Atunci când ai un business online trebuie să te întrebi care e cea mai bună strategie de marketing.
Cum aduci serviciile sau produsele tale în fața clienților potențiali?
Există cel puțin două modalități de a obține asta prin Google.
Prima presupune acțiuni de optimizare site, în vreme ce a doua – deși la fel de complicată – implică PPC-urile (promovare site prin platforma Google).
Fiecare metodă are particularitățile sale. Citește în continuare dacă vrei să știi diferențe, costuri și rentabilitate.
Despre SEO – Optimizare site pentru motorul de căutare Google
SEO înseamnă „Search Engine Optimization” și presupune respectarea câtorva reguli pentru ca site-ul și conținutul tău să apară printre cele mai bune rezultate de pe motorul de căutare (în cazul nostru, Google).
Nu vei putea plăti pentru a apărea mai sus în rezultatele organice.
Diferența principală constă în faptul că atunci când conținutul tău va atinge top 3 în rezultate, nu va fi marcat cu „reclamă” ca în cazul PPC-urilor.
Totuși, diferențele nu se opresc aici.
Orice strategie de SEO trebuie să se desfășoare pe o perioadă lungă de timp, presupune muncă susținută și oferă nicio garanție. Dacă vrei să faci singur lucrul ăsta îți va mânca extraordinar de mult timp, iar rezultatele se vor vedea după luni de zile (sau săptămâni, dacă keyword-urile targetate nu au o competiție enormă).
Serviciile de optimizare site sunt o opțiune bună pentru business-urile online care își doresc conținut bine optimizat care să genereze leads.
De ce?
1 click pe orice reclamă Google generează, în medie, 8.5 click-uri pe rezultate organice.
Oamenii au mai mare incredere în rezultatele nepromovate.
De ce am spus mai sus de servicii de optimizare site? În primul rând, trebuie să știi că site-ul tău are nevoie de o structură bună, cu toate tag-urile necesare.
Conținutul este și el foarte important. Google apreciază foarte mult textele care răspund unei întrebări sau care rezolvă problema utilizatorului.
Ai nevoie de linkuri de calitate, care sunt relativ greu de obținut, durează și costă.
Clar, poți încerca să faci singur toată treaba asta, dar pe termen lung vei pierde timp prețios și resurse.
Ce sunt PPC-urile și cum faci promovare Google
Totul se învârte în jurul motorului de căutare Google pentru că este cel mai folosit. Nu doar în România, ci la nivel global.
PPC înseamnă „Pay Per Click” – ceea ce presupune plata pentru fiecare click obținut.
Este una dintre cele mai performante metode de promovare online, care generează rezultate excelente atât timp cât este făcută ca la carte.
Dacă în cazul SEO te poți descurca și singur, pentru un return on investment (ROI) excelent vei avea nevoie de servicii de promovare Google de specialitate.
Deși platforma de AdWords nu este chiar atât de complicată, ci user friendly, oamenii care fac asta de mult timp știu „rețeta magică”.
Având în vedere că vei plăti pentru fiecare click, este o idee foarte bună să alegi astfel de servicii pentru a putea începe într-un timp cât mai scurt și pentru a vedea rezultate rapide.
Revenind la comparația dintre SEO și PPC, trebuie să știi că rezultatele sunt mult mai ușor de măsurat în cazul din urmă. Vei știi cât ai plătit pentru fiecare click, cât te-a costat o conversie și-așa mai departe.
Un alt aspect important este că Google a început să ofere o importanță sporită business-urilor locale. Dacă un utilizator din Cluj caută „cabinet veterinar”, Google va afișa mai întâi reclamele de la business-urile potrivite care se află aproape de om.
Asta înseamnă costuri reduse și performanță sporită, la nivel local.
Google updatează constant platforma lor de advertising, ceea ce se traduce prin noi oportunități de promovare și funcționalități multiple. De exemplu, prin Gmail ads poți livra reclama ta utilizatorilor care primesc newslettere de la competiția ta directă.
Ultima diferență – una chiar vitală pentru mulți – este că pentru PPC ai nevoie de un buget constant. Pe lângă costurile de promovare va trebui să plătești și serviciile.
Nu, PPC-urile prin AdWords nu influențează sub nicio formă conținutul din punct de vedere SEO :) E doar un mit.
Concluzii
Tu trebuie să decizi ceea ce ți se pare mai eficient pentru afacerea ta. Gândește-te că Google e pe piață de foarte mult timp și e cel mai mare și puternic motor de căutare. Platforma lor de advertising a ajuns la maturitate și au și un suport clienți excelent.
Facebook Ads sunt o altă poveste și o cu totul mâncare de peste. Poate într-o postare viitoare voi aborda și acest subiect.
Dacă articolul ți-a plăcut, dă-i un share pe Facebook.
Dacă ai întrebări, nu-ți fie frică să le adresezi în secțiunea de comentarii.
@ValiB, pe site-ul bavali.ro exemplifici cu RCA Obligatoriu rezultatele obținute dar primele 3 cuvinte cheie (asigurari bulgaria, asigurare bulgaria, rca bulgaria) au la href string-ul „q=incalzire+in+pardoseala+arad”. Q.E.D. (doar pentru cunoscători)
Eu personal folosesc Adwords-ul ca sa testez rapid landing page-uri sau un design nou la site sa vad cum e rata de conversie, time on site, bounce rate, etc. E trafic instant, insa dupa ce am terminat cu split testingul de obicei opresc Adwords-ul si ma concentrez doar pe pozitionarea organica. Am vazur insa ca Google deja tot mai pe fata te impinge sa folosesti Adwords, prin toate modificarile pe care le face.
Așa cum spuneam aici cu alte cuvinte http://blog.alter-ego.ro/cazare-brasov/cazare-brasov/ Google are pâinea și cuțitul. Prima poziție în rezultate înseamnă de fapt poziția a 5-a și este bine știut încă de acum 10 ani că rata de click scade exponențial de la prima poziție în jos.
Drumul spre iad e pavat cu intenții bune iar Google este în primul rând un business așa că… plătești sau te mulțumești cu prima poziție după cele 4 anunțuri Adwords.
Apoi mai intervine și brandul propriu sau cu care te asociezi: de exemplu în cazul unui business local pagina de Facebook este deasupra site-ului propriu care din start a fost dezvoltat și optimizat ca la carte (pe când pagina de Facebook a fost creată doar… ca să fie acolo).
De 1 aprilie parca la cei de la The Hoth am citit un advertorial facut ca si gluma cum ca, Google a omorat SEO-ul, prima pagina afisand doar rezultate platite, iar cativa SEO-isti de peste oceam chiar ofereau servicii genul: „Do you whant to be in second page?” :)).
In rest inca sunt peste 70% persoane care nici nu se uita la ads-uri.
De unde ai scos procentul acesta de 70% public ignorant? Din experiența proprie și personală îți pot spune că nu e deloc așa: site-uri care aveau un trafic organic demn de invidiat au căzut în mod abrupt cu toate că a rămas pe aceeași poziție, după ce Google a băgat cele 4 anunțuri în pagina de rezultate. Restul e can-can…
Și dacă tu optimizezi RCA Obligatoriu după… încălzire în pardoseală arad… spune totul despre optimizările făcute. Nu mai pun la socoteală că se exemplifică folosind ca artificiu unii parametri care în mod normal utilizatorul nu-i folosește.
Altfel rămâne cum am stabilit cu jumătate din urmă: ocupați-vă de propriul site în ceea ce privește optimizarea on-site și apoi mergeți la vânătoare de IBL-uri.
No comment: https://moz.com/explorer/keyword/overview?locale=ro-RO&q=asigurare+bulgaria
Buna seara, inca mai incerc sa inteleg comentariul la adresa site-ului rcaobligatoriu.ro care a avut pozitii bune pe foarte multe cuvinte grele atat timp cat a fost optimizat.
Sunt teste facute care explica clar ca, la fiecare 4 click-uri pentru rezultatele organice al 5-lea se duce la rezultatele platite.
Si da restul e cancan.