Niște unelte de internet marketing

Primesc deseori întrebări legate de ce servicii utile în internet marketing folosesc sau recomand. Așa că am decis să fac un articol în sensul ăsta. Sunt foarte multe opțiuni pe piață, mai ales dacă te apuci să cauți în limba engleză. Eu am să vă spun ce mi se pare mie ok. E un articol cu multe explicații pentru începători. O parte din cititori pot sări peste acest articol :)

Orice chestie online pleacă de la un nume de domeniu. Eu cumpăr domenii web de pe . Au mai multe servicii băieții acolo, dar mă rezum doar la domenii în lucrul cu ei. Domeniul web e adresa site-ului tău. E numele pe care îl caută lumea atunci când te accesează, gen gabrielursan.ro sau afacereata.com.

Apoi, e nevoie de un hosting web. Domeniul ăla web trebuie găzduit undeva. Dacă e vorba de vreun proiect în afara României, recomand hosting de la . Au prețuri mai mult decât decente pentru ceea ce oferă. Dacă e vorba de vreun proiect destinat utilizatorilor din România (sau vorbitorilor de limbă română), recomand hosting de la Simplenet. La ei îmi țin eu blogul și proiectele în limba română. Customer service-ul e demențial. Te ajută la orice. Ca să nu mai zic că e cea mai tare firmă de hosting din România pentru WordPress.

A, WordPress. Păi, e cel mai folosit CMS (Content Management System) din lume. Iar dacă ai de gând să începi ceva online, asta e platforma gratuită pe care te poți baza. Pentru că poți face orice pe ea. E și pentru începători, e și pentru avansați. Iar aici mă refer la un WordPress instalat pe domeniu și hosting propriu, nu pe subdomeniu gen blogultau.wordpress.com. Pe WordPress poți să-ți faci blog, site de prezentare și chiar magazin online dacă vrei. Anumite aspecte necesită cunoștințe suplimentare, dar se învață repede.

Site-ul tău trebuie să aibă o înfățișare. Există o groază de teme gratuite, dar nu sunt cea mai bună soluție. Temele gratuite care arată bine pot fi pline de găuri de securitate sau link building ascuns, iar temele gratuite care arată normal, ei bine, vor rămâne niște teme gratuite care arată normal.

Dacă nu îți permiți o temă custom (mai ales dacă te afli la început de drum) îți recomand o temă pentru WordPress. Arată profi, sunt ușor de configurat, au cod curat (evaluat și aprobat chiar de cei de la WordPress), se încarcă rapid și sunt SEO friendly. Nu recomand să te chinui cu alte prostii. Nu-ți fie teamă să investești odată și bine într-un astfel de template WordPress. Pe termen lung merită, crede-mă.

După ce ți-ai luat un domeniu, un hosting, ai pus WordPress și ți-ai tras o temă premium, merită să ai un logo. Poți să-ți încerci norocul pe Fiverr de 5 dolari, dar vei obține ceva de 5 dolari. Dacă iei în serios partea de branding intră pe și comandă-ți un logo de acolo. Mai mulți oameni vor concura să-ți facă ceva ce te reprezintă cu adevărat și plătești doar ce îți place. La început nu prea sunt bani de investit, știu, dar nu te mira că prezența ta online va fi de cacao dacă mergi pe principiul ”hai să pornim așa și mai vedem noi pe parcurs”.

Email marketingul este probabil una din componentele de bază pentru succes. Promovarea prin email marketing oferă rezultate de 8 ori mai bune pe termen lung decât orice altă metodă de promovare pe termen lung. Partea nasoală e că sunt tot felul de manțocari care vând email marketing pe bani puțini și te conving să faci treabă cu ei. Dacă vrei să ai succes, folosește din start . Au toate uneltele de care ai nevoie acolo, iar mailurile trimise chiar vor ajunge la client, nu printr-un folder de SPAM. În plus oferă și training gratuit. Deci, dacă nu ai treabă cu partea de email marketing, fă-ți un cont gratuit la ei și 30 de zile bucură-te măcar de training. Folosesc pentru alte proiecte ale unor clienți, dar voi implementa soluția și la mine pe blog în scurtă vreme. Fac o treabă prea bună băieții ăștia.

O imagine valorează cât o mie de cuvinte. Ai auzit treaba asta des și ai s-o tot auzi. Eu recomand să folosești poze proprii în afișe, bannere, postări pe Facebook ș.a.m.d. Pe cât posibil. Dacă nu, cumpără poze profi. Ca să n-ai treabă cu drepturi de autor și alte alea. Cea mai tare bază de date cu imagini este . Vei găsi acolo imagini mai mișto decât cauți. Vei găsi acolo inspirație instant pentru următorul tău mesaj de promovare.

Social media este o componentă obligatorie pentru succes, fie că urmărești brand awareness, vânzări pe termen lung sau vânzări pe termen scurt. Recomand conturi peste tot: Facebook, Twitter, Intagram, Pinterest, Google+ etc. La un moment dat îți va fi greu să le gestionezi. Pentru asta există Hootsuite. Merită o tură măcar în varianta gratuită.

O altă chestie e chatul în timp real cu vizitatorii tăi. Îi poți transforma mult mai rapid în potențiali clienți sau chiar clienți. Sunt multe soluții în acest sens. Unele gratis, unele cu plată. Un serviciu bun este . Poți scoate de acolo mulți indici de performanță care îți permit evaluarea interacțiunii cu clienții (a ta sau a angajaților tăi). Spre deosebire de alte pluginuri sau prostioare, serviciul ăsta nu-ți încarcă site-ul aiurea și e super simplu de configurat.

Dacă vrei un magazin online la cheie fără să investești o groază de bani, dă o tură cu . Se laudă că ei au inventat comerțul online. Am testat și sunt foarte ok. Singura chestie pe care trebuie să o faci tu e să-ți traduci tema din engleză în română. În rest, totul e ceas. N-ai nevoie de hosting sau diverse cunoștințe ample (că au suport excelent). Dacă știi ce vrei să faci, în câteva zile ai afacerea online și te poți apuca de promovare ca să vinzi și pe canalul ăsta.

Legat de promovare discuția e lungă. Facebook Ads și Google AdWords sunt la putere în România. În afară merge foarte bine și Bing sau Content.ad. Și mai sunt o groază. Totuși, aici discuția e prea lungă ca să mai scriu ceva. E de muncit ca să înveți să storci fiecare bănuț investit în campanii de promovare online. Și când crezi că ai învățat, afli că mai ai multe de învățat. De multe ori vei merge pe sistemul încercare-eroare. Nu există cineva care să îți garanteze anumite rezultate perfect măsurabile din start. Pentru că sunt o groază de parametrii. Iar unii din ei constau în produsul sau serviciul tău și felul în care îl prezinți.

Cam asta îmi vine în minte acum la cald. Știu că n-am acoperit nici 10% din ce ar fi de enumerat, dar pentru asta există câmpul de comentarii. Succes în tot ce faci.Recomandari Internet Marketing

Disclosure: We are a professional review site that receives compensation from the companies whose products we review. We test each product thoroughly and give high marks to only the very best. We are independently owned and the opinions expressed here are our own.

Salut 👋
Îmi pare bine să te cunosc.

Înscrie-te pentru a primi conținut interesant despre tehnologie, dezvoltare, marketing și lifestyle.

Nu fac spam! Protecție date conform GDPR. Te poți dezabona oricând.

6 comentarii la „Niște unelte de internet marketing”

    • Păcat, înțeleg că e o nișă care merge bine. Magazinului tău iar trebui în primul rând un facelift. Dar nu renunța. Iar când îmi deschid firma poate îți fac vreo ofertă de construire a unui nou magazin online ;)

      Răspunde
  1. Namecheap folosesc pentru hosting si domeniile pe care vreau sa le reinoiesc le transfer la namecheap ca au preturi destul de ok si par seriosi. La hosting au un pachet ieftin si bun ceva gen 12$/an si pot gazdui pana la 3 domenii ceea ce este perfect pentru cateva site-uri mici la care nu am vrut sa renunt. Pentru domenii noi cred ca cea mai buna oferta este la godaddy.

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.