Clienti neseriosi

Site-ul clienti neseriosi a fost amendat

Mai țineți minte când scriam aici cum nu se protejează datele cu caracter personal? Ei bine, iată că până la urmă somnul autorităților nu a fost chiar așa lung, iar siteul clientineseriosi.ro care publica datele personale ale presupușilor clienți neserioși (care comandau de pe net și nu ridicau coletul) a fost sancționat. Alexandru Marias, deținătorul site-ului cu pricina a fost sancționat cu o amendă de 15.000 lei. Asta pe scurt. Dacă citiți articolul pe care am dat link în prima propoziție veți înțelege și de ce. Iar dacă aveți chef și timp să citiți pe îndelete, băgați un ochi la sursă.

About The Author

Gabriel Ursan

Blogger la GabrielUrsan.ro, om de marketing online și dezvoltare într-un grup de companii. Pasionat de online și tehnologie. Soț și tată (de fetiță). Vesel, ambițios, optimist. Apropo, ăsta e linkul meu de afiliere dacă vrei să cumperi ceva. Detalii despre publicitate pe blog găsești aici.

17 Comments

  • BD

    Reply Reply 15/07/2014

    cumva, mi se pare normal. chiar daca aia is oile negre ale internetului…

  • cosmin

    Reply Reply 15/07/2014

    autoritatile protejeaza hotii si teparii in tara asta…

    spameri, tepari, si sarlatani stati linistiti legea va protejeaza dreptul la a nu fi descoperiti si expusi…

    blogerii si oamenii de rand va sustin si ei..

    traiasca romania tara tuturor teparilor

    • Gabriel Ursan

      Reply Reply 15/07/2014

      Fara sa intru in polemici. Parerea mea: magazinele online sunt persoane juridice. Persoanele juridice se pot apara de persoane fizice prin plangere la politie daca e vorba de un furt (and stuff) sau dand in judecata persoana fizica ce a creat prejudicii. Nu cred ca a facut nimeni acest lucru inainte sa incerce deja sa-si faca dreptate singur cu metodele de care vorbim. Magazinele online sunt business-uri. Business-urile presupun management. Tepele fac parte din managementul riscului (e un capitol din management pe care unii il ignora – drept dovada si sumele cuprinse intre 15 si 50 de lei care fac obiectul raportarilor pe siteuri de gen).

      • Mihai Petrescu

        Reply Reply 15/07/2014

        Statisticile spun ca 10% din comenzile online sunt cu cardul si restul de 90% sunt cu plata ramburs adica la livrarea produsului

        Tot statisticile spun ca 10-20% din comenzile ramburs nu sunt ridicate si se intorc

        La un magazin mic cu 5 comenzi pe zi, un calcul arata ca are 150 comenzi pe luna, si conform statisticilor aproximativ 30 comenzi neridicate pe luna, taxele de curier depind de volum si greutate dar pleaca de la 15-20 lei si ajung la 50-60 lei

        30 comenzi neridicate pe luna, inseamna 600 lei pe luna pierderi lunare la un magazin mic

        1. Nu e rentabil ca Magazinul Online sa faca planere la politie pentru fiecare comanda neridicata, deoarece ar consuma foarte mult timp, nu e rentabil sa dea in judecata clientul respectiv deoarece un avocat e 500-1000 lei sau mai mult pe speta

        2. Mai mult, poate clientul respectiv nici macar nu a plasat el comanda, ci altcineva ca sa-i faca rau sa zicem persoana Y, persoana care a folosit propriul numar de telefon ca sa confrme comanda

        Cel mai important: „clientii neseriosi” nu au nici un fel de prejudicii ca sunt adaugati acolo, doar faptul ca nu le trimite nimeni colete cu plata la destinatie, lucru care poate este de dorit in cazul in care au glumeti care fac comenzi pe numele lor

        Nu cred ca ti-ar conveni sa ai un „prieten” care sa comande toate ziua de pe net pompe pentru marirea a unui organ anume, si sa-si foloseasca propriul numar de telefon ca sa confirme dar la nume si adresa sa dea adesa ta… sau sa comande alte produse de pe diferite site-uri si sa iti vina in fiecare zi diferite firme de curierat cu diferite colete la usa cu plata ramburs…

        La prima comanda neridicata esti trecut acolo si daca glumetul vrea sa faca alte comenzi pe numele tau, trebuie sa plateasca marfa cu cardul

        • Gabriel Ursan

          15/07/2014

          Mihai, recunosc ca sunt interesante argumentele prezentate. Mai ales la faza cu glumele pe care le poate face cineva realizand comenzi in numele altcuiva. Recunosc ca nu ma gandisem la asta. Per total, e drept ca magazinele mici au de suferit, cele mari fiind acoperite de asumarea de risc care face parte din strategia de afaceri. Totusi, ma gandesc ca s-ar putea face o baza de date interna (chiar si pe baza de abonament lunar platit) gen Preventel (ca la operatorii de telefonie mobila) la care sa aiba acces comerciantii la fel ca intr-un soft privat. Nu neaparat o lista publica la care ar putea avea acces absolut oricine, adica nu un wall of shame cu date personale publice – ca de fapt cam de acolo vine buba.

        • Cosmin

          06/08/2014

          Gabriel vad ca in urma amenzii pe care si-au luat-o, si in urma criticilor tale si ale altor bloggeri legate de „bubele” pe care le aveau cu publicarea datelor neseriosilor sa le vada oricine, au mers in directia buna si acum datele clientilor neseriosi NU MAI SUNT DISPONIBILE oricui, ci doar membrilor printr-un membership platit ( 190 Lei pe an ), tocmai cu scopul cred de a exclude gurile casca si pe cei rai intentionati de a-si face cont de comerciant cu date false ca sa saboteze introducand clienti neseriosi falsi sau sa acceseze informatiile..

          Oricum ei verifica clientii neseriosi introdusi si doar daca au cauzat prejudicii din vina lor sunt acceptati…

          Pana la urma e bine ca nu mai au membership free, ci doar cu plata, 190 Lei + Tva pe an nu e atat de mult, vine mai putin de 20 Lei pe luna, o suma pe care si-o poate permite orice comerciant indiferent cat de mic, si care in mod normal e mai putin decat pierderile cu taxele ramburs Tur-Retur cu coletele neridicate ( chiar si comerciantii mici au unu-doua colete neridicate pe luna, fara un sistem de protectie si prevenire a clientilor neseriosi )

          Eu sincer recomand ClientiNeseriosi.ro tuturor comerciantilor online care sunt seriosi, si consider ca accesul lor exclusiv pe baza de plata ( 190 Lei + Tva pe luna, este un pret accesibil , binevenit si necesar pentru a exclude gurile-casca si pe cei neinteresati din accesarea/adaugarea datelor

          Ma bucur ca se trateaza problemele aceastea aici pe blog, e bine sa criticam cu totii bubele si sa dam idei de imbunatatire, asta e scopul presei ( si bloggurile pana la urma sunt parte din presa ) si serviciile in felul asta vor evolua in directia in care trebuie

        • Robert

          28/08/2014

          Eu sunt un utilizator multumit, http://www.ClientiNeseriosi.ro e ok, si este exact ca preventel, datele nu sunt publice si accesibile oricui, si membershipul e platit…

          Normal ca serviciul nu poate fi gratuit, ca atunci ar intra toti nebunii si ar adauga informatii despre oricine si administratorii de la ClientiNeseriosi ar avea sute de adaugari pe zi de la toti nebunii de verificat…

          Asa, prin membership platit, numarul de adaugari de „neseriosi” este mult mai mic, si de calitate.. oricum adminii verifica tot presupun asa ca e mai bine pentru toti

          Am doar doua sugestii
          1. sa fie si un tarif mai mic pentru vanzatorii incepatori sau cei care vand okazional… ca 190+tva pe an mi se pare cam mult pt astia care vand ocazional
          si
          2. sa fie o aplicatie pentru telefon, ceva Verifica Client, ca eu folosesc http://www.ClientiNeseriosi.ro de pe telefon din browser, ca nu stau la fiecare client nou sa merg la calculator.. intru de pe telefon si caut numele si numarul de telefon..

          am bookmark in browser pe telefon, dar ar fi mai usor sa fie o aplicatie, o instalez pe telefon si sa am acolo iconita cand am un client pac dau click bag nume si nr de telefon si afiseaza despre el

  • Nu protejeaza hotii si teparii in cazul de fata. Datele personale sunt protejate de lege pentru oricare dintre noi, exceptiile sunt mentionate tot acolo. Ei au publicat probabil pe bune date ale teparilor dar nu aveau dreptul sa faca asta si nici sa decida cine merita si cine nu merita sa apara in lista respectiva cu date cu tot. Pentru hoti si tepari exista alte modalitati de reglare a conturilor si dupa cum spunea si Gabriel orice afacere implica acest risc.

    • Mihai+Petrescu

      Reply Reply 15/07/2014

      nu sunt afisati acolo ca sa se regleze conturi, ci sunt afisati acolo ca sa se previna trimiterea de alte colete cu plata ramburs

      riscul despre care vorbesti este de fapt bani pe care il platesc toti consumatorii, pentru ca pierderile fiecarui comerciant inseamna un pret mai mare pentru produse si pentru transport, ca sa includa costurile si pierderile neridicarilor

    • Gabriel Ursan

      Reply Reply 15/07/2014

      Ca sa nu mai zic ca se practica si o forma de santaj: iti sterg numele daca platesti suma x. Sper sa nu ma insel si sa-mi aduc aminte bine.

    • Robert

      Reply Reply 28/08/2014

      eeee.. pentru hoti si tepari exista modalitati de reglare a conturilor daca prejudiciul e mare, adica sa merite deranjul

      daca e 20 lei taxa tur retur, nu iti convine sa mergi la politie sa stai sa dai declaratii, consumi mai multa benzina sau timp decat merita..

      pentru tepele astea mici trebuie un mijloc de prevenire mic, asa ca pentru ele, mic usor si fara sa necesite ore pierdute sau drumuri sau avocati sau cine stie ce cheltuieli

      pur si simplu inscris intr-o lista comuna, si toti ceilalti sa ceara plata inainte de livrare respectivului

      nu e de fapt nici o mare napasta pentru ala neserios, pana la urma rambursul nu e un drept, trimite omul doar daca are vrea, daca crezi ca e serios clientul trimiti, daca e vreun copil care face comanda sau vreun dusman, nu trimiti

      si deci neseriosul nu sufera nimic, decat ca nu mai primeste ramburs

      in rest, chestia asta cu protectia datelor personale e un mare fiss pentru nimic, adica in loc sa protejeze ce trebuie ( ex. portofelul ) protejeaza ce nu trebuie ( adica nume, telefon sau adresa )

      Uite au scos astia Cardurile de Credit wireless, si Visa si Mastercard … e vorba de tehnologie contactless, adica iti citeste cardul fara contact, prin RFID .. cu alte cuvinte pentru cumpararile mici, pana intr-o anumita valoare, ex 25$ se poate plati cu cardul doar apropiindul de cititor, fara contact, fara pin…

      Visa le-a numit VisaWave si au iconita aia de wireless pe ele, si Mastercard le-a numit PayPass …

      Inainte erau doar prin SUA, Germania, Anglia, etc.. tarile de vest.. dar acum vad ca au aparut si prin Romania la greu… de ex. de la ING daca iti faci card Visa iti da automat card contactless, are iconita de wireless pe el,

      Bine are si cip dar are si rfid pt wireless

      Problema e ca trece dusmanu cu ciditorul de carduri wireless pe langa tine la un metru si iti citeste toate cardurile wireless din portofel.. nu doar numele, si alte alea, dar si nr de card si data expirarii si CVV

      Si un cititor de carduri wireless se poate cumpara de pe ebay pt 50$ …

      Asa ca hai sa ne protejam frate capu cu caciula si sa umblam in posterioru gol ca asa e frumos, hai sa protejam numele cu legi de protectie sa nu-l scrie nimeni pe net, dar purtam carduri contactless si wireless in portofel sa le citeasca hackerii cu cititoarele lor prin metrou la toti…

      Ca omu de rand care merge la ING si-si face card nu stie ca cardu primit e wireles si se citeste de vecin… ca deh mama si cu tata si cu unchiu nu stiu din astea

      Ca trece ala cu cititoru de la un capat la altul al vagonului si daca ia de la fiecare card 4 lei, ( ca deh, nu poti sa iei 10 milioane, ca bate la ochi ) cand merge omu la bancomat si vede ca in loc de 242 lei are 238 lei, se gandeste ca o fi vreun comision de banca sau mentinere cont, si nu-si bate capul…

      Ce zic eu acum nu e nou, se gaseste pe net in engleza oriunde….

      De aia zic unu si altu ca legea e facuta pentru hoti de catre hoti…

      Adica bancile care-s niste hoate iti dau carduri wireless sa ti le citeasca vecinu sa-ti suteasca de pe ele 4-5 – 10 lei cat o vrea ( ca nu trebuie pin, nu semnatura, nimic )

      Dar iti interzice sa publici cumva numele aluia care ti-a sutit banii, sau care ti-a cauzat prejudiciu

  • Alex

    Reply Reply 18/07/2014

    Ideea lor este una buna, insa modul cum au pus-o in aplicare este gresit. Cred ca ar trebui sa gaseasca alta cale prin care sa pedepseasca pe cei neseriosi. Poate ar fi interesant de creat un soft care sa fie intregrat in site, care sa contina o baza de date cu clienti neseriosi si care sa ii avertizeze pe cei care detin acel site.

  • Cosmin

    Reply Reply 31/07/2014

    Ei nu incearca sa-i pedepseasca pe cei neseriosi; ci doar sa previna alte tepe, alte colete trimise aiurea cu plata ramburs si neridicate

    Vorbim aici doar de coletele ramburs, sau livrari de marfa INAINTE de plata..

    Comenzile neridicate sunt trecute acolo nu ca sa isi faca dreptate singuri, ci ca sa nu mai trimita pe aceleasi date cu plata la primire

    Evident ca chiar si tata neseriosilor, trecut acolo, daca plaseaza o comanda si plateste cu cardul, magazinul va fi bucuros sa-i trimita comanda

    Legat de forma de santaj, nu este santaj, deoarece santajul se refera doar la amenintari sau constrangeri nedrepte sau ilegale, conform definitiei DEX sau celei din codul penal

    ȘANTÁJ, șantaje, s.n. Constrângere exercitată asupra cuiva prin amenințarea cu divulgarea unui secret compromițător sau prin alte mijloace de intimidare, cu scopul de a dobândi în mod injust un folos pentru sine sau pentru altul; mijloc întrebuințat în acest scop. [Pl. și: șantajuri] – Din fr. chantage

    Are o foarte mare importanta, specificatia, in mod injust, adica nedrept. Exemple de santaj sunt atunci cand ceri unui necunoscut sa-ti plateasca 10.000 euro ca sa nu-i spui nevestei lui de amanta, sau cand il ameninti cu fapte pedepsite de codul penal ( ex. moartea )

    In momentul in care cineva a cauzat un prejudiciu, nerespectand un contract ( ex. a promis ca plateste produsul si transportul si nu a mai facut asta ) ai dreptul sa-l constrangi la plata transportului pe care a acceptat din start sa-l plateasca, dandu-l in judecata sau publicand datele comenzii intr-un sistem preventel care sa previna alte pagube

    NU mai este vorba de santaj, deoarece nu mai vorbim de „in mod injust”, ci vorbim de o datorie contractuala legitima..

    S-a creat o paguba, care in cazul in care este achitata se stinge conflictul si este sters…

    Si Preventel zice in cazul in care se achita datoria, datele sunt sterse din sistemul lor.. si nu e santaj

    Vlad Caruseanu:

    Datele personale sunt protejate intradevar pentru oricare dintre noi, dar vezi ca exista exceptii, de exemplu

    Legea 677/2001 Art 30 Alineat C), Situatii in care se pot pune datele personale la dispozitia unor terti, fara acordul clientilor, daca acest lucru este necesar pentru executarea contractului

    „c) cand este necesar pentru incheierea sau pentru executarea unui contract incheiat ori care se va incheia, in interesul persoanei vizate, intre operator si un tert;”

    O anumita persoana se poate trezi acasa cu zeci de colete comandate Ramburs pe numele sau de alta persoana, care vrea sa-i faca glume… de la diferite magazine online, sex shopuri sau electronice…

    Le refuza pe fiecare dar o sa inceapa sa fie deranjata de curierii care tot vin zilnic la usa cu diferite colete, care de care mai exotice, nu?

    Este in interesul sau sa fie adaugata pe ClientiNeseriosi.ro dupa ce refuza 1-2 colete, si gata, nu mai poate nimeni sa-i comande pe numele sau alte colete ramburs, pentru ca nu vor mai fi trimise..

    Daca vrea sa isi cumpere ceva online, plateste cu cardul, si gata, primeste acasa.. Nici un magazin nu va refuza un neserios daca a platit inainte

    Pe site-ul respectiv sunt trecuti doar 50 de exemple de neseriosi.. sunt zeci de mii de neseriosi, care nu apar public

    Oricum propun celor interesati sa aduca sugestii aici pe blog despre cum considera ca ar trebui sa fie serviciul sau software-ul perfect, de prevenire a comenzilor false..

    Ex:
    – site + software downloadabil, sau doar site, sau doar software?
    – access doar pe baza de membership, platit? si cam suma credeti ca ar fi ok, ca sa nu ne rupa la buzunare
    – clientii neseriosi sa nu fie publicati deloc pe wall of shame? nici macar exemple? de unde stim in cazul asta ca exista vreun neserios adaugat?
    – posibilitatea neseriosilor sa adauge comentarii?

    Poate se gaseste cineva sa implementeze o solutie mai buna, sau poate se apuca cei de acolo sa imbunatateasca serviciul existent

  • Alina

    Reply Reply 27/06/2015

    Am citit cele scrise pe aici si m-am uitat si pe site-ul respectiv…

    Cateva mentiuni, din cate vad eu pe siteul clientineseriosi.ro

    – Nu e nimeni refuzat, nu e nimeni pedepsit, toti clientii au dreptul sa cumpere online si li se trimite la toti marfa – singura diferenta este ca la unii se trimite ramburs si la altii – daca-s neseriosi li se cere plata cu cardul pentru ca n-au ridicat coletele

    – se poate verifica usor numele sau telefonul persoanelor direct pe homepage, la fiecare comanda noua, dar nu se afiseaza decat daca e OK sau Nu, datele persoane NU sunt afisate decat in interiorul zonei pentru membri

    – Clientii neseriosi/problema nu sunt refuzati ci doar li se solicita plata cu Cardul, e normal sa nu le trimiti colete cu plata la final deoarece este risc sa fie comenzi false

    – ClientiNeseriosi.ro este de acord ca oricine are dreptul la returnarea produselor, orice om are dreptul sa se razgandeasca, dar trebuie sa plateasca transportul bunurilor pe care le-au comandat, tur si retur, neplata transportului e problema

    – clientiineseriosi e DOAR pentru ramburs, adica sa vezi daca sa trimiti cu plata la destinatar sau sa ceri plata cu Cardul in cazul celor care nu au ridicat colete

  • Alex

    Reply Reply 30/06/2015

    In urma sugestiilor si parerilor publice, s-a lansat:

    http://www.RambursOk.ro

    o forma eleganta, care nu foloseste apelative gen „neseriosi” sau „problema” si care are scop practic verificarea inainte de a trimite comenzile Ramburs ( cu plata la destinatie ).

    Cu alte cuvinte, platile cu cardul se proceseaza direct si coletele sunt trimise prin curier rapid.

    Cand clientul doreste Ramburs ( plata la final ) comerciantul, pe langa confirmarea telefonica, verifica usor si simplu pe http://www.RambursOk.ro daca existe AWB de Retur Ramburs pe numele sau nr de telefon respectiv, dureaza 2 secunde fara sa se logheze.

    Nu se afiseaza date personale ci doar daca este OK sau NU ( in cazul in care are colete neridicate )

    Daca nu exista colete neridicate, se trimite Ramburs.

    Daca exista colete neridicate, comerciantul suna persoana respectiva si discuta despre plata cu Cardul, OP sau alta metoda.

    E o prostie sa trimiti Ramburs ( plata la destinatie ) catre oricine oricum, orbeste, fara nici o verificare.

    Informatii complete ( gen descrierea problemei si exact ce colet nu a ridicat, cu foto la chitanta cu AWB Ramburs ) se afiseaza doar comerciantilor care se logheaza

    Nu se pot face abuzuri pentru ca trebuie atasata foto cu chitanta AWB, la fiecare Retur Ramburs

    Clientul nu are nimic de pierdut daca are rambursuri neridicate, pentru ca poate plati cu cardul asa cum e normal in orice tara civilizata

    Ramburs?Ok! vine de la: “Vrei Plata Ramburs?” “Da!” “Stai sa verific si.. OK!”

    Fara apelative „neseriosi”, fara a pune date pe Internet, simplu si practic, baza comuna de UZ intern cu verificare usoara de pe homepage, pentru ca orice comerciant sa poata verifica rapid la orice comanda Ramburs, chiar daca are 100 comenzi pe zi

    Legat de date personale: Legea 677/2001 art 5, Alineat 2 afirma ca consimtamantul persoanelor nu este cerut cand e nevoie sa se fie validate ( prelucrate ) datele pentru a se executa un contract pe care persoana vizata l-a solicitat

    Cu alte cuvinte, datele trebuie validate si verificate pentru ca contractele sa poata fi executate, nu se pot trimite colete cu Plata la destinatie daca exista o multime de colete neridicate, ci se solicita plata cu cardul

    http://www.RambursOk.ro e doar pentru comercianti si DOAR pentru comenzile Ramburs, practic, simplu si elegant, fara apelative „neseriosi” si fara abuzuri ( deoarece este necesara foto cu chitanta AWB Ramburs din care sa reiese neridicarea ), chiar daca comerciantul are 100 comenzi pe zi poate cauta usor doar numele si telefonul persoanei la fiecare comanda

  • Bandere Armany

    Reply Reply 10/03/2016

    Noi am luat hotaratea ca toate comenzile sa fie platite in avans! Vreti sa va distrati? Faceti-o pe banii dvs!

  • cori

    Reply Reply 20/12/2016

    Nu este ok sa se treaca toate datele dar numele si orasul ar fii suficient , vand ocazional pe Olx si m-am confruntat si cu colete neridicate, nu este placut dar este un risc, nu este corect nici din partea celor care nu ridica, nu ridici asumati ca vei fii adaugat la o baza de date ca toata lumea sa stie, dar repet nu sunt de acord cu publicarea tuturor datelor doar partial.

Leave A Response

* Denotes Required Field