Publicitatea pe bloguri: Skills pay the bills

De mult n-am mai scris un articol despre publicitatea pe bloguri. Însă am observat zilele astea un comentariu pe pagina celor de la BRomania și mi-am adus aminte de subiect. Au avut și oamenii o reclamă la elefant. Mă rog, eu nu prea cumpăr de acolo chestii, dar fiecare cu magazinele lui online preferate. Replica celor de la BRomânia mi s-a părut potrivită: skills pay the bills.

Bineînțeles, în comentariu erau criticați că au dat-o și ei pe publicitate, că și-au dezamăgit fanii etc. Cam la fel mi se întâmplă și mie când apare publicitate pe blog. Fraților, oamenii mai au nevoie și de publicitate pe bloguri ca să-și plătească facturile. Dacă e pe internet nu înseamnă că e gratis. Plus că în cazul publicității nu te obligă nimeni să cumperi nimic.

Nu sunt de acord cu publicitatea excesivă. Aia e altă extremă. Sincer să fiu, e nu mi-aș instala AdBlock ca să intru pe acele site-uri. Eu nu aș mai intra pe acele site-uri. Să fim serioși, ce informație de calitate poate să-mi ofere mie un site plin de reclame? Ce experiență de utilizare? Și da, aici mă refer inclusiv la siteuri mari precum ProTv sau altele. Nu intru. Dar nu folosesc AdBlock și nici nu voi folosi niciodată. E doar opțiunea mea. Nu vă recomand să faceți la fel. Voi decideți ce vizitați pe internet și cum.

Vă recomand doar să fiți maturi și să înțelegeți că publicitatea este uneori un must have atunci când trebuie să întreții ceva care costă bani. Blogul e o chestie care costă bani. Un hobby. Iar hobby-urile costă bani. Dacă vrei să oferi o experiență ok cititorilor trebuie să ți se încarce blogul repede. Pentru asta ai nevoie de un hosting bun, un template premium, eventual un CDN (nu e obligatoriu, dar dacă ai ceva trafic, e recomandat) și niște optimizări în spate.

Toate astea costă. Bani și timp. Iar că vorbim de timp, trebuie să menționez că acesta este o resursă mult mai valoroasă decât banii. Pentru că este irecuperabilă. Și pentru fiecare articol, bun sau rău, bloggerul consumă timp. De fapt, investește timp. Este la fel ca în orice business. Ca să meargă treaba, vii cu timp și bani. Nopți nedormite, timp sacrificat în defavoarea altor activități plăcute etc.

Nu se plânge nimeni aici. Dar este important să înțeleagă și puștanii ăștia care s-au născut pe net că nu totul este gratis. Dacă eu scriu ceva pe blog despre ceva înseamnă că atât am putut eu să scriu. Atât am avut timp. Probabil răspunsul tău se află deja în articol sau în comentarii. Citește. Dacă mă abordezi în privat și te aștepți să fac training 1 la 1 cu tine, gratis, te înșeli. Nu e totul gratis. Oamenii care au obținut succes într-un anumit domeniu, oricare ar fi ăsta, au muncit ani de zile să învețe, să experimenteze. Au investit bani. Au pierdut bani. Nu are cum nimeni să stea la cheremul tău pe loc și gratuit doar pentru că e pe internet, deci ar trebui să fie gratis.

Și pentru că și bloggingul e o muncă pentru unii, de asta doamnelor și domnilor încercăm și noi să monetizăm prin metode, zic eu, decente. Iar una dintre aceste metode este publicitatea pe bloguri. Fie că e vorba de advertoriale, bannere, linkuri de afiliere sau vânzarea de produse proprii. Dacă te interesează, citești sau dai click. Dacă nu, ignoră și sari la conținutul interesant. Dar lasă-ne cu faze gen, ”ai scris articolul ca să faci trafic”, ”ai pus link de afiliere”, ”mai lasă-ne cu reclamele”. Hello, Captain Obvious! Mai jos un screenshot la postarea de care ziceam.

Publicitatea pe bloguri

Salut 👋
Îmi pare bine să te cunosc.

Înscrie-te pentru a primi conținut interesant despre tehnologie, dezvoltare, marketing și lifestyle.

Nu fac spam! Protecție date conform GDPR. Te poți dezabona oricând.

5 comentarii la „Publicitatea pe bloguri: Skills pay the bills”

  1. Ar fi bine ca in viitor si cei din Romania care au un blog sa introduca taxa pentru continut de calitate cum fac strainii . Mai bine 20 si buni decat 1000 si nemultumiti

    Răspunde
  2. Cred ca astfel de comentarii sau idei, rautacioase sau care blameaza publicitatea vin din lipsa dezvoltarii ca si concept a activitatii de a ‘scrie pe net’ sau de a face bani cu ajutorul internetului. Multi considera inca un basm ideea de a fi full-time blogger sau sa te ocupi cu alte servicii digitale. De aici si comentariile. Probabil cu timpul, va mai evolua mentalitatea oamenilor. Desigur, depinde mult si de publicul pe care il ai.
    La fel cum, probabil un business online, pentru multi inseamna strict: ‘aa, ai un magazin online!’.

    In ceea ce privesc reclamele, eu am Adblock + Disconnect.me mereu activ. Daca, site-ul mi se pare ok si ca are continut care ma intereseaza(ca in cazul de fata), in secunda 2 am dezactivat pentru acel domeniu cele doua extensii.

    In orice caz, cu timpul, nu vor mai fi atatia ‘hateri’ la reclame. De obicei ataci astfel de oameni cu continut absurd de calitativ. Eu privesc totul ca un schimb: eu iti ofer continut de calitate, tu imi suporti reclama cu bun simt plasata. E mai ieftin decat sa cumpar un tutorial oricum.

    O zi faina iti doresc si tot inainte ca mergi bine! :-)

    Răspunde
  3. Oricum nu iese mai nimic din bannere de afiliere. Chiar și Adsense, ești printre puținele bloguri care îl mai au. Nu vad de ce deranjeaza publicitatea pe bloguri.

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.