Să mergi cu farurile stinse pe ploaie torențială este inconștiență totală

Azi am mers de la Galați la Brașov. Am plecat dimineață de acasă. Pe zi-lumină cum se zice. La un moment dat ploua torențial. Știți. În fața mea o mașină se bagă în depășire și apoi frânează brusc și cam la limită (am mai văzut asta odată – a fost ca un deja vu). Din față venea o altă mașină cu farurile stinse. Șoferul mașinii cu farurile stinse vorbea la telefon. Eram pe un drum național. Acum că avem toate datele problemei, hai să discutăm.

Sunt unii care când vorbesc la telefon la volan se teleportează în altă lume. Nu mai știu de ei, de mediul înconjurător, de ce fac. Pur și simplu sunt rupți de realitate. Parcă ar fi într-un film. Încurcă traficul, merg anapoda, uită de minimul de chestii pe care trebuie să le facă când sunt la volan.

Eu am mai zis-o și o mai zic. Dacă ești prost, stai acasă frate. Ok, e contravențional să vorbești la telefon la volan. Am făcut-o și eu, mi-am luat amendă. Pe bună dreptate. N-o mai fac de mult. Vorbesc pe speaker. Există soluții. Dar dacă vorbești la telefon la volan și știi că nu te poți concentra, stai naibii pe dreapta și nu mai încurca. Uneori, diferența dintre viață și moarte constă într-o milisecundă de concentrare sau lipsă de concentrare. O fi ea legea naturii care selectează proștii și inconștienții, dar hai să o păstrăm doar pentru ei. Că eu n-am nici o vină că întri în mine, mă zgârii sau chiar mă omori pentru că nu te poți concentra simultan și corect în mai multe activități.

Farurile (faza scurtă) sunt obligatorii în afara localității și ziua și noaptea. Tipul de care vorbeam era în afara localității cu farurile stinse și vorbea la telefon. Nu discutăm încă despre faptul că ploua torențial și că erau condiții de vizibilitate reduse. Nu, încă nu.

Discutăm despre lege. Și discutăm despre psihicul uman. Legat de lege e scurt. Unde-i lege nu-i tocmeală. Circuli cu faza scurtă stinsă (lasă aburerile cum că aveai pozițiile aprinse, că nu ține)? Este contraveniență. Meriți să fii amendat pentru asta. Chiar dacă nu ai intenții rele. Și eu mi-am luat amenzi fiind plin la rându-mi de cele mai bune intenții.

Cârcotașii cocalari vor spune: ești șofer prost dacă nu mă vezi bine pe timp de zi, chiar dacă n-am luminile aprinse. Sau ești chior. Greșit. Psihologia spune că omul se obișnuiește la un moment dat cu niște chestii. Și 90% din șoferii români aprind farurile și sunt obișnuiți să vadă faruri în trafic de multă vreme. Este un băiat, Pavlov, care zice niște chestii. Căutați-l pe Google. Veți afla mai multe despre reflexe. Dar ca să n-o lungim, vă zic atât: oamenii s-au obișnuit să vadă mașini în trafic cu faruri aprinse mereu. Deci, în momentul când vor vedea o mașină fără faruri aprinse sunt șanse foarte mari să o observe mai greu, mai târziu. Asta înseamnă un dublu risc. Și pentru tine inconștientul care nu a înțeles până acum ”de ce-ul” științific din spatele unor reguli. Și pentru cei care circulă regulamentar. Mai ales că ei nu au nici o vină să dea peste inconștienți ca tine. Unii chiar mai au copii acasă, știi?

Închei spunând de ploaia torențială. Cu atât mai mult este necesar să aprinzi luminile corespunzătoare în caz de condiții meteorologice care generează vizibilitate redusă. Aprinde luminile în condiții de vizibilitate redusa, dar nu pe toate. Adică, nu aprinde proiectoarele de ceață sau/și lampa de ceață dacă nu este ceață. Tocmai de aceea se numesc lumini de ceață. Ca să le aprinzi când e ceață. Dacă le aprinzi inutil, deranjezi. Și e și asta o contravenție. Mai multe detalii am scris cândva aici. Merită citit ca să aflați cât de mult deranjează.

Ploaie torentiala faruri

Salut 👋
Îmi pare bine să te cunosc.

Înscrie-te pentru a primi conținut interesant despre tehnologie, dezvoltare, marketing și lifestyle.

Nu fac spam! Protecție date conform GDPR. Te poți dezabona oricând.

10 comentarii la „Să mergi cu farurile stinse pe ploaie torențială este inconștiență totală”

  1. Ok. Am masina lovita de un destept care a trecut pe rosu. Pe ploaie. In Bucuresti. Cu faza scurta aprinsa (eu). Pana se rezolva dosarul, si repar masina, eu circul si in afara capitalei. Prefer sa aprin luminile de ceata, decat de loc. Ce parere ai?

    Răspunde
  2. Ploaia torențială (cu găleata) îți aduce trafic pe blog cu găleata dar acest trafic e ca apa de ploaie pentru că în 11 secunde cât au stat ieri în medie pe blog 22.800 de vizitatori unici nu ai timp nici măcar să citești titlul unui articol.

    Dar ce contează dacă pentru o zi ai fost Blog Father :) (nu uita să scrii despre aceasta).

    cârcotașul de serviciu

    Răspunde
    • Nu e cazul să scriu despre asta tura asta pentru că știu care-i treaba. Cele 11 secunde au fost pentru că am modificat titul articolului și update la conținut imediat ce am dat căruțul, ca să nu induc lumea în eroare :)

      Răspunde
  3. Si eu am facut acelasi drum ieri si am intanlit nu unul ci mai multi kamikaze.Probabil daca rulau cu 40 km/ora considerau ca nu se poate intampla nimic. Inconstienti sau poate …senili ?

    Răspunde
  4. Prietena$h, esti naiv… cum sa aprinzi farurile pe timpul zilei? Consuma… Ce daca ploua? Si fla$h-uri cu ce mai dai? Farurile e pentru fla$h-uri date la sclavu’ care merge in fata ta, nu ca sa te vada tot fraieru’ prin intersectii cand ploua… Ce cauta toti fraierii pe sosele cand ploua???…. capisci??? :-)

    … cam asa gandesc foarte multi “soferi” de pe soselele romanesti

    Răspunde
  5. Cu ceva ani in urma, intr-o seara, eram intr-o intersectie de pe un drum judetean unde intram pe un drum european si cedam trecerea, era aglomerat, aproape se intuneca, toata lumea cu farurile aprinse, am cedat trecerea la o coloana de 7-10 masini si am intrat pe drumul european, ultimul din coloana nu avea luminile aprinse si a evitat impactul la o distanta de cativa milimetri, pe acesta, ultimul din coloana fara faruri aprinse eu l-am vazut abia cand masina mea era deja perpendiculara pe directia lui de mers.
    Nu am probleme cu vederea, nu port ochelari si n-am avut niciodata incidente serioase in trafic …

    Răspunde
  6. “Sunt unii care când vorbesc la telefon la volan se teleportează în altă lume. Nu mai știu de ei, de mediul înconjurător, de ce fac. Pur și simplu sunt rupți de realitate”
    Este exact motivul pt care s-a introdus obligativitatea hands-free si este de fapt indicat sa tragi pe dreapta daca vrei sa vorbesti la telefon.Este un studiu pe tema asta, daca o sa cauti pe net gasesti sigur, creierul desi este foarte “potent” chiar si la aia mai prosti, nu poate face constient 2 lucruri deodata. De multe ori mergi din instinct si daca incerci sa rememorezi chestii de pe traseu vei vedea niste lipsuri.Surprinzator vorbitul la telefon te “solicita” mai mult decat condusul.

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.