Propuneri de îmbunătățire GIMO.ro

Imobiliare.biz se “rebranduiește” și devine www.GIMO.ro. Însă în acest articol ei solicită o părere din partea bloggerilor cu privire la noul site. Așa că m-am decis să mă bag, nu de alta, dar dacă pot oferi un feedback de ajutor, de ce să nu beneficiez și de un masaj? :) Să analizăm…

Branding

Brand Anunturi ImobiliareGIMO este un nume simplu și ușor de reținut pentru adresa unui website. Însă nu mă duce cu gândul la trei vorbe de care l-aș putea lega mental. Nu-mi dau seama ce voi găsi pe GIMO.ro dacă un prieten la o bere îmi zice “intră pe GIMO.ro și găsești mai multe detalii acolo“. Orice brand trebuie să trezească cel puțin 3 cuvinte în mintea omului care îl vede, îl aude, îl pronunță. Dacă procesul de branding nu este controlat, va fi o diferență mare între ce percepe omul și ce dorește brandul să transmită. Eu aș merge pe un brand story și o mascotă reprezentativă a brandului (vezi pisica eMAG-ului de Black Friday sau Elefantul librăriei online). Mascota poate fi un fel de helper pentru cel care navighează în site – gen căsuța zâmbitoare GIMO – “aaa, GIMO.ro… sunt ăia cu căsuța zâmbitoare care au anunțuri imobiliare!

Design

Design Anunturi ImobiliareCele mai serioase site-uri au fundal alb sau negru. În nici un caz mix-uri de galben (preponderent) și portocaliu, asezonate cu un favicon verde. Pur și simplu it doesn’t make sense și mai e și greu de citit pe deasupra. Aș merge pe fundal alb, design curat și modular – dacă tot se începe din nou să se construiască pe html 5, complet responsive – ca să existe aceeași identitate de imagine și de pe dispozitive mobile gen tabletă sau laptop. În plus, un font un pic mai mare n-a făcut rău niciodată la nimeni. Să zicem că eu aș miza pe un font Google ce portă numele de Droid Serif – foarte lizibil, dar și profi în același timp. Ba mai mult, aș risca să nu mai concentrez atât de mult conținut pe fiecare pagină a site-ului și să mă concentrez mai degrabă spre direcționarea utilizatorului către secțiuni cheie ce ar putea avea în spate un funnel personalizat care să mărească rata de conversie pe categoria de anunț.

Usability

Usability Anunturi ImobiliareSecțiunea asta se leagă bine cu secțiunea de design. Analizele recente arată că oamenii vor să ajungă direct unde doresc cu un sigur click. De aceea, în procesul de regândire a site-ului aș miza pe simplitatea sub-paginilor și sub-categoriilor. Pot fi mai stufoase după ce omul deja a dat click pe ce-l interesează, dar niciodată stufoase de la bun început. Cu cât mai multă informație pe o singură pagină, cu atât mai multe șanse ca omul să fie năucit de ea și să plece. Am destul de mulți clienți pentru care am simplificat home page-urile și landing page-urile, dar am creat apoi structuri arborescente pe fiecare categorie în parte. Rata de conversie a crescut cu peste 30% în decurs de o lună fie că vorbim de o nișă precum beauty, construcții sau chiar IT&C (unde toți vizitatorii sunt interesați de tot :)). Deși nu am un exemplu de succes pe imobiliare la care să fi lucrat sunt convins că vă puteți gândi la ce am spus.

Avantajele utilizatorilor

Avantajele Utilizatorilor Anunturi ImobiliareTotul într-un singur cont pe care să și-l poate face rapid prin Facebook. Cam asta ar fi cartea de căpătâi. Unii oameni fac tranzacții imobiliare o singură dată în viață. Nu sunt obișnuiți să își facă diverse conturi pe diverse site-uri pentru că pur și simplu nu sunt oameni de online. Sunt oameni sau companii care caută să cumpere o casă sau un apartament sau să vândă o casă sau un apartament. Nu sunt “onlineri”, așa că tre’ să fim empatici :). Mult criticatul “fă-ți cont folosind profilul de Facebook” s-ar putea dovedi util aici. Doar Facebook momentan, pentru că după umila mea părere 80% din cei care vizitează site-uri de anunțuri imobiliare au cont de Facebook și doar un rest de 20% mai au cont și pe alte rețele de socializare precum Google+, Twitter sau LinkedIn. Momentan, ce-i drept. Neapărat toți utilizatorii abonați la newsletter și ținuți la curent cu articole originale și de calitate despre piața imobiliară.

Prezentarea conținutului

Continut site Anunturi ImobiliareDeja aici se leagă tot ce am menționat mai sus. Aerisit, simplu și curat. Oamenii reacționează bine prin frunzișul conținutului și la butoane de call to action. Acestea merită să existe sub un text decent, dar care să motiveze apăsarea acestora și direcționarea utilizatorului către funnel-ul menit să atingă niște obiective. Pozele reale fac minuni, deci ar trebui ca oricine pune un anunț pe site să fie motivat să adauge poze reale făcute frumos, cu simț de răspundere – eventual cu exemple de bune practici oferite direct de către GIMO.ro. Cu riscul de a mă repeta, menționez din nou importanța lizibilității – trebuie un font “rotunjor” și măricel pe care să-l vadă și mamaia care vrea să-și vândă apartamentul ca să se mute la țară sau care vrea să închirieze o proprietate imobiliară unor tinerei serioși. Și mă mai repet o tură: multitudinea de conținut aglomerat debusolează.

Filtre de căutare

Filtre de cautare Anunturi ImobiliarePartea asta îmi place cel mai mult. Îmi amintesc cum acum doi ani când mi-am cumpărat apartamentul că eram în căutarea site-urilor de anunțuri imobiliare care aveau așa ceva. Știam exact ce vreau: câte camere, la ce etaj, câți metri pătrați (minimum) și în ce zonă. În ce zonă ar fi un filtru de diferențiere bun pe care nu prea l-am găsit. Știu, implică multă muncă și research pe zonele orașelor, dar odată făcut ar putea fi un avantaj competitiv semnificativ atât în fața agențiilor imobiliare care se vor înghesui să posteze anunțuri la voi după un tipar bine gândit, dar și în fața potențialilor cumpărători care când se apucă de achiziția vieții lor vor să filtreze cât mai bine astfel încât să aibă în față oferte cât mai relevante. Cu cât mai restrânse și relevante sunt ofertele (la orice – conform Zig Ziglar), cu atât mai multe șanse ca cineva să aleagă în final ceva.

Diferențiere în piață

Avantaje site Anunturi ImobiliareMulți ar putea spune că e greu. Eu n-am să spun că e ușor, dar nici că e imposibil. 1. Brandul și mascota prietenoasă (fie că alegeți căsuța zâmbitoare GIMO sau orice altceva mai original ca să nu riscați vreun clișeu). 2. Relația strânsă cu agențiile imobiliare – un concurs, un material informativ gratuit și o promisiune susținută de valoare care să vină ca răsplată în urma abonării la newsletter-ul vostru ar trebui să vă asigure abonarea din partea multor agenții imobiliare din țară – recomand abordarea de call to action cu un mail direct la fiecare (susținut de un telefon de follow-up). 3. Fiți activi frumos în social media, dar frumos. Cu diverse campanii inteligente susținute de bloggeri (gen acum), targetate (există unelte să cheltuiți bani de promovare doar către cine vreți voi) și scrieți pe blogul de companie – original, util, des – astfel, veți fi percepuți ca niște experți în domeniul imobiliarelor, nu ca niște developeri puși pe spam la oricine.

Deși a fost un articol lung și nu cred că se vor înghesui prea mulți să-l comenteze, aș aprecia ca în comentariile de la acest articol să scrieți ce altceva v-ați dori de la un site de anunțuri imobiliare precum GIMO.ro. Oamenii chiar vor să-și facă un site mai bun și sunt deschiși la feedback constructiv, nu la pupături în fund. Deci, feel free să faceți internetul un loc mai bun pe partea de anunțuri imobiliare. Poate eu sunt subiectiv acuma, dar comentariile de pe blogul meu au fost mereu constructive atunci când eu am fost subiectiv.

Salut 👋
Îmi pare bine să te cunosc.

Înscrie-te pentru a primi conținut interesant despre tehnologie, dezvoltare, marketing și lifestyle.

Nu fac spam! Protecție date conform GDPR. Te poți dezabona oricând.

25 de comentarii la „Propuneri de îmbunătățire GIMO.ro”

  1. Auditul tau este destul de complex si sper sa castigi premiul oferit!

    Paleta lor de culori este un dezastru. Pe partea de design ar trebui neaparat sa ia legatura cu un webdesigner priceput. Altfel risca sa iasa extrem de rapid vizitatorii de pe site-ul lor. Vizual este respingator si nici nu mai stai sa te uiti cu atentie la informatiile de acolo.

    Răspunde
  2. Heh, mie mi se pare f. plauzibil sa oferi un scaun pentru atatea linkbacks, puse bine in context de imobiliare… ;)
    Legat de site, prima chestie care imi pare neprofesionista si la care as renunta imediat: adsense.

    Răspunde
    • Corect, bună observație, AdSense atrage atenția de la subiect, dar în același timp poate fi o formă de monetizare care să mai susțină niște cheltuieli. Grea decizie.

      Răspunde
  3. Nu-mi plac culorile, pare un site din anii 90. Ar trebui sa fie mai luminos si ceva mai lat. Nu vad filtru pe zone in Bucuresti, cum interesant ar fi de stiut daca anunturile d ela particulari sunt verificate, sau pot fi introduse doar de agentii.

    Răspunde
    • Culorile sunt primele de schimbat, așa e. Însă legat de verificarea anunțurilor cred că e destul de greu de realizat – nu văd cum s-ar putea face sau poate nu e clar în mintea mea la ce te referi când zici verificare.

      Răspunde
        • @Gabriel, in primul rand vreau sa-ti multumesc pentru feedback, foarte util si mi-am notat cateva lucruri ce urmeaza sa le implementez. Ca o adaugire la cele spuse de tine, filtre sunt suficiente, sunt situate in dreapta, pe paginile categoriilor si pe fiecare anunt in parte.

          @Coffee – da, exista filtre care blocheaza anunturile ce contin cuvinte oscene si anunturile ce contin adresa de email sau numar de telefon al unei agentii imobiliare. Posibil sa mai scape vreunul, dar procentul e mult prea mic.

  4. Tu chiar te astepti sa castigi ceva cu verde-n fata? Nu vreau sa fiu carcotasa, dar la astfel de concursuri toti asteapta sa le zici ceva de bine, cat sunt de tari, etc. etc.

    Răspunde
  5. siteul actual e prea aglomerat, plin de text, plin de toate

    cum ziceai si tu sa fie aerisit ca altfel ma pierd

    oricum e de bine ca au cerut parerea blogerilor si mai ales parerea ta. nu stiu ce contract ai cu ei, dar ai fost diplomat de sincer si ok

    Răspunde
    • Nu am nici un contract cu ei. Particip doar la un concurs online care m-a atras atât prin prisma subiectului cât și prin prisma premiilor. Ce n-ar da un blogger pentru un scaun cu masaj? :) Da, știu, nu mă critica… consultanță, dar sper că am făcut-o pe necesitatea lor. Mie chiar îmi place când unii oameni vor feedback fără să se supere. Sper :) – deși nu cred că se vor supăra pentru că eu am ajuns să scriu despre ei în urma unei recomandări de la un blogger vrâncean în care am încredere că nu promovează pe oricine la el pe blog.

      Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.