vivaSMS, o idee de marketing bună … acum câțiva ani

Am văzut că se promovează din ce în ce mai mult vivaSMS, platforma internațională de marketing direcționat prin SMS care acum vine în România. Pe scurt, vivaSMS este un serviciu pe care companiile îl plătesc ca să-și facă reclamă la produse, servicii, oferte etc. Cei care și-au făcut cont primesc niște bani pentru fiecare SMS recepționat, indiferent că îl citesc sau nu. Cel care primește SMS-ul obține 3 cenți pe fiecare SMS recepționat.

Fiind și o platformă MLM până la nivelul 5, mai primește și bonus la înscrierea unui prieten în rețea plus 1 cent pentru fiecare SMS primit de prietenii înscriși prin el. Deci, la un calcul scurt, să zicem că ai totuși un număr limită de SMS-uri, poți să câștigi cam 5 euro pe lună. Că nu merită deranjul voi povesti ceva mai jos, dar hai să vedem cum stă totuși treaba nu numai din perspectiva financiară, ci și din perspectiva eficienței ca instrument de marketing pentru companiile care vor alege să se promoveze prin aceste servicii.

Cum și ce câștigă vivaSMS?

E foarte simplu. Companiile plătesc fiecare SMS trimis către abonați cu o anumită sumă. Cei de la vivaSMS câștigă pentru că intermediază comunicarea ofertelor companiilor cu potențialii clienți, ceea ce e și normal. Companiile scapă de bătaia de cap și de costurile cu crearea unui sistem de SMS gun, grija listelor și obținerea aprobării de operator de date cu caracter personal. Până aici e win-win.

De ce vivaSMS s-ar putea să nu fie atât de minunată nici pentru clienți, nici pentru abonați?

Abonaților le va suna sau vibra telefonul destul de des. Vor învăța să ignore SMS-urile sau să trăiască în stresul așteptării unui nou SMS. E drept că pot renunța oricând, dar ce nu face omul pentru banii de reîncărcare a cartelei? La urma urmei, cu ce îl deranjează pe el că primește niște SMS-uri nevinovate?

Sau să zicem că nu vrea încărcare a cartelei și că așteaptă să se strângă cei 20 de euro, suma minimă pentru a primi banii în cont. Pornind de la o medie de 5 euro pe lună, asta în cazul în care există destule firme care au cumpărat calupuri sănătoase de SMS-uri publicitare, poți scoate în cel mai bun caz suma de 20 de euro cam în 4 luni, nu? Cel puțin 4 luni de SMS-uri publicitare.

Dar asta nu e o problemă. Fiecare cu timpul, cu disponibilitatea și cu nevoia de bani pe care o are. Însă, din punctul meu de vedere, majoritatea (poate nu toți) abonaților la SMS-uri publicitare nu se transformă de cele mai multe ori în clienți reali, așa cum nici majoritatea (repet, nu toți) tomboliștilor care nici nu mai știu la ce concursuri online participă, nu se transformă în clienți reali.

De ce să-și pună întrebări clienții (companiile)?

Din cauza tuturor motivelor pe care le-am prezentat mai sus despre abonații la acest tip de servicii. Nu vreau să jignesc pe nimeni, Doamne ferește, însă atunci când începi să bagi bani în publicitate e păcat să nu îți cunoști cât mai bine segmentul la care te expui, potențiala nevoie și, bineînțeles, potențialul financiar al celor care primesc mesaje publicitare de la tine. Cu vivaSMS cu siguranță vei ști segmentul către care se trimite reclama ta sau interesele acestuia, dar mă îndoiesc de potența financiară a acelor oameni.

De ce SMS gun-ul era o idee bună de publicitate acum câțiva ani?

SMS SPAM

Pentru că atunci ar fi funcționat mult mai bine. La fel ca și newsletterul care la vremea lui rupea, acum îl are toată lumea, iar mulți șterg aceste mailuri fără să le deschidă pentru că le este atât de lene să se dezaboneze, ce să mai vorbim de citit (o mână sus și de la mine). Ok, poate SMS gun cu propriile oferte nu poate da toată lumea, dar SPAM-ul cu mesaje scrise e muuult mai deranjant decât SPAM-ul pe mail care e tratat în majoritatea cazurilor cu indiferență și arareori cu aversiune. Da, chiar și pentru cei care s-au abonat cu bună știință în a primi SMS-uri publicitare. Da, chiar și aceia vor spune la un moment dat (după ce se vor obișnui, că primele 2-3 luni sigur vor fi atenți din principiu la ce primesc) ceva de genul: “Uite frate, m-au disperat ăștia cu SMS-urile lor pe care oricum nu le citesc niciodată“.

Și culmea, acest articol nu e nici reclamă, nici anti-reclamă la serviciul vivaSMS. Pentru că eu am de gând să-l testez pentru un anumit lucru, un business al unui client mai exact. Nu ca abonat, ci din postura de client care plătește pentru reclamă. În 3 săptămâni probabil vor exista și prețuri, oferte, condiții etc.

Salut 👋
Îmi pare bine să te cunosc.

Înscrie-te pentru a primi conținut interesant despre tehnologie, dezvoltare, marketing și lifestyle.

Nu fac spam! Protecție date conform GDPR. Te poți dezabona oricând.

28 de comentarii la „vivaSMS, o idee de marketing bună … acum câțiva ani”

  1. Ofertele care vin prin SMS sunt motorul acestei afaceri. Publicitatea in general costa bani si cred ca in Romania modelul acesta de publicitate e nou. Sunt firme care trimit SMS-uri cu reclama dar numai pt. ei. VivaSMS cred ca isi propune sa fie un deschizator de drumuri in acest domeniu cel putin in Ro. Faptul ca, clienti isi doresc sa primeasca cit mai multe sMS (pentru ca sunt platiti pentru acest lucru) va face ca aceasta companie sa se dezvlote rapid. Piata se imparte repede asa ca luati din ea cit mai puteti. Am vazut ca s-a ajuns la peste 120.000 de membri in 3 luni. Unde va fi peste un an? Va trimit si eu linkul de inregistrare gratuita si poate o sa-mi dati dreptate. Toate cele bune: http://www.vivasms.ro/h/5c59ce3d69

    Răspunde
  2. Gabriel care mai e starea “posibilei” negocieri cu VivaSMS? Ai luat legatura cum ti s-a parut lumea de acolo?

    Răspunde
    • Am trimis mail încă de atunci. Nu am primit nici o ofertă comercială. Probabil ei au crezut că fac asta la cacealma, dar oricum e prea târziu acum să mai conving clientul respectiv de ceva, când răspunsul nu a apărut. Probabil nu vând încă la nimeni clienți, că lumea zice că nu a primit SMS-uri deși s-a abonat la tot, dar un mesaj cu măcar “ne auzim de Crăciun”, mă așteptam să primesc.

      Răspunde
  3. Ofertele sunt in floare peste tot in lume. E si normal in economia actuala. Da romanii sunt putin mai reticienti, mai tematori, dar daca le arati ca esti “pe bune”, se vor implica pana la urma. Si ideea cu promotii instant e de’a dreptul adorabila. Stam pe chat cu amicii si ne gandim ce sa facem, hop top un SMS cu o promotie la o pizzerie locala. Da, mergem! E atat de simplu. Si doar un mic “studiu de piata”. Nu ai nevoie de toti locuitorii tarii ca sa poti tine o afacere pe picioare. Tu crezi ca marile magazine fac bani din toate vanzarile? 80% dintre clienti cumpara putin, sau deloc, cei 20% fac economia sa miste. Urmarind exemplul alaturat, dintr-o baza de date de 100.000 oameni de exemplu, e suficient ca doar 10%(asta e un minim nerealist, pentru ca vor fi mai mult de atat) sa foloseasca ofertele, ca toata treaba sa mearga. Castiga companiile, castiga vivaSMS, castigam si noi si iaca asa facem treaba.

    Răspunde
    • Putin probabil ca cineva sa fi primit deja banuti de la vivaSMS, avand in vedere ca s-a lansat doar de cateva zile, iar primele plati se vor face doar la inceputul lunii iulie, pentru cei care indeplinesc criteriile si solicita cashout.

      Răspunde
  4. Ideea este buna in principiu. Sa vedem cat va prinde la noi in tara si bineinteles cati utilizatori vor cumpara produsele si serviciile oferite de advertise-eri.

    Răspunde
  5. Multumim pentru articol. O mentiune importanta: SMS-urile nu sunt simple mesaje publicitare, ci oferte (promotii, reduceri, last minute etc) concrete, atent targetate, gata de folosit imediat. Si permite-ne sa dam cu copy paste raspunsul pe care l-am lasat la Zoso pe blog, avand in vedere ca ai ridicat aceleasi probleme raspunsul este cam acelasi.

    Adevarata valoare pe care vivaSMS o aduce nu consta in centii platiti pentru SMS-uri (acestia reprezinta doar un plus), ci in ofertele targetate si personalizate trimise doar utilizatorilor interesati si carora li se potriveste.

    Vei primi o promotie la o spalatorie auto din Brasov doar daca in profilul tau apare faptul ca esti posesor auto din Brasov.

    Vei primi o oferta la un cabinet veterinar din Cartierul Militari din Bucuresti doar daca in profilul tau ai mentionat ca esti posesor de animale de companie din Militari.

    samd

    Site-urile de reduceri (zumzi, fundeal, groupon, vulping etc) au zilnic sute de oferte pe care mii de oameni platesc bani pentru a le obtine. Conceptul ofertelor si reducerilor de grup functioneaza si fara vivaSMS.

    Tot ce facem noi este sa trimitem ofertele direct pe SMS si doar celor potentiali interesati, conform profilului si preferintelor fiecaruia. Gratuit.

    Comerciantii care ofera reducerile si alte beneficii primesc si ei valoare, deoarece pot selecta cu atentie grupul tinta, in functie de preferinte si demografice (segmentare).

    Pentru orice alte intrebari sau nelamuriri, va stam la dispozitie.

    Răspunde
    • Mulțumesc și eu pentru comentariu. Voi răspunde și aici și la Zoso (deși n-am văzut comentariul dvs. acolo încă) ca să fiu sigur că citiți răspunsul meu pe undeva.

      Segmentarea la sânge este o chestie foarte admirabilă, utilă și indispensabilă în marketingul zilelor noastre, asta e drept. Problema pe care o prevăd eu este că se vor înscrie destul de mulți “fomiști” (îmi cer scuze pentru expresie, ăsta e cuvântul care mi-a venit în minte) în sistem. Iar acele persoane se vor înscrie la toate categoriile posibile numai ca să nu rateze nici un SMS publicitar și să încaseze cât mai mulți bani. Ei bine, genul ăla de oameni nu cumpără, dar … hai să zicem că publicitatea nu se face mereu numai pentru conversie, ci și pentru branding, deși la ce foame e în piață lumea ar trebui să vrea conversii din astfel de campanii :) – eu așa aș vrea :). Problema este că acei oameni nu ajută nici pe partea de branding, pentru că nu se vor mai uita după o vreme la SMS-urile publicitare. Repet, nu toți. Nu am de când să bag toți utilizatorii vivaSMS în aceeași oală, că nu se cade, dar majoritatea vor fi acei “fomiști” de care ziceam. Asta e părerea mea, nu-i obligatoriu să am dreptate, mai ales dacă rezultatele mă vor contrazice.

      În rest, cu ideea în sine nu cred că are cineva vreo problemă. Problema apare la calitatea reală a utilizatorului care primește SMS-uri și, implicit, la clientului care plătește.

      Răspunde
      • Doar ca sa clarificam un aspect si sa vorbim aceeasi limba: consideri ca utilizatorii site-urilor de reduceri se incadreaza la categoria ”fomisti”?

        Deoarece profilul utilizatorilor vivaSMS este similar cu cel al acestora si se pare ca sunt foarte multi care folosesc activ acele promotii. In acest moment exista pe aceste site-uri sute de oferte active si mii de cumparatori, beneficiari ai reducerilor.

        Practic este exact acelasi lucru. Noi credem ca daca aceste oferte sunt de interes contra cost si bulk, ele vor fi interesante si gratuit, targetat si segmentat in functie de profil.

        Daca tu ai primi acum un SMS care ti-ar spune ca pizzeria din cartierul tau iti ofera azi 3 beri la fiecare pizza (sau orice similar) ar fi sanse sa te duci pana acolo? Cu siguranta ca multi ar profita de oferta ”instant”, nu crezi?

        Răspunde
        • Salut!

          Nu, am spus deja că nu vreau să se înțeleagă greșit și să bag pe toată lumea în aceeași oală. Eu doar am dat un feedback, o părere pur personală.

          O diferență majoră între siteurile de reduceri și sistemul acesta este că cei care se abonează și primesc pe mail oferte nu primesc bani pentru vizualizarea ofertelor.
          Când apare vorba de bani, multă lume e tentată să se arunce cu capul înainte sau să se fenteze sistemul. Poate acest feedback va ajuta la dezvoltarea unui sistem de monitorizare a celor care se înscriu, astfel încât să vă păziți de oportuniști și să oferiți clienților voștri anumite asigurări.

          După cum am zis și la finalul articolului, eu chiar aștept să văd liste de prețuri pentru că am cel puțin un client care ar fi interesat să afle mai multe despre această metodă de promovare.

          Legat de pizza și 3 beri, da, cu siguranță m-aș duce să văd despre ce e vorba la o astfel de ofertă, mai ales dacă implică bere :).

        • Asa cum am spus, banii sunt doar un plus, un fel de recompensare a deranjului, daca vrei. Centii platiti nu reprezinta esenta conceptului.

          Si da, vom avea o monitorizare atenta a utilizarii ofertelor, precum si metode de a le impulsiona.

          Multumim. Pofta buna la pizza si beri! :)

    • Poti face mult mai mult, mai ales daca esti blogger (presupun ca esti).
      Eu personal nu sunt blogger dar am reusit ca in prima luna sa fac 930 de lei doar din comisioanele de inscriere. Cand va porni afacerea cu sms-uri va fii si mai bine :)
      Poti vedea extrasul de cont facand click pe numele meu din acest comentariu;

      Răspunde
  6. Eu mi-am facut cont si am tendinta sa cred ca o sa fie un marketing targetat, fiindca la inscriere trebuie sa completezi un formular, nu e foate complex insa nu e nici deloc incat sa crezi chiar ca dai banii de geaba.
    Ca beneficiar al unei campanii banuiesc ca poti sa-ti impui dorintele in privinta targetului tinta, varsta, regiune, situatie profesionala…deci banuiesc ca va fi ok si din punctul asta de vedere.
    Eu sper sa se dezvolte, de asta am si mizat pe idee si am decis sa o promovez si la mine pe blog.

    Oricine poate sa incerce, nu are ce pierde …insa fireste eu nu garantez ca va fi de succes, desi imi doresc asta.
    Sa fim seriosi inafara de noi bloggerii care o ardem constat in online nu multa lume e racordata nici macar la simplul email, pentru noi!
    Dar toata lumea are un mobil de la cele mai fragede varste, stie ce e ala sms! :)

    Răspunde
    • Eu tot ce pot spune e că am să testez din perspectiva companiei care face advertising la ei. Ce-i drept nu înainte de a vedea prețurile :). Aștept să se lanseze calumea și apoi vedem.

      Răspunde
  7. Ai omis un lucru. Ce se intampla cu cei care investesc ceva timp si vor avea sa zicem 100 de prieteni directi inscrisi in retea. (nu mai vorbim de ramificatia pana la nivelul 5). Tot 5 euro pe luna crezi ca vor castiga?

    Răspunde
    • Ai dreptate, dar eu făceam referire mai degrabă (concluzia articolului) la beneficiarul final care plătește, adică firmele. Dacă au mii de oameni care primesc sms-uri, dar nu se uita la ele, plătesc degeaba, nu ;-)?

      Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.