Să faci Black Friday cu profit infim e ca și cum ai arunca bani la lăutari

Să organizezi Black Friday (ca magazin online) și să te plângi că nu iese mai deloc profit e ca și cum ai arunca bani la lăutari ca să vadă lumea că ai ”valoare”.

A venit weekendul așa că m-am pus și eu la curent cu ce se mai întâmplă. Și se pare că se discută intens despre fenomenul Black Friday de anul ăsta. Ca în bancul cu Ștefan cel Mare, pot spune că toată lumea are dreptate.

Și noi, afiliații, care dorim comisioane normale de Black Friday. Și magazinele online, care doresc volume mult mai mari de vânzări. De la Dragoș se pare că a pornit totul, iar din punctul meu de vedere nu zice deloc rău ceea ce zice. Spre deosebire de alți ani parcă acum se discută mai mult despre acest subiect. Iar dialogul e bun. Important e să fie dialog, nu monolog.

Mai multe nu am ce să spun, că au scris alții mult mai bine despre acest subiect.

Vreau doar să zic că afiliații sunt niște antreprenori. Iar pentru magazinele online aceștia sunt o altă formă de publicitate. Și chiar o publicitate recompensată pe bază de performanță. E ca și cum ai avea un angajat căruia nu-i plătești salariu, mașină de serviciu, telefon, internet, laptop etc.

Credeți-mă, sunt foarte multe afaceri care și-ar dori așa ceva. Tu îți bați capul să vinzi pentru mine, eu îți plătesc un comision pentru fiecare vânzare. Dacă vinzi, te plătesc. Dacă nu, nu. Pe scurt, cam asta ar fi. Da, mai știu și că toată lumea va ști când e Black Friday și probabil va avea un impuls mai mare de cumpărare. Dar nu e suficient. Pentru că oamenii au, de obicei, încredere în alți oameni. Și acei oameni (afiliații) se vor strădui să vadă evoluții de preț, să facă comparații pertinente, să te ajute să faci cea mai bună alegere (afiliere bună).

În rest, treaba cu marja infimă de profit nu ține și nu merită. Nu merită să faci Black Friday și să te plângi că ieși în gaură. Ok, vor fi reduceri. Pe alocuri chiar reduceri mari. Dar vor fi câteva produse cârlig la care vei oferi acele reduceri. În frenezia de Black Friday oamenii vor cumpăra și alte produse cu reducere mai mică sau cu preț mărit și reducere mare care îți va aduce totuși profit. Hai să nu ne mințim.

Oricum, noțiunea de Black Friday și-a pierdut din valoare. În disperarea de a vinde, majoritatea jucătorilor de pe piață au tot făcut evenimente de vânzare cu ”Black”. Black week, black weekend, black etc. O să ajungă și Black Friday un element pe care lumea îl va urî pentru că nu va mai fi ceva deosebit. Așa cum ți se zburlește părul când auzi de cuvinte gen ”MLM”, ți se va zburli părul și când vei auzi de Black Friday. Și nu din cauza conceptului care poate fi bun, ci din cauza oamenilor care îl practică strică.

Salut 👋
Îmi pare bine să te cunosc.

Înscrie-te pentru a primi conținut interesant despre tehnologie, dezvoltare, marketing și lifestyle.

Nu fac spam! Protecție date conform GDPR. Te poți dezabona oricând.

5 comentarii la „Să faci Black Friday cu profit infim e ca și cum ai arunca bani la lăutari”

  1. Pe mine deja a început să mă enerveze acest fenomen, Black Friday, prețuri mărite cu 1-2 luni înainte, să aibă de unde scădea. :)) evoMag deja s-a dat la 1%, și mai vor să muncești pentru ai pentru 1% :)) păi dacă cineva cumpără un produs de 5 lei. Tu scrii articole, promovezi articole, etc.. totul pentru 50 de bani :))

    Răspunde
  2. Eu zic ca nu s-a pierdut inca. Sunt multi oameni care se pregatesc sa cumpere de BF, sunt multi spalati pe creier ca exista reduceri masive si ca, probabil, magazinele o sa le dea gratis totul. Fara sa faca nimic.
    Ma intrebam, prin septembrie, daca magazinele mari vor comisiona campaniile.
    Eu zic ca afiliatii s-au trezit prea tarziu si majoritatea ar trebui sa boicoteze magazinele ce dau cu sutul afiliatilor. Poate ca, astfel, isi vor dea seama ca nu e chiar ok sa-ti intorci online-ul impotriva ta.
    Sigur, a listerii nu vor tipa niciodata, avand agentiile prin preajma.

    Castigate ar trebuie sa fie magazinele mai mici, care n-au ajuns la un nivel ca cele mari sau ca liderul de piata, si sa inceapa sa fie promovate. Sa vedem daca brandurilor le va placea competitia.
    Si aici trebuie sa intervina afiliatii pro, cei care chiar pot face vanzari adevarate, nu noi… pleava.

    Răspunde
    • Afiliații pro își vor vedea de treabă. Se vor adapta la noile condiții. Și oricum nu își scoatem nimeni pârleala din BF.

      Sau nu. Poate vom vedea afiliați PRO care vor merge pe altă strategie. ”Strategia de după BF” :)

      De văzut nu numai comisioanele (procent), ci și durata de viață cookie. Și aici va fi o mare discuție.

      Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.