Strategia pozitionarii Black Friday 2014 pe 21 noiembrie

Black Friday 2014 se va desfășura pe 21 noiembrie. Ei bine, Black Friday este o sărbătoare a reducerilor care se desfășoară în ultima vineri de înaintea lunii decembrie pentru a marca deschiderea sezonului de reduceri și implicit de cumpărături pentru sărbătorile de Crăciun.

eMAG a anunțat Black Friday 2014 pe 21 noiembrie și fiind un trendsetter pe acest domeniu, cel mai probabil, majoritatea magazinelor online vor organiza evenimentul tot pe această dată. Pe 21 noiembrie e ziua mea de naștere, v-am spus? :) Ei bine, hai să privim mai în detaliu evenimentul Black Friday de anul acesta și strategia care stă la baza poziționării pe 21 noiembrie și nu pe 28 noiembrie. Pentru că 28 noiembrie e ultima vineri din luna noiembrie, respectiv ultima vineri de înainte de luna decembrie.

Treaba e destul de simplă. eMAG nu a anunțat din timp Black Friday 2014 pe 21 noiembrie pentru că poate ci pentru că, evident, acest aspect face parte dintr-o strategie de marketing foarte bine gândită. Și eu om de marketing fiind, salut astfel de strategii inteligente care au impact atât asupra consumatorului cât și asupra concurenței. În cele ce urmează am să vă zic două vorbe despre strategia Black Friday atât din perspectiva impactului către clienți cât și din perspectiva impactului asupra concurenței.

Să începem cu o întrebare simplă. Dacă la începutul lunii octombrie ai afla că Black Friday 2014 va fi pe 21 noiembrie, ce ai face?

Client. Din perspectiva de client care probabil ai așteptat un an întreg ca să-ți cumperi ceva la reducere acum ai conturată în minte o dată fixă, respectiv 21 noiembrie. Cu alte cuvinte, ești conștient că tot bugetul pentru Black Friday 2014 trebuie să fie setat, adunat și ”parafat” până la data evenimentului. Hai poate câteva zile peste ziua comenzii dacă alegi plata ramburs în speranța că îți vor livra până pe 28 noiembrie. Cert este că vei avea un buget. Cert este că începi să te gândești la ce vrei să cumperi. Cert este că începi să urmărești prețuri ca să le poți compara. Cert este că îți bugetezi și ceva de chilipiruri pe care nu le-ai fi cumpărat niciodată dacă nu ar fi fost la mare reducere. Cu alte cuvinte, îți pregătești banii, îți faci cont pe site-urile care au anunțat că vor face și ele Black Friday pe 21 noiembrie, începi negocierile cu nevasta/soțul și speri că te vei trezi suficient de dis de dimineață ca să fii printre primii. Și, bineînțeles, te gândești ce înjurături să tragi atunci când magazinul online nu se va încărca așa cum trebuie, iar la următorul refresh produsul pe care îl dorești nu mai există în stoc :)

Concurență. Dacă vei alege să faci Black Friday 2014 pe 21 noiembrie ai șanse să vinzi bine, dar vei amplifica gratuit evenimentul stabilit de către trendsetter. Dacă vei alege să faci Black Friday 2014 pe 28 noiembrie așa cum ar fi normal, riști ca mulți clienți să-și fi epuizat deja bugetele la evenimentul de pe 21 noiembrie și să vinzi bine, dar sub adevăratul potențial al sărbătorii comerciale. Dacă vei alege să faci reduceri de vinere neagră și pe 21 și pe 28, vei face vânzări, dar riști să te risipești, pentru că un Black Friday făcut ca lumea necesită multe resurse (oameni cu mult peste program, frustrări, furnizori aglomerați, clienți cu bugete mai mult sau mai puțin cheltuite etc.). În concluzie, cine a făcut mișcarea cu anunțul pe 21 noiembrie a făcut-o bine pentru că pe nișele abordate au cele mai bune cărți în mână. Asta nu înseamnă că cei care organizează fain Black Friday 2014 nu vor vinde. Concurența e bună. Mai ales pentru clienți.

Ce voi urmari eu de Black Friday 2014

În primul rând, pe 21 noiembrie, dimineața la prima oră, voi sta cu ochii numai pe eMAG. Îmi închid toate tab-urile din browser ca să nu fiu distras de nimic și caut reduceri pe următoarele segmente.

Menționez că am făcut deja filtrări pe gama de produse care mă interesează (specificații, disponibilitate stoc, marje de preț etc.) așa că dacă vă regăsiți în intențiile mele puteți da click pe linkurile de afiliere de mai jos ca să urmăriți prețuri. Eu, de exemplu, când vine ziua, voi intra de aici, din acest articol, ca să mă duc direct pe categoria deja segmentată de înainte pentru că orice Black Friday se mănâncă cu ceva planificare, astfel încât să aterizez direct pe ofertele care mă interesează, nu neapărat cele de pe prima pagină.

Salut 👋
Îmi pare bine să te cunosc.

Înscrie-te pentru a primi conținut interesant despre tehnologie, dezvoltare, marketing și lifestyle.

Nu fac spam! Protecție date conform GDPR. Te poți dezabona oricând.

11 comentarii la „Strategia pozitionarii Black Friday 2014 pe 21 noiembrie”

  1. Anul trecut am incasat de pe urma BF undeva la 700 ron, sper ca anul acesta sa urc ceva mai sus (macar de o masina de spalat la promotie))
    Cred ca pe langa stabilirea bugetului maxim trebuie sa iti stabilesti si bugetele pe segmente.
    Ce suma maxima ai pentru un frigider
    Ce suma maxima ai pentru un tv, etc pentru a sti clar in ce bani te scalzi, sa poti fi sigur ca iti iei tot ce ti-ai propus si astfel poti urmari usor si daca poti lua din stanga si sa pui in dreapta.

    Răspunde
  2. tocmai ce mi-am luat apartament ….. numai bine ce termin sa-l izolez si sa- i dau un var …si apoi trebuie cam tot prin casa … numai bine ar prinde filtre si opinii pro sau contra pentru cei trebuie omului prin casa

    Răspunde
  3. Ar mai fi un aspect: 28 e prea aproape de un lung sir de zile libere iar pentru a livra la timp (max 72h) ar avea costuri operationale cel putin duble.

    Răspunde
  4. A ta Vineri pe 21, a mea Vineri pe 28. Pica Black Friday de ziua mea. Bine, si de ziua ta. Da, o strategie foarte buna. E gandita treaba, fara sa le scape prea multe.

    Răspunde
  5. Momentan nu mai am ce cumpara doar daca imi iau casa pana la data aia, daca reusesc da o sa am ce cumpara. Frigider, masina de spalat, aragaz, fierbator, cuptor cu microunde, etc.

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.