Publicitate pe Facebook. Ce ai cu 150 lei pe Facebook?

Să zicem că vrei să cumperi publicitate pe Facebook. Ai două variante. Să cumperi publicitate pe Facebook de la o pagină/grup cu foarte multe like-uri/membri, sau să cumperi publicitate direct de la Facebook. Să zicem că ai un buget de 150 lei. De obicei, bugetul de 150 lei este minimul impus de majoritatea comparatoarelor de preț în cazul în care alegi să promovezi produsele unui magazin online și de asta am făcut referință la el. Dar nu am să mă refer doar la promovarea magazinelor online pe Facebook. Am să mă refer la orice tip de promovare pe Facebook.

Ok, să analizăm pe scurt. O pagină cu multe like-uri sau un grup cu mulți membri îți oferă promovare one time pe pagină, sau depinde cum te înțelegi cu partenerul. Pe lângă faptul că postul tău promovat s-ar putea să nu fie vizualizat de întreaga audiență în cazul unei pagini de Facebook cu multe like-uri, s-ar putea nici să nu apară la toți cei care au dat like (având în vedere politica Facebook de promoted posts pe care o încurajează neafișând postarea ta întregii tale audiențe). În plus, când te promovezi pe o pagină de Facebook sau pe un grup, nu ai targetare clară a audienței – s-ar putea ca postul pe care dorești să-l promovezi să ajungă și la oameni neinteresați și astfel să enervezi cu repetarea reclamei, mai ales în cazul în care cel care deține pagina de Facebook care te promovează dorește să te asigure că nu ai dat banii degeaba promovând obsesiv postarea ta pe care tu ai plătit niște bănuți.

Bănuiesc că ați înțeles ideea exprimată mai sus, așa că hai să trecem și la ce oferă publicitatea pe Facebook de 150 lei, plătită direct la Facebook.

Am făcut un test și se pare că de 150 lei Facebook te promovează la o audiență cuprinsă între 34.000 de oameni și 64.000 oameni. Asta așa generic, fără targetare pe bază de oraș, vârstă, sex etc.

Și nu oricum. De 150 lei să zicem că te promovează nenea Facebook la minimul garantat de 34.000 de oameni (în cazul experimentului meu, că dacă targetezi bine, numărul se reduce considerabil la audiența pe care vrei să o atingi, iar asta e de bine). Să nu uităm, de 150 lei, 34.000 de oameni de pe Facebook văd postul tău promovat, că de asta vorbim. De un post promovat, nu de altceva. Ziceam că și nu oricum, nu? Ei bine, banii ăștia îi poți direcționa pentru promovarea către un anumit target de clienți. Să zicem că tu îți dorești să vadă postul respectiv pe Facebook doar femei cu vârsta cuprinsă între 18 și 60 de ani care intră pe Facebook de pe iPhone, de exemplu. Targetarea se poate face și mai drastic, iar șansele de conversie cresc substanțial cu fiecare parametru setat. Cu cât îți cunoști mai bine clientul, cu atât poți seta o campanie de promovare mai eficientă. Și asta nu se oprește aici, pentru că din bugetul tău de 150 lei poți seta o sumă de 15 – 20 lei pe zi, de exemplu. Suma asta zilnică pentru o promovare în județele Galați, Brăila, Vrancea și Tulcea este mai mult decât suficientă, pentru că testez de luni de zile și observ rezultate bune. Asta înseamnă că din cei 150 lei ai parte de expunere targetată pe o perioadă mai îndelungată de timp.

Publicitate pe Facebook

Concluzii publicitate pe Facebook

Google Adwords aduce mult mai multe conversii (vânzări, apeluri telefonice, emailuri etc.) decât Facebook. Însă în acest articol am tratat subiectul publicitate pe Facebook, așa că am să exprim concluzii doar despre asta.

Facebook ajută mult la capitolul brand awareness, indiferent ce tip de produs sau business promovezi. Anumite tipuri de produse sau business-uri vor avea parte și de conversii pe Facebook. Altele vor avea parte doar de brand awareness și tot e ok. De obicei, produsele sau serviciile ieftine vor avea parte de conversii mult mai bune pe Facebook decât produsele sau serviciile mai scumpe. Statisticile specialiștilor în social media arată că oamenii cu bani mai mulți stau mai puțin pe Facebook sau chiar deloc, comparativ cu oamenii cu bani mai puțini. Deci ceea ce am spus în enunțul anterior se leagă. E oarecum logic și la mintea cocoșului dacă ai ars-o cel puțin un an prin marketing și publicitate, deci nu-ți trebuie prea multă inteligență sau specialiști în social media să-ți dai seama de asta.

Deci, ce publicitate ai pe Facebook cu 150 lei?

Una mică, mică, care nu ridică, dar poate fi jucăușă. Adică publicitatea cumpărată, aranjată, targetată, ferchezuită și cumpărată direct de la Facebook.

Dar aștept și alte păreri prin comentarii la acest articol, ca de obicei. Mai ales din partea deținătorilor de pagini de Facebook cu mii de like-uri pe care le-au muncit (respect dacă le-au muncit) și care au oferte de promovare.

Salut 👋
Îmi pare bine să te cunosc.

Înscrie-te pentru a primi conținut interesant despre tehnologie, dezvoltare, marketing și lifestyle.

Nu fac spam! Protecție date conform GDPR. Te poți dezabona oricând.

37 de comentarii la „Publicitate pe Facebook. Ce ai cu 150 lei pe Facebook?”

  1. Va recomand promovarea online, consider ca aceasta este da cele mai bune rezultate. Eu pentru afacerea mea am ales sa merg pe promovarea pe facebook prin campanii de reach si de conversii. Intr-adevar rezultatele s-au vazut, dar poate sa dureze o perioada pana faci cunoscut un brand in randul oamenilor. Eu am apelat la agentia Adsymphony deoarece am considerat ca este mai eficient sa aleg o echipa de profesionisti si sunt pe deplin multumita de rezultate.Ii gasiti aici: https://adsymphony.ro/

    Răspunde
  2. Bună ziua ! Am o întrebare pentru cei cunoscători. Dacă am vrut să fac o promovare pe o pagină de facebook dar nu mi-au aprobat-o cum aș putea retrage(recupera) suma ? Mulțumesc frumos

    Răspunde
  3. Oare se poate face reclama la propria pagina de facebook? Sau va trebui site facut,pentru vanzari?Oare pot face reclama cu pagina de facebook pentru insasi pagina respectiva, sau de la o pagina,catre alta?

    Răspunde
  4. Apreciem rabdarea si promptitudinea raspunsurilor.Ajuta.Si eu intentionez sa fac reclama..dar produsele mele sunt cu costuri mici,in jur de 10-30 lei / buc. Nu stiu cat s-ar preta reclama…

    Răspunde
  5. Salut Gabriel.
    Acum 2 zile mi-am facut o pagina de like-uri si am vrut sa promovez 2 clipuri ,plus pagina de like-uri.
    Am intrat pe promovare si am adaugat numarul de card Visa al meu , detele ce mi s-au cerut , dupa care am setat o suma 25 de lei pentru promovarea pagini de like-uri desi in cont depusesem 30 de lei .
    Dupa cateva ore au inceput sa vina like-uri de la persoane straine etc…culmea e ca nu mi s-au retras din cont acea suma de 25 de lei , in plus uitandu-ma pe FKB.am la promovare am sesizat o sima de 33,59 de lei de plata ,cu toate ca eu setasem 25 de lei…
    Am sost la bankomat si am vazut ca acei 30 de lei ii aveam in cont si i-am scos pe toti .
    Problema e ca cardul il am gol si daca intru pe pagina de like-uri si dau promovare imi apare o factura de plata…cum se plateste acea factura? Aici nu inteleg eu…daca eu nu am bani in cont …
    Imi poti trimete un rasp pe maill.
    udrea3sorin@yahoo.com

    Răspunde
    • Salut Sorin! Iti dau raspuns aici, ca poate mai sunt si altii in situatia ta. Cand setezi o suma pe Fb, e una orientativa. Daca campania ta e pe mai multe zile, s-ar putea ca Fb sa iti ia mai multi bani intr-o zi si mai putini in alta. La final nu vei cheltui mai mult decat bugetul propus. Ideea e ca Fb sa invete cum iti aduce tie conversii si are nevoie de timp algoritmul lor sa inteleaga. Nu ti-au retras banii pentru ca ii retrag abia atunci cand iti elibereaza factura. Vor incerca sa-ti debiteze cardul atunci. Daca ai banii respectivi pe card ti-i vor lua. Daca nu, te vor anunta si iti vor sista serviciile de publicitate pana platesti. Sfatul meu e sa verifici daca nu acumva ai setat 30 lei buget pe zi pe perioada nedeterminata in loc sa setezi 30 lei buget total.

      Răspunde
  6. Salut,am un site de intermediere si licitatii transport marfa,licitrans.ro si asi dori sa-i fac reclama pe facebook sau google.Cam ce pasi ar trebui sa urmez pt aceasta treaba,mentionez ca bugetul nu este prea mare momentan pt o reclama mai agresiva.
    Multumesc pt timpul acordat

    Răspunde
  7. am incercat de curiozitate sa fac un test pentru a creste nr de likeuri la o pagina prin facebook ads.
    Am dat drumul la anunt. Am setat de proba la 4 lei / zi sa vad ce se intampla. L-am lasat sa ruleze doar o ora dar nu am avut nici un like. Ma gandesc ca treb mai multa rabdare. Deocamdata anuntul este oprit.
    Ce vroiam sa te intreb este legat de plata pt fb ads.
    Am observat in contul bancar ca este orpita suma de 4 lei. Desi in contul de fb nu apare nici o suma datorata nimic.
    Ai idee de ce au retinut cei 4 lei? Practic n-am obtinut nimic de acei bani. Ciudat..
    Au retinut acei bani ca sa se asigure cai voi plati daca las anuntul sa ruleze in viitor?
    Ce parere ai? Mersi

    Răspunde
    • Dan, nu poți să cumperi like-uri direct de la Facebook, oficial. Nu sub forma asta de a spune. Facebook îți vinde expunere față de persoanele care ar putea aprecia pagina ta, persoane care în peste 80-90% îți dau like, dar nu îți poate garanta un anumit număr de like-uri. Deci, banii reținuți sunt pentru expunerea paginii tale, nu pentru like-uri. În plus, 4 lei mi se pare foarte puțin. Dacă vrei să faci un test competent investește măcar 15 lei pe zi timp de 2-3 zile și apoi vezi ce rezultate obții.

      Oricum, din proprie experiență îți zic că inclusiv pe bugete mari like-urile vin la început în număr mai mare, dar pe măsură ce crește pagina vin în număr mai mic, chiar dacă suma de bani investită zilnic e aceeași.

      Răspunde
      • Am inteles ideea. Ceva inca nu mi e clar totusi. Sa zicem ca setez 15 lei /zi si las sa ruluze anuntul doar 5 ore intr o zi, iar in alta zi 10 ore. Facebook imi va retine 30 lei pentru cele doua zile chiar daca nu am lasat sa ruleze anuntul continuu de-a lungul celor 2 zile? Daca e asa inseamna ca daca l as lasa sa ruleze o ora / zi as plati tot 15 lei / zi. Asa e? Nu conteaza cat timp alegi sa fie expus anuntul intr o zi ?

        Răspunde
        • Cand setezi perioada de rulare si lasi pe buget automat, ei se vor incadra in perioada setata de tine. Daca pui pauza la anunt, desi perioada de rulare nu s-a incheiat, nu te va taxa de toti banii, te va taxa doar de cat a apucat sa ruleze.

  8. Felicitari Gabi, un articol excelent si pe intelesul tuturor!
    Dupa ce lansez o campanie pe FB am sa revin cu detalii.

    Răspunde
  9. Eu nu reusesc sa platesc :( imi zice ca am cont restant si am adaugat de 10 ori informatii despre card dar degeaba :(

    Răspunde
  10. Buna ziua! Vreau sa platesc o reclama pe facebook in jur de 150 de lei. Am o pagina si asa vrea sa in seara asta sa fac reclama, dar nu prea stiu cum.Daca stiti vreun tutorial sau puteti sa imi dati niste sfaturi m-ar ajuta foarte mult! Multumesc anticipat! O zi buna.

    Răspunde
  11. Spre deosebire de offline, in online regulamentul e regulament pentru ca nu sta nimeni sa verifice manual ce face fiecare utilizator. Ma indoiesc ca stie Mark cine e Zoso. Vrei sa nu ai probleme, respecta regulamentul – cel pe care il bifam fara sa-l citim.

    Revenind la subiectul articolului, vreau sa aduc in discutie un detaliu: pe de o parte suntem bucurosi ca dispunem de publicitate targetata, dar pe de alta parte declaram ca suntem impotriva culegerii de date cu caracter personal. Fara aceste date credeti ca mai putem discua despre publicitate targhetata.

    Răspunde
  12. Citeam articolul tău și m-a trăznit un gând: plătești publicitatea, cresc like-urile pân’ la cer. Și apoi te trezești cu pagina suspendată. Ce faci? O iei de la capăt?

    Nu de alta, dar am azi am văzut un blogger cunoscut cu pagina suspendată… și pe cuvânt că e păcat.

    PS: știu că sunt puțin offtopic, că tu vorbeai de promovare nu de like-uri. Scuze, nu m-am putut abține să nu aduc și subiectul ăsta în discuție.

    Răspunde
  13. Interesant articol, eu unu am folosit facebook ads pentru un website din nisa “bani online” vreau sa zic ca lumea da like, dar dupa ce da like nu se mai uita la postarile paginilor desi detin pe acea nisa 3500 de likes am un reach de 89 de persoane la postarile facute din partea websitului la vizite se vede o diferenta de la un zero undeva la 1-2 vizite in plus cand postezi pe pagina respectiva.

    REclama pe facebook este eficienta, da pentru ca cresc like-urile si cand intra nenea ciobanu de la bistrita la tine pe site si vede WOW 10.000 de like-uri asta e un site adevarat care il stie toata lumea si asa … parerile sunt impartite si eu ii respect pe cei care au primit acele likes pe bune.

    Răspunde
  14. Cred că merită totuşi să dai mai multe şanse unui grup Fb construit pe anumite criterii.
    Şi iau ca exemplu paginile mele (nu dau nume să nu se considere reclamă), care au circa 10.000 de friends/likes NUMAI gălăţeni. În aceste condiţii, cred că o firmă care îşi doreşte publicitate în Galaţi va obţine o eficienţă superioară celei oferite de cei 34.000 de oameni de pe Fb.
    P.S. Rezultate concrete nu am, pentru că nu am făcut reclamă nimănui.

    Răspunde
    • DCP, păi și la Facebook Ads ai targetare clară numai pe gălățeni dacă vrei ;). Sper să nu fiu înțeles greșit. Grupurile și paginile sunt foarte ok, însă publicitatea e mai eficientă cu Facebook Ads. Bine, asta e doar părerea mea :)

      Răspunde
      • Nu ştiam criteriile de targetare ale Fb, pentru că, aşa cum spuneam, n-am folosit sistemul. Dacă e aşa, atunci OK, e clar mai eficient. Mai contează atunci doar costurile (adică eu aş putea să ofer un preţ/friend mai mic, deşi cel al Fb nu pare deloc mare).
        P.S. M-am uitat de curiozitate şi mie-mi apar alte preţuri, respectiv 15-28.000 pentru 170 lei. Pentru audienţa aproximativă indicată de tine, costul ar fi de 330 lei. Şi se modifică la fiecare setare. După ce criterii se fac preţurile Fb?

        Răspunde
        • Cred că prețurile vin în urma numărului de like-uri. Dacă ai o pagină cu foarte multe like-uri și vrei un promoted post simplu, cu cât sunt mai mulți oameni care au dat like paginii, cu atât te costă mai mult. Cel mai simplu e să testezi în felul următor: din contul de Facebook te duci la setări – create ad și mai departe de joci cu opțiunile. Poți seta diverse campanii, cu CPC manual sau automat etc. De aici apar o groază de variații.

        • Mă voi juca şi prin opţiuni când o să mă apuc să vând reclamă… Până atunci e inutil, sigur se schimbă lucrurile relativ repede.

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.