Petre Dalea

SEO pentru Petre Dalea

Pentru că putea fi doar un mail pe care nu îl vedea nimeni, m-am gândit să mă sfătuiesc public cu Petre Dalea despre partea de SEO on-page de pe site-ul lui. Unele lucruri de care aveam nevoie de la o firmă SEO au fost menționate în acest articol, iar www.D-Petre.ro avea nevoie cam de aceleași treburi. Din păcate nu am fost contactat de nimeni ca să mi se facă o ofertă de optimizare SEO on-page, așa că m-am apucat singur de teste. Am dat-o în bară de câteva ori, dar până la urmă i-am dat de capăt.

Pentru Petre Dalea, dar și pentru alții care ajung la acest articol căutând sfaturi SEO punctuale, mai ales pentru viteza de încărcare a site-ului.:

  • Pe partea de Social Media, dezinstalează opțiunea din JetPack de sharing (nu pluginul Jetpack cu totul) și instalează ShareAholic. Deși pare mai împopoțonat, e mai rapid și mai inteligent creat. În plus, se pupă bine cu toate pluginurile de cache. Așa se vor număra corect și sharurile în WooRank în câteva săptămâni.
  • Instalează odată tema aia responsive sau pune un plugin pentru mobil. Poți folosi pluginul pentru mobile version din JetPack, dar să știi că mai dă buleli cu pluginul de cache dacă vei avea așa ceva. De asta cea mai bună este o temă responsive simplă și curată. Dacă vrei musai mobile redirection ai o variantă gratuită, dar beta, aici, iar dacă vrei să ai și Apple Icon, citește aici.
  • Viteza de încărcare a siteului e cam măricică și nu e de la server pentru că am văzut că stăm pe același server din Bistrița de la NameBox :). Discutăm despre asta după ce schimbi tema blogului și îți aranjezi widgeturile așa cum vrei. În principiu nu ai o metodă de cache și ai prea mult CSS și JavaScript, dar asta se rezolvă rapid cu un W3 Total Cache configurat și testat cu foarte mare atenție.

Legat de al tău PageRank 0 care nu vrea să crească de ani de zile, e clar că avem o problemă la backlinkuri. Ai 50.000 de backlinkuri and counting adunate într-un timp foarte scurt. Ori te-ai jucat cu vreun tool online care promitea Marea cu sarea sau ai ajuns pe cine știe ce siteuri, ori cineva a avut ceva cu tine rău de tot. Aruncă un ochi pe webmaster tools (Google) și vezi care sunt siteurile neobișnuite ce linkează către tine. Dacă sunt foarte multe și foarte diferite, ar trebui să le dai mail și să le soliciți să-ți îndepărteze linkul. Asta ar fi o muncă titanică, iar dacă linkurile sunt adăugate de roboței, sigur nu te va băga nimeni în seamă.

SEO

Eu în locul tău mi-aș cumpăra petredalea.ro sau dalea.ro, aș muta totul de pe d-petre.ro pe noul domeniu (după ce verifici în prealabil să n-ai vreun articol cu bube) și aș lua-o de la 0. Oricum sunt șanse mai mari să crești PageRank așa, decât să te chinui să rezolvi problema domeniului principal. Costă mai puțin decât orice firmă de SEO care s-ar apuca de curățat pentru tine. La d-petre.ro îi tragi un redirect către noul domeniu ca să nu pierzi din traficul ce îți venea de pe alte bloguri și asta e tot.

Dacă mai aveți și alte sfaturi SEO pentru www.d-petre.ro sau pentru mine, vă rog să le postați prin comentarii la acest articol. Eu nu mă ocup de obicei cu asta, așa că nu-s expert. Am căutat experți, dar nimeni n-a vrut să se bage, așa că am fost nevoiți să mai învățăm noi una, alta :).

About The Author

Gabriel Ursan

Blogger la GabrielUrsan.ro, om de marketing online și dezvoltare într-un grup de companii. Pasionat de online și tehnologie. Soț și tată (de fetiță). Vesel, ambițios, optimist. Apropo, ăsta e linkul meu de afiliere dacă vrei să cumperi ceva. Detalii despre publicitate pe blog găsești aici.

13 Comments

  • D-Petre

    Reply Reply 14/06/2013

    :) multumesc pentru raspunsul detaliat.

    – Am avut PR3 dar am fost penalizat pentru doua linkuri platite in footer si doua in sidebar. Pe acelea le-am eliminat de mult dar se pare ca nu a fost suficient.
    – Versiune de mobil am – e instalat un plugin WPMS Mobile Edition care pune tema „Carrington”.
    – Nu am pluginul Jetpack instalat … pentru social media share folosesc un plugin numit „Twitter Facebook Social Share”
    – Blogul l-am inscris, pe la inceputuri, manual, doar in cateva directoare si cu alte tooluri nu-mi amintesc sa ma fi jucat asa ca nu stiu ce backlinkuri in timp foarte scurt am adunat.
    – Tema responsive pe care am cumparat-o nu-mi mai place (am facut niste teste si nu se potriveste cu ce doream eu) asa ca acum caut altceva :)
    – Cred ca pana la urma voi schimba domeniul pentru ca ma gandeam de cateva luni la asta.

    Oricum mai astept sfaturi si sugestii.

  • trofo

    Reply Reply 14/06/2013

    Am văzut în articol „Ai 50.000 de backlinkuri and counting adunate într-un timp foarte scurt”. Știu cum vezi backlinkurile dar de unde ai idee despre distribuția în timp?

    Apropos de sfaturi… ești cu 10 pași înaintea mea dar dacă-mi permiți un sfat (fără legătură cu SEO): pune un plugin care să permită abonarea la comentarii. De multe ori uit că postat și chiar sunt curios care este răspunsul. Acum că mă gândesc mai bine, este o rugăminte, nu un sfat :)

    • Gabriel Ursan

      Reply Reply 14/06/2013

      Îi știu blogul lui Petre Dalea de la naștere, deci am o idee cam și cât de repede a acumulat linkurile :).

      Eu folosesc pentru abonarea la comentarii treaba din WordPress JetPack ;)

      • trofo

        Reply Reply 15/06/2013

        Scuze, eu nu văd de unde pot să mă abonez la comentariile unde postez. Poate vorbim de lucruri diferite? Te referi cumva la abonare la newsletter?

        • Gabriel Ursan

          15/06/2013

          Nu, nu de abonare la newsletter e vorba ci de abonarea la unele comentarii de la un articol unde ai comentat. Eu asa am înțeles.

          Pe blogul tău poți controla acest lucru instalând pluginul jetpack de la wordpress. Acesta va introduce doua casute la capătul formularului de comentarii. O casuta de abonare la comentariile de la articolul respectiv și o casuta de abonare la articolele blogului respectiv.

          Pe alte bloguri tine de proprietarul blogului sa instaleze și sa ofere o forma simplă de urmărire a comentariilor de la articolul unde ai comentat și tu. Din pacate mulți nu si-au bătut capul putea mult cu asta și ca sa vezi ce s-a mai scris trebuie sa verifici manual articolul cu pricina.

          Dacă tot nu am clarificat te rog să-mi spui :-)

  • Gabriel las-o mai moale cu sfaturile SEO ca o sa te ia in catare baietii destepti :)

  • Bucur

    Reply Reply 14/06/2013

    cine stie si se ocupa cu asa ceva sfaturile sunt binevenite oricuand,pe mine ma depaseste situatia.

  • Yamasha

    Reply Reply 16/06/2013

    Se cam lasa asteptat update-ul de PR, e posibil ca acesta sa nu mai vina… sau sa fie ascuns. Oare cum s-or mai vinde articole pe bloguri?! Daca nu dupa pier?:D

    • Poti vinde o gramada. Dai link-uri catre aceeasi nisa. Google nu zice nimic. Am vazut adv cu 3..4 link-uri dofollow, si 2 erau catre aceeasi pagina (home). Pai asa se face? Unul singur in intreg adv, catre home, e perfect. Creste autoritatea. Si daca ai autoritate mare pe home, urci automat si celelalte pagini. Chestia e ca un adv nu mai trebuie facut pentru seo, ci sa te ridice pe tine ca brand.. asta vrea google acum.

  • La d-petre e penalizare manuala, si iese foarte greu din ea. Cauza, link-urile platite. S-au pus prea multe, si total irelevante cu blogul. Poti pune zeci de advertoriale, dar daca ai blog de IT, pune link-uri catre aceeasi nisa. Daca ai blog auto, catre acceasi nisa, sau foate apropiata (relevanta) – magazin piese auto..

    E.. aici e necazul cu „blogul general” de la noi. Pe afara nu prea se mai practica. Nisa merge bine.

  • Tudor

    Reply Reply 17/06/2013

    Domeniul nu este compromis. I se poate creste pr-ul. Trebuie sa-si actualizeze platforma wp si toate pluginurile utilizate, sa puna o tema unicat (sunt zvonuri ca google a inceput sa depuncteze site-urile wp cu tema utilizata excesiv), sa punem si noi cateva link-uri naturale catre el si sa solicite pe webmastertools reanaliza.

    Oricum, din proprie experienta afirma, pr-ul pe prima pagina nu mai este atat de relevant. Acum conteaza pozitia pe care reusesti sa o obtii in google cu o pagina dupa grupul de cuvinte stabilit. Chiar daca am picat de la pr4 la pr 3 nu am inregistrat scaderi seo. Dimpotriva, am reusit sa promovez rapid anumite pagini – ex recent http://www.staupenet.ro/cum-rezerv-cumpar-online-un-bilet-de-avion.html care apare pe pozitia 11, respectiv 21, dupa doar dupa 2 zile.

    • Gabriel Ursan

      Reply Reply 17/06/2013

      Cică a tot solicitat pe webmaster tools analiza, dar degeaba. Însă treaba cu schimbarea temei pare destul de interesantă și s-ar putea să ajute.

Leave A Response

* Denotes Required Field