Outlook.com

Când mi-am făcut cont pe Outlook.com am crezut că mi-a pus Dumnezeu mâna în cap. Obişnuit fiind cu clientul de mail Outlook, am zis că trebuie să trec la nivelul următor şi să-mi pot accesa toate conturile de mail online de pe orice computer, într-o interfaţă familiară şi productivă precum cea oferită de serviciul Outlook.com, foarte similară clientului de email Outlook 2010 sau poate chiar 2013 (n-am testat încă, iar dacă e cu activare ca la Windows 8, nici nu vreau să testez :)).

Când am mai şi aflat că Outlook.com oferă spaţiu nelimitat de stocare a emailurilor am zis că asta-i ocazia pe care nu trebuie să o ratez. Mi-am făcut frumuşel cont şi mi-am cumpărat inclusiv 100 GB pe SkyDrive ca să fie setul complet, însă această achizite nu o regret deloc.

Outlook.com

Am început să folosesc Outlook.com drept email principal şi mi-am făcut redirect la toate adresele mele de email pe acest cont, inclusiv la adresa principală de serviciu. Minunea a ţinut doar o zi.

Emailurile de pe adresa de serviciu nu veneau ca forward şi recunosc că există posibilitatea să fi fost o problemă cu serverul repectiv (lucru care s-a şi confirmat, dar s-a remediat cu dovezi şi tot degeaba). Însă nu primeam emailuri deloc de la contactele mele cu alte extensii faţă de cele obişnuite, gen Gmail, Yahoo, etc. (mă refer doar la contactele de servicu şi la anumiţi parteneri importanţi – inclusiv sender de pe BCR de exemplu, că newslettere primeam gârlă). Şi doar le adăugasem atât la contacte cât şi la safe senders. În plus, am adăugat întregi domenii la safe senders, dar degeaba. Nu că le primeam în SPAM, dar nu le primeam deloc. Dacă le primeam în SPAM mai puteam corecta ceva, însă nimic şi pace.

Asta ar fi prima problemă, suficient de importantă încât să rămân la serviciul Outlook.com pentru că am contul de SkyDrive plătit pe 1 an asociat cu acest cont, dar să nu-l folosesc deloc. Am revenit la toate serviciile de email aşa cum le foloseam şi înainte. Recunosc că această experienţă m-a făcut să mai structurez anumite reguli şi să mă mai organizez în ceea ce priveşte conturile de email, structura mesajelor, regulile de alocare, etc. Deci tot e ceva bun.

A doua problemă era cu automatic forwarding din punct de vedere timp de data asta. Ok, să zicem că emailul de firmă are lipsuri. Nu are, dar să zicem. Am făcut redirect la contul de Gmail în Outlook. Îmi intrau mailurile peste 20 de minute de la recepţionarea standard pe Gmail. Să zicem că asta nu ţine numai de Outlook.com, dar mă întreb atunci de ce când mi-am configurat Gmail pe clientul de email Outlook 2010 îmi intrau emailurile instant? Merită să mă gândesc că ar putea ţine doar de Outlook.com şi că nu are Gmail scripturi secrete cu intenţii ascunse? Eu zic că da.

Ultima problemă pe care eram dispus să mi-o asum iniţial consta în actualizarea live a contactelor de pe contul meu de iCloud pe care îl folosesc pe iPhone. Pe clientul de mail Outlook 2007 sau Outlook 2010 pe care îl folosesc acum, mi se actualizau contactele în timp real. Adică, ne cunoşteam, îţi notam numărul de telefon şi adresa de email în contactele mele de pe iPhone şi în câteva secunde aveam totul pe laptop direct în clientul de Outlook (trebuie instalată aplicaţia iCloud 2.0 pe PC-ul tău pentru asta, dar e foarte simplu). Mi-am dat seama că nu pot renunţa la asta şi am revenit la clientul de email Outlook 2010 pe care îl folosesc foarte productiv.

Cât despre Outlook.com, pare la prima vedere un serviciu de online email atât de tare încât poate fura privirea multora, însă privind la ce-am păţit eu, consider că mai e mult de lucrat până să se ajungă la o versiune exclusiv online total productivă pentru beneficiari. Beneficiari (ca mine) care ar fi inclusiv dispuşi să plătească o sumă infimă pentru a beneficia de un astfel serviciu online dacă  ar reuşi să ofere cel puţin beneficiile unui client de email precum Outlook (indiferent de versiune).

Eu rămân decoamdată la clientul de email Outlook 2010. Voi ce părere aveţi de Outlook.com?

Outlook 2010

Salut 👋
Îmi pare bine să te cunosc.

Înscrie-te pentru a primi conținut interesant despre tehnologie, dezvoltare, marketing și lifestyle.

Nu fac spam! Protecție date conform GDPR. Te poți dezabona oricând.

7 comentarii la „Outlook.com”

  1. Eu folosesc Outlook.com ca adresă principală încă de la lansare. Până acum,n-am avut probleme. E mai rapid decât GMail,dar n-am încercat redirecționările.

    Răspunde
  2. Eu folosesc thunderbird pentru mail, chiar daca nu mai sunt in prim plan cu el si nu vor mai oferi suport tehinc se misca foarte bine si nu am probelme cu el…
    Pe win 8 nu am gasit o aplicatie care sa ma ajute..

    Răspunde
  3. Eu am o experienta proasta de pe vremurile cand am folosit Microsoft Outlook. Am avut probleme foarte multe cu virusii, probleme cu viteza de descarcare- trimitere mesaje, la modul general post sa spune este un soft, cel putin dupa parerea mea nefinalizat, complex, oceanic de mare, greu de utilizat. Sa nu spun ca ori de cate ori am schimbat laptopul, trecerea email- urilor a cauzat bataie de cap imensa…
    Ca sa scap de dezavantajele intampinate la utilizarea lui Outlook am trecut definitiv la folosirea exclusiva a variantelor online ale serviciilor de emailuri si am petrecut cativa ani buni cu convingerea ca la viata mea nu o sa mai folosesc niciodata vreun soft de calculator offline.
    Toate acestea pana ce anul acesta prin mai am reusit sa achizitionez un Macbook nou, al carui soft pe nume Mail la inceput nici nu i- mi trecea prin cap sa il folosesc… Pana ce odata, avand un pic de timp liber i- am introdus vreo doua cutii postale de- ale mele. Am si uitat de el pana ce la vreo trei luni am revenit si am observat cu stupoare cat de ordonata, aranjata, usor de utilizat, rapida, intr- un cuvant dintr- o bucata este aplicatia Mail a lui OSX.
    Sper sa va fie utila experienta mea.

    Răspunde
  4. SI eu il folosesc la servici insa are multe bug-uri. Primul si cel mai mare dintre ele, zic eu, e chiar de la logare. Adica se intampla destul de des sa tastez parola si de 3 ori pana cand reusesc sa intru. Un al doilea, ar fi clicurile: Pe unele butoane trebuie sa apas de 2-3 ori pana cand preia clicul respectiv. Mentionez ca folosesc Chrome pe un laptop Dell Precision M6600 iar reteaua merge excelent, deci nu acestea ar fi motivele pentru care uneori se intampla toate aceste inconveniente. Am escaladat problemele catre serviciul IT autoritar insa mi s-a raspuns ca “e plin de bug-uri” :(

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.