordine de idei toate gunoaiele care apar în fotografiile cu produsul prezentat zgârie retina oricărui am care sortează selectiv mai multe fracții (fără supărare, nu cred că le-ai aruncat tu acolo dar arată… bleah).

    Răspunde
    • Ba da, offroad am mers cu trotineta :) dar cum ziceam și în articol, prin lipsa suspensiilor nu a fost plăcut. Da, din păcate e zonă acolo prin care trec ciobani cu oi sau capre și mai lasă gunoaie, ambalaje etc.

      Răspunde
      • Am spus în comentariul anterior că e o zonă pe care o cunosc și că sunt gunoaie lăsate de ciobani care trec cu oile pe acolo. Nu înseamnă că nu le văd. Au fost două acțiuni de ecologizare a zonei în satul respectiv și în 3 zile zona arăta la fel, iar autoritățile nu pot face mare lucru.

        Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.