Te-ai gândit vreodată să faci un webinar?

Un webinar e un fel de mini-curs, pitch sau prezentare web în care ai ocazia ca timp de 45-60 de minute să oferi plus valoare celor care sunt interesați de ce oferi. Puțini profită în România de acest concept de promovare, dar și mai puțini fac asta cu adevărat bine.

Un webinar este o unealtă de promovare extraordinară pentru cei din domeniul serviciilor și din domeniul consultanței/training. Nu zic că nu ai putea prezenta și produse sau alte chestii, dar din câte știu cel mai bine merge pe servicii. Și convertește foarte bine dacă o faci cum trebuie. Hai să vedem câteva exemple care s-ar preta ok pe România. Sunt doar câteva exemple care îmi trec mie prin cap. Cu siguranță sunt mai multe.

Să presupunem că ești consultant financiar și vrei să te expui către o audiență mult mai mare decât o poți face fizic. E ok, faci reclamă pe Facebook pe Google AdWords și pe blogul tău. Însă, știm foarte bine că în mediul online atenția oamenilor e limitată. Ai câteva secunde să impresionezi și doar alte secunde ca să-l faci pe om să citească mai departe despre ce oferi tu. Asta e știut. Însă, poți obține de la omul respectiv interesat o adresă de email ca să poți comunica cu el pe mai departe. Și, de ce nu, poți organiza un webinar după aceea. Probabil știi deja asta.

În cadrul acestui webinar poți expune prezentarea ta pe larg către o audiență mult mai mare, fără să ții cont de locație. Important e să faci doar un prim contact cu omul interesat și mai departe să programezi un webinar în care să strângi toți oamenii interesați de ceea ce oferi tu și să le prezinți pe larg asta. E ca și cum ai ține prezentarea visurilor tale într-o sală virtuală în care pot fi și 1.000 de oameni simultan. Problema la final.

Și schema se aplică fie că ești consultant financiar, coach, trainer, PR, vinzi servicii web, ești doctor și vinzi servicii de sănătate sau orice altceva. Limita e cerul. Vinzi servicii, consultanță sau un MLM? You name it, you have it. Singura limită e imaginația ta.

Problema e alta. Multă lume nu știe cum să facă un webinar de succes. De fapt, problema e și mai adâncă. Multă lume nu are curajul sau energia să facă un webinar. Însă alții fac bani serioși de pe urma acestor webinarii. Mulți se aruncă în prezentări fizice în diverse orașe fără să testeze un pic cu un webinar și să facă vânzări imediat online! Eu personal n-am încercat, dar ”mă mănâncă” tare după ce am luat un script și un training foarte fain la bani puțini. De fapt, scriptul ăsta pe care l-am luat azi și e valabil până pe 9 noiembrie la $4.95 (adică mai puțin de 24 de lei). Fie că ai vreo treabă cu subiectul sau nu, tot ce e ”dincolo” te va inspira profund. Indiferent ce faci sau ce oferi.

Eu sunt afiliat cu ei. Ar fi culmea să nu recunosc asta mai ales că nu vindem castraveți grădinarului. Însă ei sunt cam singurii cu care am făcut efectiv și niște bani online prin cunoștințele obșinute din materialele lor. Și am luat țepe la greu.

Însă cu ei am obținut asta în 7 zile.

6 zile de promo intens acum două săptămâni și cei 40 de dolari azi.

captura-de-ecran-din-2016-11-03-la-22-29-50

Nu e cine știe ce pentru un marketer online care face chestii pe vorbitorii de limbă engleză, dar pentru mine înseamnă ceva, mai ales că nu am investit nici un ban. Mi-am făcut și un set de autorespondere în limba engleză pe care le poți vedea dacă te abonezi aici (doar dacă știi un pic de engleză). Bineînțeles că landing page-ul nu e al meu. Nu sunt milionar :) Dar acel landing page care te va duce către oferta de webinar la $4.95 până pe 9 noiembrie convertește foarte bine pe US și Australia (nu targetați Noua Zeelandă sau UK cu ea, că nu e cine știe ce la conversie în țările alea strict pe asta). Hai că să nu mă pierd în detalii că vorbesc la nesfârșit despre asta :)

Intră aici și urmează pașii. Comandă-ți acum scripturile la 24 lei și inspiră-te!

clickfunnels-blog-1

8 comentarii la „Te-ai gândit vreodată să faci un webinar?”

  1. Salut, Gabi!
    Mi se pare că lauzi cam mult scriptul.
    Unde spui despre cerinţele de sistem?
    Asta, că tot ziceai de vândut castraveţi grădinarului!
    Explică în articol exact ce cerinţe sunt pentru instalarea scriptului, care sunt posibilităţile efective şi toate celelalte.
    Şi asta, ÎNAINTE SĂ CERI BANII!
    Tu acum faci PUSH marketing. La americani, o merge.
    E bine să ştie oamenii că acest script cât de genial ar fi, necesită server VPS pentru a rula cu un număr de maximum 15 invitaţi. Şi că merge de regulă execrabil şi doar pe audio, fără video.
    Şi e bine ca oamenii să mai ştie şi că un VPS necesită experienţă în administrare şi costă de la 25 euro/lună ÎN SUS.
    Pentru mai mult, ai nevoie de o fermă de servere proprie şi echipă care să gestioneze acea fermă de servere.
    Au mai încercat şi alţii până la tine şi au reuşit… După cât se vede.
    De ce faci tu oamenii să creadă într-o prostie?
    Scriptul o costa 5 dolari, dar ca să faci ceva cu el, te costă de la 5000 euro în sus.

    Răspunde
    • Salut Șerban! Pai scriptul e script și cam atât. El arată schema, rețeta. Însă exista SaaS cu care poți sa faci webinarii fără sa cheltui atâția bani. Acum sunt pe telefon si fiică-mea trage de mine, dar revin cu câteva linkuri către site-uri care oferă soluții pentru webinarii.

      Răspunde
      • Salut Șerban! Am revenit așa cum am promis.

        Ca să nu ducem lumea în eroare doar pentru simplul fapt că nu rezonezi cu tipul ăsta de marketing americănesc pe care îl practică tipul, asta nu înseamnă că nu e bun. Cu atât mai puțin că ai nevoie de 5000 de euro pentru o astfel de soluție.

        Uite aici un articol cu 15 soluții pentru crearea și susținerea unui webinar: https://www.elegantthemes.com/blog/resources/the-15-best-webinar-software-products-from-around-the-web

        Printre ele se numără și Google Hangouts, care e free pentru 10 utilizatori, dacă vrei să faci o prezentare restrânsă. În rest, soluțiile se conturează în jurul sumei de start de 20 de dolari, bani care nu sunt deloc o avere pentru cei care fac webinarii.

        Și dacă vrem să găsim soluții mai bune free, există și o mică chestie pe care o poți face cu transmisiile live pe YouTube. Uite detalii https://www.youtube.com/watch?v=Zlf6AGw3YcM

        Totul e să fii open minded (în general vorbind, nu mă refer la tine) pentru că soluții există și se pot găsi, fără să fie nevoie bani mulți sau de cunoștințe tehnice susținute.

        Răspunde
        • Mulţumesc pentru răspuns!
          Mă gândesc eu că poate ar fi bine să reiei ideile într-un articol. Ar fi mult mai mulţi interesaţi şi ar veni direct pe recomandările tale privind organizarea de webinare. Evident, e o idee, dar îmi place răspunsul şi gândirea creativă. Mă strădui să învăţ din toate, inclusiv din comentarii! :)
          Open Minded.
          Chiar sunt aşa, mult mai mult decât pare!
          Poate că acesta e păcatul meu cel mai mare: PREA OPEN MINDED!
          Mi se reproşează adesea că gândesc pentru zece secole de-acum înainte, că am standarde prea ridicate „pentru un muritor de rând”.
          Poate că cei care o fac au dreptate în felul lor (şi sigur au, e chestie de perspectivă!), dar fiecare îşi stabileşte standardele proprii iar eu chiar cred în ideea „Aim for the stars. In the worst case, you’ll fall on the Moon!”.
          Pe româneşte zis:
          „Ţinteşte către stele. În cel mai rău caz, vei cădea pe Lună!”.
          Ce mi-ar place să citesc pe subiect (dacă ai chef şi timp…):
          Ce soluţii funcţionale există pe Linux, pentru webinare?
          Eu am testat tot ce am găsit şi majoritatea, sunt încă extrem de departe de ceea ce promit să facă.

        • Mulțumesc și eu pentru revenire la sentimente mai bune față de aceste soluții ;) Momentan pentru Linux nu știu, dar mă interesez.

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.