Aşa cum „haina îl face pe om„, aşa şi „tema îl face pe blog” dacă îmi permiteţi comparaţia. Şi dacă tot mergem pe zicale, indiferent cât de tare e blogul vostru, nu vă puteţi consola cu „Ce ştie ţăranul ce-i ciocolata? Mănâncă hârtia şi-aruncă bucata!„. Nu, pur şi simplu în blogging nu merge. Oamenii sunt din ce în ce mai selectivi şi din ce în ce mai puţin dispuşi să petreacă timp online pe un singur blog, adică pe blogul tău.
Tema blogului este a naibii de importantă dacă vrei să ai succes sau să fii măcar băgat în seamă. Nu zic că tema pe care o folosesc eu e un exemplu. Chiar deloc. Predomină albul, e cât se poate de simplă, aerisită şi nu inspiră cititorului nimic deosebit. Înseamnă că mi-am atins obiectivul. Nici nu doream să ies în evidenţă cu tema asta, însă am şi am avut siteuri sau bloguri unde vroiam să ies în evidenţă cu ajutorul temei.
De ce tema îl face pe blog şi nu conţinutul?
Păi … e simplu. Voi ca femei sau ca bărbaţi când vedeţi o persoană de sex opus pe stradă (presupunând că simţiţi atracţie fizică doar faţă de sexul opus), ce vedeţi de fapt?
Corect! Vedeţi cum arată acea persoană şi cum se prezintă ea vizual şi în public, nu? Să fim serioşi, nimeni nu stă să se gândească cât de profundă şi deşteaptă e fata în îmbrăcăminte roz sau cât de bună e la suflet. Indiferent cât de ok am fi ca persoane, instinctul nu poate fi oprit. Uneori, acţionăm şi reacţionăm în funcţie de anumiţi stimuli faţă de care nu avem nici un control. Hai să vedem … pentru bărbaţi … răspundeţi sincer: la ce vă gândiţi prima oară când vedeţi aşa ceva într-un parc … de exemplu?
Ei bine, nu contează la ce v-aţi gândit. Aşa e şi cu blogurile, siteurile, etc. Prima impresie contează şi nu zic că în poza de mai sus aţi avea parte de cine ştie ce impresie. Doamnelor şi domnilor, experienţa vizuală face cât o mie de cuvinte. Şi cu asta am concluzionat tot la acest capitol.
Ce temă mi se potriveşte perfect?
Nici una. Însă poţi alege o temă potrivită măcar. Nu vei putea să-i mulţumeşti pe toţi pentru că a-i mulţumi pe toţi e primul semn de mediocritate, reţine. Totuşi, în funcţie de specificul blogului tău, te poţi orienta către ceva ok. La urma urmei, tema se potriveşte pe conţinut şi nu conţinutul pe temă. Dacă scrii despre tehnologie, alege un template din zona asta, dacă scrii despre prepeliţe, alege un template potrivit subiectului. Dacă scrii despre orice, atunci adaugă o notă personală temei tale şi creează-ţi un brand. Exemplele pot continua, dar sunt convins că ai înţeles la ce mă refer.
Concluzii
Concluziile despre teme pentru WordPress nu le pot trage doar eu că nu sunt în măsură. De aia e toată lumea liberă să se exprime prin comentarii. Eu pot spune doar că am văzut foarte multe bloguri bune cu teme execrabile, dar că am văzut şi o grămadă de bloguri execrabile cu teme excelente. Oare să fie un fel de echilibru? Eu nu-l vreau! Preferabil e să vedem bloguri bune cu teme potrivite şi atât. Nu vrem nimic execepţional şi nici foarte multe briz-brizuri (că de la asta am pornit să scriu acest articol – foarte multe bloguri de rahat cu o sumedenie de briz-brizuri, rahaturi grafice şi pop-up-uri care nu plac deloc motoarelor de căutare, dapă-i proştilor de vizitatori umani ca mine).
Şi eu am vorbit astăzi puţin despre experienţa vizuală într-un articol în care explicam cum se adaugă thumbnails pe Blogger. Eu sunt adeptul minimalismului, fără „briz-brizuri, rahaturi grafice şi pop-up-uri”. Ce părere ai de template-ul blogului meu
Templateul blogului tău e cu certitudine pe gustul meu. Urmează să analizez blogul tău cu mai multă atenţie.
ai dreptate bucur, dar e bine sa fii la mijloc, sa-ti placa tie si sa placa si vizitatorilor cat de cat… :)
nda corect nu poti sa multumesti pe toti cu tema blogului,eu unul merge pe varianta sa-mi placa mie si restul care vrea sa intri bine…care nu ne mai vedem